De OebeSetenta total loss

Doeke Dobma
Supporting Member
Geslacht: n/a
Subject:

Re: De OebeSetenta total loss

· 
Posted: 23.02.2019 - 19:12  ·  #136
brinkie
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 23.02.2019 - 20:36  ·  #137
Zoals een V70 rijdende collega van mij zegt, als hij bij zijn zoektocht naar een 240GLT-voor-erbij weer eens achter het net heeft gevist, "dan was die niet voor mij".
rvberloo
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 55
Subject:

· 
Posted: 23.02.2019 - 20:58  ·  #138
is dit niks? (omgeving zaragoza) min of meer zelfde als je al had toch? https://www.autoscout24.es/anu…cldtidx=18
Bolbo
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 24.02.2019 - 00:00  ·  #139
5,5u rijden enkele reis...Spanje is een groot land :-) Madrid is ook ver maar veel beter bereikbaar (met OV indien enkele reis), naar zo'n dorp doe je niet even tenzij het echt een buitenkans is.

Idd zelfde generatie als de mijne. Op zich netjes, beetje veel kilometers, dat wel. Ik zou liever een licht interieur hebben, maar het hangt af van de auto.

Nu zit ik weer te piekeren over een MB E220cdi van 2009 (W211). Heb ik ook altijd een prachtige auto gevonden, en voor wat ik lees zijn deze vrijwel storingsvrij (laatste jaar van dit model). Dit is een mooi en schijnbaar goed onderhouden exemplaar (nieuwe koppeling en vliegwiel, en schokdempers voor). Nette prijs ook, lijkt het.
En lang twijfelen heeft me niet geholpen deze dagen...
Morgen maar eens bellen.

https://www.milanuncios.com/me…145196.htm
Doeke Dobma
Supporting Member
Subject:

· 
Posted: 24.02.2019 - 03:19  ·  #140
Dat is ook een hele mooie hoor... Ziet er ook beduidend jonger uit. Mooie uitvoering. Zou ik zeker voor kunnen vallen.
joriz
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 45
Subject:

· 
Posted: 24.02.2019 - 07:55  ·  #141
Zeker mooie auto. Heb destijds nog getwijffeld om er een te kopen ipv de V70. Niet gedaan omdat veel mooie V70’s te koop zijn.
Zijn wel een stuk zwaarder meen ik. Maar bij beperkte v70 keuze is dit toch zeker de moeite waard om te gaan kijken. En deze ziet er erg fraai uit.
Wordt zo een zwarte met donker interieur niet vreselijk heet daar? Of maakt dat allemaal niet zoveel uit.
De Don
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 49
Subject:

· 
Posted: 24.02.2019 - 09:54  ·  #142
Ik mis bij deze wel de ster op de kap.

De 220 CDI is een motor die zonder moeite net zoveel km's aankan als bijvoorbeeld een D5,zou 'm voor de hoge km stand niet laten staan,zeker niet als het onderhoudsboekje compleet is .
Van na 2003 is het facelift model,waarbij ook de roestpreventie weer onder controle was.

Het elektronisch brein van de automaten wil weleens kapot gaan,maar daar heeft deze overduidelijk geen last van,daar het een handbak is.
En zo te zien heeft hij ook geen ABC ( air body controle) wil weleens kapot gaan,waarbij je van €1400.- per kant mag uitgaan voor vervanging.
hermanusb
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 62
Subject:

· 
Posted: 24.02.2019 - 09:58  ·  #143
Quote door De Don

Ik mis bij deze wel de ster op de kap.

De 220 CDI is een motor die zonder moeite net zoveel km's aankan als bijvoorbeeld een D5,zou 'm voor de hoge km stand niet laten staan,zeker niet als het onderhoudsboekje compleet is .
Van na 2003 is het facelift model,waarbij ook de roestpreventie weer onder controle was.

Het elektronisch brein van de automaten wil weleens kapot gaan,maar daar heeft deze overduidelijk geen last van,daar het een handbak is.
En zo te zien heeft hij ook geen ABC ( air body controle) wil weleens kapot gaan,waarbij je van €1400.- per kant mag uitgaan voor vervanging.

