Nu ongeveer 300 km gereden en het verbruik ( volgens de boordcomputer ) ligt gemiddeld op 8,2 op de 100 met hoofdzakelijk snelweg kilometers op de CC met 120 km/u. Das een beetje aan de hoge kant. Ook zijn niet alle 185 pk's thuis.
Vanmorgen naar Volvo Service Elst geweest en de V70 maar eens laten bekijken.
Tevens heb ik ook nog wat wensen:
1- Flushen van de automaat
2- FLushen van de stuurbekrachtiging
3- Airintake reiniging en EGR klep afsluiten en roetfilter aanpassen
4- Tuning naar 220 PK
Even een kopje koffie gekregen en met de monteur gebabbeld en uitgelezen. Veel storingen die geel waren ( en zo werd mij verteld verwijderd konden worden) en toen maar eens de motorkap geopend.
Afijn onder motorkap blijkt de wervelklep bediening ( stangetje) er gewoon weg niet op te zitten. En op de brug blijkt de turboslang/buis gescheurd te zijn.
Verklaard al het 1 en ander over vermogen.
Even gewacht en de totaal prijs komt op 1950 euro all in waarvan ongeveer 800 euro voor de , door mij,onvoorziene dingen ( wervelklep en turboslang)
Das ff slikken als je net de V70 hebt gekocht. Helemaal als deze 10.000 km geleden nog een grote beurt heeft gehad ( 1600 euro met distributieriem en waterpomp) en de dealer doodleuk vermeld dat er nooit op de auto is bezuinigd en alles gedaan is. Met andere woorden de Volvo dealer heeft dus bepaalde dingen over het hoofd gezien want de turboslang die lekt al even.....
En dan nog maar te zwijgen over de afwezigheid van het wervelklep stangetje.
Even over nagedacht en Dennis gebeld dat alles maar door moet gaan.
Afspraak staat voor 31 mei en ik ben heel benieuwd naar het resultaat. Ik heb er zeker vertrouwen in.
Vanmorgen naar Volvo Service Elst geweest en de V70 maar eens laten bekijken.
Tevens heb ik ook nog wat wensen:
1- Flushen van de automaat
2- FLushen van de stuurbekrachtiging
3- Airintake reiniging en EGR klep afsluiten en roetfilter aanpassen
4- Tuning naar 220 PK
Even een kopje koffie gekregen en met de monteur gebabbeld en uitgelezen. Veel storingen die geel waren ( en zo werd mij verteld verwijderd konden worden) en toen maar eens de motorkap geopend.
Afijn onder motorkap blijkt de wervelklep bediening ( stangetje) er gewoon weg niet op te zitten. En op de brug blijkt de turboslang/buis gescheurd te zijn.
Verklaard al het 1 en ander over vermogen.
Even gewacht en de totaal prijs komt op 1950 euro all in waarvan ongeveer 800 euro voor de , door mij,onvoorziene dingen ( wervelklep en turboslang)
Das ff slikken als je net de V70 hebt gekocht. Helemaal als deze 10.000 km geleden nog een grote beurt heeft gehad ( 1600 euro met distributieriem en waterpomp) en de dealer doodleuk vermeld dat er nooit op de auto is bezuinigd en alles gedaan is. Met andere woorden de Volvo dealer heeft dus bepaalde dingen over het hoofd gezien want de turboslang die lekt al even.....
En dan nog maar te zwijgen over de afwezigheid van het wervelklep stangetje.
Even over nagedacht en Dennis gebeld dat alles maar door moet gaan.
Afspraak staat voor 31 mei en ik ben heel benieuwd naar het resultaat. Ik heb er zeker vertrouwen in.