Wat een toeval, ik heb zelf een v70 en carpool ook met collegas waarvan er een een prius en de ander een focus heeft! Exact dezelfde ervaringen (onverwacht veel beenruimte in de prius, erg druk dashboard in de focus en mijn stoelverwarming wordt zeer gewaardeerd) met als toevoeging dat het dichtgooien van de priusdeuren altijd even schrikken is vanwege het blikkerige geluid.
Als je een beetje kijkt naar een Prius, is een Lexus CT200h dan geen optie? Afgezien dat die niet zo heel ruim is qua bagage mogelijkheden is het een hele fijne auto.
Heb voor mijn S80 eens gekeken naar een ct200h, en proefgereden. Rijdt erg lekker en het afwerkingsniveau is van een zéér hoog niveau. Zitpositie is ook erg goed (veel beter dan een Prius, vind ik).
Ik ben er uiteindelijk niet mee verder gegaan omdat ik een andere baan nam, en uiteindelijk zo'n beetje met de fiets naar het werk kan (als ik daar zin in heb :p)
Die CT200H vond ik niks, als je bijvoorbeeld de snelweg op gaat een heel hoog toeren met lawaai en als je bijv inhaalt zelfde.
Viel me echt zwaar tegen. Verder wel mooie, nette afwerking.
Qua beenruimte is de V70NN een stuk ruimer achterin als de N volgens mij.
Klopt, de V70 II (SW) is een S60 van de eerste generatie in stationcar-uitvoering, de V70 III (BW) is een S80 van de tweede generatie als stationcar ipv sedan. Je zit echt lekker achterin. En een massa veiligheidsvoorzieningen waar je u tegen zegt, de V70 is de best remmende auto die ik ooit heb gereden. Zelfs op gare winterbanden (de vorige set) had mijn achterligger grote moeite eerder dan ik stil te staan, toen ik een noodstop moest maken op een gladde snelweg.
Het is ook niet echt comfortabel rijden, zo een CVT als de Japanse hybrides hebben, dat bedoelde ik met het loskoppelen van de rijbeleving.
Maar als het op kwaliteit aankomt, dan hebben de Japanners het wel goed voor elkaar. Hadden ze nou maar Italiaans design met Japanse kwaliteit (nee, ik bedoel niet de Alfa Romeo Arna, dat was precies andersom)
Niet voor niks 8 uur in de bus gezeten vandaag! De Volvo V70nn is gekocht, er was echt heel weinig op aan te merken, ook volgens VIDA. Ik heb het eerste half uur op weg naar schoonfamilie hier in Extremadura (blijft een geweldige naam) met een gigantische smile van de rij-eigenschappen, adaptive cruise, open dak en audio etc etc zitten genieten. Iets minder van het verbruik, maar goed, dat wist ik met die koppelomvormer.
Morgen de bandjes even oppompen, meteen maar een injector cleaner erin en dan lekker 6,5 uurtjes naar huis cruisen!
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).