Ik heb de c220 turbo gehad en ben financieel helemaal leeg gelopen op de kosten voor electronische zaken.
In de deur wat electronica, absurde prijs bij de dealer.
Daarvoor nog een 2e versnelling die ermee ophield.
En nog wat werk aan diverse zaken dat ik hem gillend verkocht heb uiteindelijk.

Heel vroeger een MB met weinig electronica gehad, die was oke.
Maar de wat nieuwere koop ik nooit meer.

Wel reden beide autos meer dan uitstekend op zonnebloemolie.
Dat was dan weer bijzonder goedkoop rijden.
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 24.02.2019 - 10:06  ·  #144
Was het niet zo dat de uitvoering elegance of avantgarde bepaalt of er een ster op staat of dat het een 3D badge is op de motorkap? En dat het veercomfort ook anders is tussen deze uitvoeringen?
De Don
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 24.02.2019 - 11:27  ·  #145
Het verschil tussen de elegance en de avantgarde ligt met nadruk op sportiviteit.
Een aangepast sportiever onderstel,en directere besturing en de diepliggende klokken in het dashboard zijn kenmerkend voor de avantgarde.
Daarnaast kon je ook nog een sportonderstel bestellen,of het eerder genoemde ABC onderstel.
En zo kon je ook dingen achterwege laten,zoals typeaanduiding op de kofferklep,en bijvoorbeeld de ster op de motorkap.

Elektronische storingen kwamen zeker voor bij de eerste serie,maar waren bij dit facelift model verleden tijd.
Doeke Dobma
Supporting Member
Subject:

· 
Posted: 26.02.2019 - 19:51  ·  #146
Het is al 2 en een halve dag stil in dit topic. Nog ontwikkelingen?
Bolbo
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 26.02.2019 - 23:49  ·  #147
Haha, leuk, die betrokkenheid.
Ik heb de MB E-klasse estate gister bekeken en gereden. Interieur en exterieur zag er grotendeels netjes uit, afgezien van wat roest in de motorruimte, maar ik heb wel sterke twijfels bij de kilometerstand (225.000). Import uit Duitsland, verkoper is een dealer die er eerlijk bij vertelde dat hij deze auto van een handelaar had die hem ook een teruggedraaide BMW had verkocht (kwam hij later achter). Het is zijn eigen auto, hij rijdt er al 4 jaar in, onderhoud netjes op orde, dus wellicht is dat het belangrijkste.
Wel een behoorlijke trilling uit de achteras bij vermogensvraag, ws aandrijfassen want koppeling en vliegwiel zijn nieuw, dat laatste kon je wel goed voelen. Afgesproken dat hij met zijn garage ging bespreken wat het zou kosten om dat te repareren.
Al met al niet afgeschreven maar ook niet helemaal gerust.

Net geboden op een mooi uitgeruste V70nn van 2008 die hier plm. 650 km vandaan staat. Die is me eigenlijk te duur dus ik heb een wanhoopspoging gedaan maar verwacht er niet teveel van. Toch loopt het ook echt geen storm met de V70 hier in Spanje, dus wie weet.

Volgende week ben ik op reis dus het kan nog wel even duren voordat er een definitieve beslissing volgt :-)
Bolbo
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 27.02.2019 - 11:56  ·  #148
Nou forumgenoten: zou dit hem worden dan?

http://p.wallapop.com/i/325564…=s_android

Lijkt me een prachtige wagen. Er kan ook nog wat van de vraagprijs af, want zit wel écht aan de top van mijn budget.
martijn-a
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 27.02.2019 - 11:59  ·  #149
joriz
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 45
Subject:

· 
Posted: 27.02.2019 - 12:20  ·  #150
Best een mooie V70 toch. Mooi dat zonnedak. Is de bekleding helemaal leer, of het zitvlak stof? Weinig km's voor een diesel die ruim 10 jaar oud is.
Ik vind de kleur alleen niks, maar dat is persoonlijk en doet niks af aan de algehele staat van de auto natuurlijk.

Selected quotes for multi-quoting:   0