Oeps dat kost geld

marcw
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

Re: Oeps dat kost geld

· 
Posted: 22.05.2016 - 07:03  ·  #16
Zou inderdaad kunnen maar 2 dingen die niet goed zijn binnen 10.000 km vind ik toch wel vreemd zeker.

Ik weet niet hoe lang de wervelklep zonder stang heeft rond gereden en ik wil geen risico lopen als wij in zuid Frankrijk met de caravan rond rijden.

Het gaat inderdaad om de onderste turbo slang/buis. Is op de ophanging gescheurd.
Het onderdeel kost ongeveer 200 euro en is niet heel veel werk. Dan zou ik de arbeidskosten uit besparen om het zelf te doen maar wil graag ( mijn gebrek :D ) alles in 1 x gedaan hebben.

Ik wil zeker niks reclameren want ik dan had ik de V70 met garantie moeten kopen.
Piet_piraat
VolvoV70forum core member
Subject:

· 
Posted: 22.05.2016 - 09:59  ·  #17
Ah, als ie nu bij een handelaar vandaan komt verklaart dat wel wat meer natuurlijk. Wie weet wat er in de tussentijd mee is gebeurd. Ik dacht dat je 'm bij de dealer vandaan had.
Tenck
VolvoV70forum member
Subject:

· 
Posted: 23.05.2016 - 10:46  ·  #18
Quote door marcw

Nu ongeveer 300 km gereden en het verbruik ( volgens de boordcomputer ) ligt gemiddeld op 8,2 op de 100 met hoofdzakelijk snelweg kilometers op de CC met 120 km/u. Das een beetje aan de hoge kant. Ook zijn niet alle 185 pk's thuis.

Je werkelijke verbruik zal nog veel hoger liggen, de BC is nou niet echt een rekenwonder (bij mij scheelt het serieus 2l/100km tussen de BC en daadwerkelijk verbruik).

Ik heb zelf ook een auto bij een handelaar gekocht, die volledig dealer onderhouden was. Inmiddels ben ik ook al zo'n €1500 euro verder aan ditjes en datjes (spoelen bak, draagarmen, motorsteunen, olie beurtje + filters etc). Hoort er een beetje bij als je een tweedehands auto koopt en je eigen standaard toch meer op het niveau van een nieuwe auto ligt.

Mijn gevoel zegt nu dat juist bij een dealer onderhouden auto er niet op de bekende aandachtspunten wordt gelet zolang er maar aan het onderhoudsschema wordt voldaan. En binnen een aantal kilometer kan er een hoop gebeuren, zo brak bij mij een van de voorveren binnen 1000 kilometer.
BIGW
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

· 
Posted: 23.05.2016 - 11:56  ·  #19
De onderste turbo buis welke de interkoeler voed vanuit de turbo is voor handige mensen zelf te doen, echter enig inzicht vraagt het wel, wat wel los te alen en wat niet, moet ik het blok iets liften voor meer ruimte ja of nee, van dat soort dingen.
En op een krik nooit aan beginnen, altijd stabiel, oprijbruggen, speerpunt, of goede kwaliteit as steunen op de juiste positie geplaatst.
Want 1,8 ton wat met een klap naar beneden komt.... :'( :shame:
marcw
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 23.05.2016 - 14:51  ·  #20
BIGW. Onze V70 is van het model afslank kuur en weegt 1.6 ton :D

Ik kan het zelf wel en heb zelfs de mogelijkheid van een brug. Maar tijd is de issue.....
En ik heb volste vertrouwen in Volvoservice Elst en dan ben ik in 1 x overal van af ( van zowel de reparatie als mijn geld >_< )
hermanusb
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 62
Subject:

· 
Posted: 23.05.2016 - 15:21  ·  #21
Quote door marcw

BIGW. Onze V70 is van het model afslank kuur en weegt 1.6 ton :D

Ik kan het zelf wel en heb zelfs de mogelijkheid van een brug. Maar tijd is de issue.....
En ik heb volste vertrouwen in Volvoservice Elst en dan ben ik in 1 x overal van af ( van zowel de reparatie als mijn geld >_< )

Je verdeeld het geacht over meerdere assteunen.
Die van mij mogen 2Ton per stok hebben daar durf ik wel onderste gaan liggen.

