De OebeSetenta total loss

Doeke Dobma
Supporting Member
Geslacht: n/a
Subject:

Re: De OebeSetenta total loss

· 
Posted: 23.02.2019 - 07:32  ·  #121
Dat zou mooi zijn! Maar die Four-C, da's wel een dingetje hoor! Het is namelijk niet alleen zo dat je een melding in de DIM hebt, maar je verlichting werkt dan ook niet goed meer. Zodra het Four-C systeem een fout detecteert, worden de dimlichten namelijk automatisch in de laagste stand gezet. En dat is niet bij te stellen.
In de stad met voldoende licht 's nachts misschien geen probleem, maar een beetje buiten uit... Niet fijn.
Vervangen is kostbaar. Als je het zelf kunt ben je voor ca 700 klaar (als je ze daar net zo goedkoop kan krijgen als hier), maar als je het moet laten doen dan ben je aan de beurt: 1500-2500 euro schat ik, afhankelijk van universele garage of dealer. Dealer misschien nog wel duurder.
Overigens, als er ergens een fout in het systeem zit, worden alle dempers niet meer aangestuurd. De dempers werken dan passief. Hij dempt dan echt als een draak. Wel iets om rekening mee te houden.
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 38
Homepage: fs1forum.com
Subject:

· 
Posted: 23.02.2019 - 07:42  ·  #122
Welke *** heeft dat bedacht bij Volvo, dat de lampen niet meer werken.. dat slaat echt nergens op en is best wel gevaarlijk :P
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 23.02.2019 - 09:27  ·  #123
Er zit ook een mechanische stelschroef, dus daar moet je toch mee kunnen stellen? Dus dan eenmalig het juiste gemiddelde kiezen hoe je het meeste rijdt qua belading en klaar.
Bolbo
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 23.02.2019 - 09:27  ·  #124
Bedankt, dat is een goede tip! Maar toch vreemd, want de auto is hier zeker al 2x mee door de apk gekomen en daarvoor mogen de lampen niet incorrect zijn afgesteld en moeten ze op de hoogste stand staan (iig bij manueel). Of ze moeten daar in Madrid niet naar gekeken hebben, maar dat lijkt me stug.
Het viel me tijdens de video call inderdaad op dat er geen stelwieltje voor de lampen zit bij de lichtknop, maar eveneens dat er gewone halogeen koplampen lijken in te zitten (met vaste sproeiers, niet met van die klepjes?) of het moeten HID reflector lampen zijn, die zijn er ook. Zie foto. Ik denk HID reflector idd.
Ik zou denken dat de automatische hoogtestelling nog werkt, ondanks de verwijderde 4c dempers. Is dat mogelijk?
Dus Doeke, wat betreft de dempers, die zijn vervangen door reguliere dempers die OK zijn (worden hier getest op trilplaten tijdens de apk), maar ze hebben de 4c sensor draden doorgeknipt dus daar komt de error vandaan. En die kan zelfs Volvo niet uitschrijven blijkbaar. Jammer maar helaas wat mij betreft (iig op korte termijn, maar het geld voor de reparatie verdien je hier niet terug iig) zolang de vering en demping goed is voor een normale set.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Jan-B
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 60
Subject:

· 
Posted: 23.02.2019 - 09:34  ·  #125
Bart, het lijken wel bixenon lampen, wat overigs standaard is op een summum van 2005
Doeke Dobma
Supporting Member
Subject:

· 
Posted: 23.02.2019 - 10:07  ·  #126
Ik zou hem laten staan.

- kras op zijkant
- radio doet niets
- RTI werkt niet
- dakraam werkt niet (goed)
- Four-C foutmelding/geen Four-C dempers
- Four-C draden doorgeknipt (hoe bedenk je het!!!)
- spiegel rechts is oud type van 2000-2003 en zeer de vraag of deze ook elektrisch inklapbaar is en met verlichting onderzijde, geheugen voor stoelen etc

Als een auto wordt verkocht met al deze mankementen dan weerspiegelt dat bij mij hoe er met de auto is omgegaan. Alleen al om die reden zou ik hem laten staan. Elke auto heeft wel een dingetje, maar deze auto lijkt me voor de huidige eigenaar meer 'een vervoersmiddel' dan dat ie er zuinig op was.
Dit zijn de mankementen die je nu weet, maar als de mankementen inderdaad weerspiegelen hoe er mee omgegaan is, dan kon er nog wel eens veeeel meer achter wegkomen. En dan kun je er aardig op leeglopen. Daarom, ik zou het niet doen.
PvL
Administrator
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 23.02.2019 - 10:15  ·  #127
Ik heb van mijn oude T5 toen alle 4 de 4c dempers vervangen. De oude heb ik bewaard. Ik heb ooit wel eens gelezen dat als je de ingebouwde sensoren uit de 4C schokbrekers dremelt en deze aansluit, je het systeem trickt, en alles het gewoon doet. Ideaal voor ombouw naar conventionele schokbrekers. Als je de auto koopt, PM me dan, en dan mag je mijn 4c dempers hebben. (Gratis)
Doeke Dobma
Supporting Member
Subject:

· 
Posted: 23.02.2019 - 10:21  ·  #128
Dat is inderdaad de oplossing! Zo heb ik het ook gedaan, werkt prima. Als het ontbreken van de dempers inderdaad het enige probleem in het Four-C systeem is, heb je het hiermee opgelost.
Bolbo
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 23.02.2019 - 10:52  ·  #129
Goed gekeken! De spiegel rechts is alleen de kap van vervangen aldus de huidige eigenaresse (door garage) maar het inklappen werkt wel, dat heeft ze me laten zien.
Een perfecte auto ga je hier niet vinden, en zeker niet voor deze prijs (€2500!), dan kan ik er nog een hoop aan knutselen voor ik zelfs op de 4500 prijs van de Mondeo zit.
Als het een leegloper wordt ben ik m met weinig verlies zo weer kwijt.
Bolbo
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 23.02.2019 - 10:53  ·  #130
Doeke Dobma
Supporting Member
Subject:

· 
Posted: 23.02.2019 - 11:05  ·  #131
Het is echt een hele andere spiegel hoor, niet alleen de kap ;)
1-wiel
Standkachel en koplamp deskundige
Geslacht:
Leeftijd: 50
Subject:

· 
Posted: 23.02.2019 - 11:20  ·  #132
Xenon of halogeen kun je bij dit type het snelst zien door het verschil in stadslichtlampje, bij halogeen in reflector bij xenon ernaast. Zie foto. V70 heeft altijd vaste sproeikopjes, behalve als je het ombouwt..
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Bolbo
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 23.02.2019 - 14:31  ·  #133
Hè, getver. De koop van deze V70 is afgeketst, verkoopster heeft zich teruggetrokken. Lang verhaal, maar gaat dus iig niet door.
Dus ik de handelaar vd Mondeo gebeld, en wat denk je, gister verkocht terwijl dat ding daar 10 weken gestaan heeft. Andere Mondeo full option van een particulier die ik ook gezien had, donderdag verkocht. Dus terug bij af... baal ik ff behoorlijk van. Dus maar weer verder zoeken.
Ondertussen net een stukkie gereden in mn Benz, eerste kms sinds het ongeluk, dat ging verder prima afgezien van een nog pijnlijke hand.
PvL
Administrator
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 23.02.2019 - 14:50  ·  #134
Alles in het leven is wel ergens goed voor!
Je loopt hierna vast tegen een mooiere Aan!
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 23.02.2019 - 17:56  ·  #135
+1.👍🏻

Selected quotes for multi-quoting:   0