Oeps dat kost geld

 
 
 
 
 
marcw
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 21
Geregistreerd: 05 / 2016
Subject:

Oeps dat kost geld

 · 
Posted: 21.05.2016 - 15:57  ·  #1
Nu ongeveer 300 km gereden en het verbruik ( volgens de boordcomputer ) ligt gemiddeld op 8,2 op de 100 met hoofdzakelijk snelweg kilometers op de CC met 120 km/u. Das een beetje aan de hoge kant. Ook zijn niet alle 185 pk's thuis.

Vanmorgen naar Volvo Service Elst geweest en de V70 maar eens laten bekijken.
Tevens heb ik ook nog wat wensen:
1- Flushen van de automaat
2- FLushen van de stuurbekrachtiging
3- Airintake reiniging en EGR klep afsluiten en roetfilter aanpassen
4- Tuning naar 220 PK

Even een kopje koffie gekregen en met de monteur gebabbeld en uitgelezen. Veel storingen die geel waren ( en zo werd mij verteld verwijderd konden worden) en toen maar eens de motorkap geopend.

Afijn onder motorkap blijkt de wervelklep bediening ( stangetje) er gewoon weg niet op te zitten. En op de brug blijkt de turboslang/buis gescheurd te zijn.
Verklaard al het 1 en ander over vermogen.
Even gewacht en de totaal prijs komt op 1950 euro all in waarvan ongeveer 800 euro voor de , door mij,onvoorziene dingen ( wervelklep en turboslang)
Das ff slikken als je net de V70 hebt gekocht. Helemaal als deze 10.000 km geleden nog een grote beurt heeft gehad ( 1600 euro met distributieriem en waterpomp) en de dealer doodleuk vermeld dat er nooit op de auto is bezuinigd en alles gedaan is. Met andere woorden de Volvo dealer heeft dus bepaalde dingen over het hoofd gezien want de turboslang die lekt al even.....
En dan nog maar te zwijgen over de afwezigheid van het wervelklep stangetje.

Even over nagedacht en Dennis gebeld dat alles maar door moet gaan.
Afspraak staat voor 31 mei en ik ben heel benieuwd naar het resultaat. Ik heb er zeker vertrouwen in.
PDJ
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Den Oever
Leeftijd: 53
Berichten: 2938
Geregistreerd: 10 / 2014
Subject:

Re: Oeps dat kost geld

 · 
Posted: 21.05.2016 - 16:11  ·  #2
Sodeju, das flink balen!
Ik zou de volvo dealer toch wel ff aan zn vestje trekken hierover hoor!

Maaarrr, straks heb je wéér een nieuwe auto als je hem ophaalt uit Elst, dat is zeker!
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veendam
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Berichten: 3377
Geregistreerd: 09 / 2009
Subject:

Re: Oeps dat kost geld

 · 
Posted: 21.05.2016 - 16:13  ·  #3
Zou toch makkelijk zijn als je er bij zegt wat voor auto/motor het is ;) Gaat hier om een Euro 4 D5 neem ik aan?

800 euro voor een turboslang en stangetje?
marcw
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 21
Geregistreerd: 05 / 2016
Subject:

Re: Oeps dat kost geld

 · 
Posted: 21.05.2016 - 16:33  ·  #4
Gaat inderdaad om een d5 van 2007 ( nieuw model). En de wervelklep is een bekend probleem en die wordt ook mee verangen.
volvo355
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oss, Noord-Brabant
Leeftijd: 25
Homepage: volvov70forum.nl
Berichten: 4918
Geregistreerd: 10 / 2014
Subject:

Re: Oeps dat kost geld

 · 
Posted: 21.05.2016 - 17:03  ·  #5
Je zal de auto niet meer herkennen nadat hij in Elst is geweest. Wel balen van de onverwachtwe kosten, succes ermee. :yes:
marcw
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 21
Geregistreerd: 05 / 2016
Subject:

Re: Oeps dat kost geld

 · 
Posted: 21.05.2016 - 17:44  ·  #6
De v70 heeft in 9 jaar tijd 188000 km gereden waar van er imeer het begin veel vam gereden zin en later veel minder. Ik mijn achterhoofd hield ik al rekening met vervuiling. Weet gaan het zien en meld me weer na 31 mei
hsvt
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Westerkwartier (Gr)
Berichten: 56
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Re: Oeps dat kost geld

 · 
Posted: 21.05.2016 - 18:07  ·  #7
Je hebt hem nog maar net, turboslang en stangetje geen garantie?
Ook al heb je geen garantie, je kunt er toch vanuit gaan dat je een complete goede auto koopt?
Het ontbrekende stangetje en gescheurde slang was al zo toen je hem kocht.

Had je de grote beurt en distributie wissel niet bij de koop onbedongen?
En wanneer je hem particulier gekocht hebt, hopelijk wel rekening mee gehouden met de prijs.

Zijn een hoop kosten gelijk na de aanschaf, maar van de andere kant kun je weer een lange tijd vooruit.
BIGW
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: achterhoek
Leeftijd: 53
Berichten: 1148
Geregistreerd: 07 / 2015
Subject:

Re: Oeps dat kost geld

 · 
Posted: 21.05.2016 - 18:30  ·  #8
Zeker best geld, maar na deze aderlating bij Dennis en Kuba zal er zeker smile op je gezicht staat bij de terugrit naar de reparatie. En ik zou ook naar de verkoper van deze auto gaan om verhaal te halen, elke €100 is er een.
Succes
harold
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: venlo (limburg)
Leeftijd: 55
Berichten: 2075
Geregistreerd: 02 / 2014
Subject:

Re: Oeps dat kost geld

 · 
Posted: 21.05.2016 - 19:13  ·  #9
Fijne dealer heb jij :sick:
Piet_piraat
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1485
Geregistreerd: 01 / 2015
Subject:

Re: Oeps dat kost geld

 · 
Posted: 21.05.2016 - 19:24  ·  #10
Ik zou er zeker nog even mee naar de dealer gaan, dit klopt gewoon niet en is dus niet deugdelijk. Ik zou er op aan sturen dat zij e.e.a. vervangen/aanvullen als onderdeel van de aankoop. Dan kun je in Elst de andere zaken nog laten doen.
gillerbee
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: enschede
Leeftijd: 52
Berichten: 1123
Geregistreerd: 09 / 2010
Subject:

Re: Oeps dat kost geld

 · 
Posted: 21.05.2016 - 19:37  ·  #11
maarreuh...ik weet niet hoe handig je bent maar zijn dit geen operaties die zelf uit te voeren zijn? ik vind dit wel heul veul geld voor een slang van een paar tientjes, en een stangetje zal ook wel geen 1000 euro kosten.... of ben ik nu heel naïef en is dit een operatie die twee hele dagen in beslag neemt?
marcw
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 21
Geregistreerd: 05 / 2016
Subject:

Re: Oeps dat kost geld

 · 
Posted: 21.05.2016 - 21:34  ·  #12
De v70 is gekocht via een handelaar zonder garantie vorige week. September vorig jaar is er een grote beurt met distributie riem en waterpomp vervangen. Ik heb de dealer gebeld en hun kennen de v70 van nieuw tot nu en er was nooit bespaart op onderhoud. In januari van dit jaar nog een nieuwe accu.

Ik heb de handelaar gebeld en die wil met terug werkende kracht er nog wel garantie op geven maar dat kost 1000 euro en dan via een universele garage zonder verstand van volvo.

De turbo slang en de wervelklep kosten ( zoals eerder gemeld) ongeveer 800 euro.
De rest is eigen keus : spoelen, tuning , airtake en roetfilter.

Overigens heb ik de v70 voor een goede prijs gekocht van de handelaar. In ieder geval voor minder dan ze op Internet staan. Vind het alleen erg raar dat een dealer bij een beurt dit soort dingen er niet uithaalde terwijl ze zeggen dat de klant altijd alles liet doen.
staaf
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 561
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Re: Oeps dat kost geld

 · 
Posted: 21.05.2016 - 21:36  ·  #13
Quote door gillerbee

....een stangetje zal ook wel geen 1000 euro kosten.... of ben ik nu heel naïef en is dit een operatie die twee hele dagen in beslag neemt?


Het stangetje is het probleem niet, het probleem zal de volledige wervelklep zijn. Om deze te verwijderen moet het kleppendeksel eraf, hiervoor moeten de verstuivers er uit en de leidingen losgemaakt worden, dichtingen vervangen worden etc.....

Die turboslang is hoogstwaarschijnlijk wel zelf te doen. Welke is het? Als het de slang (hard pvc) die onder de motor doorloopt, dan is dit ook niet de goedkoopste.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39897
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Oeps dat kost geld

 · 
Posted: 21.05.2016 - 22:22  ·  #14
Waarschijnlijk had deze auto de mankementen, zonder dat de dealer deze verwachte ?
Niet goed te praten, maar als je een auto van een secuur iemand inruilt, welke nooit heeft bezuinigd op onderhoud, dan verwacht je dit niet.
Maar goed, neemt niet weg dat het een fikse reperatie is.
JJ-XC70
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Berichten: 48
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: Oeps dat kost geld

 · 
Posted: 22.05.2016 - 00:42  ·  #15
Met alle respect en begrip voor de frustratie, maar in 10.000 km cq 7 maanden rijden kàn een heleboel gebeuren. Zeker het wervelklepstangetje, kan best zijn dat dat er met de beurt (nog) op zat en later is verwijderd omdat dat los hing. (Bekend euvel bij de D5) Overigens zou ik, voordat je de hele wervelklep laat vervangen, even uit probeer te vinden of een 'quick fix' met een nieuw stangetje (nog geen €10,-) mogelijk icm een splitpen-bevestigingsmethode mogelijk is. (Wat ook kan bij de zgn 'gemodificeerde wervelklep', is bij ons gedaan door dealer) Dat is een reparatie van een paar tientjes.
Ook de turboslang kan natuurlijk best in de afgelopen 10.000km lek zijn geraakt. Ik heb bv., een paar honderd km na een beurt, bergop de Gotthard-pas op bij een inhaal manoeuvre ook al eens een pakking deels uit de turbobuis (onder de motor) door geblazen. Dat gaf in eerste instantie geen melding op de BC, ook niet direct merkbaar in vermogen (gebeurde vlak onder top). Het viel mij ver in Italië pas op omdat ik meer geblaas waarnam boven 2200 tpm. Met een licht aangepaste rijstijl de reis voortgezet, in Dld toch nog laten checken/diagnostiseren, ophangpunt turboslang onder aan motor afgebroken (gebeurt ook vaker), teveel speling op buis, daardoor pakking kapot. Daarna, tijdens de terugreis naar huis was er plots toch nog een melding 'motor service vereist' op de BC (gelukkig geen nooddoop). Onderdeel was al besteld bij eigen dealer na diagnose, dus snel gerepareerd. En leksporen in het luchttraject zijn na een paar 100 km, laat staan een paar 1000, al behoorlijk goed zichtbaar.
Kortom ik vind dit eigenlijk wat kort door de bocht om dit klakkeloos als slecht beurt (letterlijk) van de dealer te bestempelen. Dat zou kunnen, maar is zeker niet zeker.... Had je nou een aankoopkeuring laten doen bij een dealer, dan had je wat mij betreft een reclamatie puntje.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0