Desondanks laat ik altijd de krik ergens staan dat ik er geen last van heb maar puur voor de zekerheid.
BIGW
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 23.05.2016 - 18:49  ·  #22
Ten eerste ben ik een grote fan van Volvoservice Elst, dus raad ik je deze ten zeerste aan. Jij zelf gaf echter aan of je wat besparen kon, dus vandaar mijn reactie.
Ten tweede bij gelegenheid moet je de V en keer laten wegen, de mijne is op kenteken gelukkig ook een stuk lichter, echter in de praktijk heb je reserve wiel hij je krik, volle tank 70 kilo, en een hoop andere meuk waar je van denkt niet zonder te kunnen, kijk dan maar eens hoe afgeslankt de V is..... :yes:

Verwacht eigenlijk niets anders dan een goed lopende V, na bezoek bij Dennis en Kuba. Vooral daar deze reeds is "voorgekeurd" is door een van beide heren, als ik het goed gelezen heb.

Succes.
JJ-XC70
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 23.05.2016 - 22:01  ·  #23
Quote door BIGW

Ten eerste ben ik een grote fan van Volvoservice Elst, dus raad ik je deze ten zeerste aan. Jij zelf gaf echter aan of je wat besparen kon, dus vandaar mijn reactie.
Ten tweede bij gelegenheid moet je de V en keer laten wegen, de mijne is op kenteken gelukkig ook een stuk lichter, echter in de praktijk heb je reserve wiel hij je krik, volle tank 70 kilo, en een hoop andere meuk waar je van denkt niet zonder te kunnen, kijk dan maar eens hoe afgeslankt de V is..... :yes: ....

Dat kan ik beamen. Weegbrug bij de gemeente werf, auto leeg op halve tank diesel en wat grote stukken karton en piepschuim (max 10 kg) na, weegbrug zegt 1890kg..... Ai...Kenteken zegt 'slechts' 1676 kg. Betekend wel dat er met mij, 1,92m en een BMI van net boven de 25 :shame: , wederhelft, kids en tweede halve tank diesel erin (toch zo'n 250 kg), officieel maar weinig mee kan voor de toegestane max. massa van 2220 kg is bereikt....
BIGW
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 24.05.2016 - 14:40  ·  #24
Quote door JJ-XC70

Quote door BIGW

Ten tweede bij gelegenheid moet je de V en keer laten wegen, de mijne is op kenteken gelukkig ook een stuk lichter, echter in de praktijk heb je reserve wiel hij je krik, volle tank 70 kilo, en een hoop andere meuk waar je van denkt niet zonder te kunnen, kijk dan maar eens hoe afgeslankt de V is..... :yes: ....

Dat kan ik beamen. Weegbrug bij de gemeente werf, auto leeg op halve tank diesel en wat grote stukken karton en piepschuim (max 10 kg) na, weegbrug zegt 1890kg..... Ai...Kenteken zegt 'slechts' 1676 kg. Betekend wel dat er met mij, 1,92m en een BMI van net boven de 25 :shame: , wederhelft, kids en tweede halve tank diesel erin (toch zo'n 250 kg), officieel maar weinig mee kan voor de toegestane max. massa van 2220 kg is bereikt....

Mijn lengte is 203, mijn BMI streeft de joue :shame: voorbij, mijn jeugd heeft de lengte van papa. Zal de mijne eens een keer op de waag zetten maar beloofd niet veel betere score dan de jouw.
marcw
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 02.06.2016 - 16:04  ·  #25
Gisteravond bij Dennis de V70 opgehaald na 2 dagen overnachten en het 1 en ander laten doen:
1- Versnellingsbak flush
2- Stuurbekrachtiging flush
3- Wervel klep vervangen
4- Egr aangepast
5- Eco power ( van 185 pk en 400 nm naar 220 pk en 460 nm)
6- Roetfilter aangepast
7- Air intake reinigen met nieuwe olie en oliefilter

Even bijpraten en gepind.
V70 gestart en weg gereden. Dat voelt al anders. Schakelt beter en de power voelt ook goed.
Afijn de snelweg op. En toen werd Marc heel blij. Wat een power en hoe soepel. Helemaal :D :D

Dennis zei al : de eerste maand nog niet naar het verbruik kijken want je geeft alleen maar gas. En denk wel dat ie gelijk krijgt maar toch even geprobeerd.
Op de cruise controle bij 120 km/u was de laatste meting 8.2 op de 100 en nu zit deze op 7 op de 100. En ik weet dat de boordcomputers niet heel nauwkeurig zijn maar het zit er wel goed uit.

De stuurbekrachtiging moeten we afwachten. Dennis zei dat de V70 nogal zwaar stuurde in vergelijk met andere. Kan of de pop of het stuurhuis zijn. Ik ga eerst maar eens rijden en kijken of het beter wordt met de synthetisch olie.

Nogmaals Marc is happy en gaat volgende week naar Bastogne oorlog museums :bandit: kijken en de v70 gaat mee.
Parkstad
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 02.06.2016 - 18:42  ·  #26
goed adres en goede prijzen !

Selected quotes for multi-quoting:   0