Quote door Bolbo
Even een update. Ik twijfel tussen iets moois (en dus duurs) kopen, of iets wat ook gewoon prima en betrouwbaar is een ik me verder niet teveel zorgen over hoef te maken.
In die laatste categorie kwam ik deze Ford Mondeo station Titanium 2.2tdci 155pk/360nm met distributieketting tegen, wat ik ben gaan kijken en bijzonder weinig aan op te merken valt (behalve dat het geen Volvo is, en zelfs dat is niet helemaal waar...). En maar 4500 pecunia's.
Heel netjes voor de leeftijd, nieuwe remmen en voorbanden, motor goed, bimassa stil, verse apk, jaar garantie, nieuwe spanner vd multiriem, voice control, parkeersensoren achter, cruise control, airco goed, set gebruikte rubbermatten erin (ws dus nette 1e eigenaar).
Ik kan weinig slechts vinden over deze auto's / motor. Km stand correct aldus apk bewijzen.
http://www.coches.net/ford-mon…-covo.aspx
Meningen welkom.
Qua prijs is hij, in vergelijk met die paar auto's die ik in NL te koop zie staan eigenlijk nog vrij duur viel mij op.
Verder is het voor vele de grote onbekende denk ik. En internet ook, ik het over dit blok nog geen review gevonden.
Mijn mening, schrik niet:
Persoonlijk vind ik de mondeo een oerdegelijke, oersaaie auto voor een eigenaar die een soort van allemansvriend is.
Typisch een auto voor iemand die geen autopassie heeft en voor weinig € veel kuub mobiliteit wil. Sommige kopen een Dacia, andere een 2e hands Mondeo.
Uiteindelijk moet je bovenstaande met een korreltje zout nemen, maar de onderliggende boodschap aan jou is:
Met wat voor auto zou jij zelf tevreden zijn en waar ligt je passie op dit moment: bij je bankrekening of bij je autohart.
Je hebt net een auto kort gereden en dat dwingt je misschien tot consessies.
In dit licht zou het niet raar zijn om een goedkope nieuwe daily aan te schaffen die niet je passie beantwoordt maar wel ruim de mogelijkheden van je portemonnee.