Hoi,
Ik heb nu voor de 3e keer in 1 jaar de olie gewisseld. De eerste keer na de aanschaf. De 2e keer na een kleine 10.000km en de 3e keer met een 7.500 na de 2e wissel.
Ik heb bij de 2e een flush gebruikt. Waarom nou er zat een boel ijzer deeltjes in de oliefilter. Ik dacht er niet zoveel van omdat het vermogen prima was.
Bij de 2e wissel weer opnieuw veel ijzerdeeltjes in de oliefilter, ik dacht wederom dat zal wel restant zijn wat nog in de oliepan of iets zit.
Bij de 3e wissel wederom met flush,..ja je raad het al ijzerschaafsel in de oliefilter en ook de oliepan. Op de magneet zat niet zo denderend veel olie.
Ook merk ik dat de auto soms inhoud bij gasgeven. Ik heb alles nagelopen en de vonken zijn goed (ik dacht aan de bobine op de bougies maar geen melding hierover met uitlezen. Luchtmassa meter vervangen,...valt heel soms nog steeds weg bij het gasgeven. Ik een week of 2 geleden lekker doortuffen zonder problemen, valt de cruisecontrole uit en gaat hij niet harder dan 80km per uur en een waarschuwingslampje van de Stability System. Ik denk dat dit een van de sensoren is bij de wielen (ABS sensor).
Maar ik maak me erg zorgen om het ijzerschaafsel.
De distributie komt er aan, dat wil ik wel (laten) vervangen. Maar ik moet toch eerst even weten wat er aan de hand is. Ik denk er aan om een compressie meting te doen. Wat zijn de waardes die ik mag verwachten. Ik weet dat ze alle 5 bij elkaar in de buurt moeten zitten.
Ik heb nu voor de 3e keer in 1 jaar de olie gewisseld. De eerste keer na de aanschaf. De 2e keer na een kleine 10.000km en de 3e keer met een 7.500 na de 2e wissel.
Ik heb bij de 2e een flush gebruikt. Waarom nou er zat een boel ijzer deeltjes in de oliefilter. Ik dacht er niet zoveel van omdat het vermogen prima was.
Bij de 2e wissel weer opnieuw veel ijzerdeeltjes in de oliefilter, ik dacht wederom dat zal wel restant zijn wat nog in de oliepan of iets zit.
Bij de 3e wissel wederom met flush,..ja je raad het al ijzerschaafsel in de oliefilter en ook de oliepan. Op de magneet zat niet zo denderend veel olie.
Ook merk ik dat de auto soms inhoud bij gasgeven. Ik heb alles nagelopen en de vonken zijn goed (ik dacht aan de bobine op de bougies maar geen melding hierover met uitlezen. Luchtmassa meter vervangen,...valt heel soms nog steeds weg bij het gasgeven. Ik een week of 2 geleden lekker doortuffen zonder problemen, valt de cruisecontrole uit en gaat hij niet harder dan 80km per uur en een waarschuwingslampje van de Stability System. Ik denk dat dit een van de sensoren is bij de wielen (ABS sensor).
Maar ik maak me erg zorgen om het ijzerschaafsel.
De distributie komt er aan, dat wil ik wel (laten) vervangen. Maar ik moet toch eerst even weten wat er aan de hand is. Ik denk er aan om een compressie meting te doen. Wat zijn de waardes die ik mag verwachten. Ik weet dat ze alle 5 bij elkaar in de buurt moeten zitten.