OFF - en nu?

Super72
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 57
Subject:

OFF - en nu?

· 
Posted: 27.02.2016 - 16:15  ·  #1
Gisteren vroeg mijn HU-1205 ineens om invoer van de beveiligingscode. Nogal vreemd, want de radio was er niet uit geweest en de accu deed ook gewoon zijn werk, getuige het feit dat het onder het rijden gebeurde. Hoe dan ook, mijn vriendin zat in de auto, wilde lekker een muziekje luisteren en toetste dus lukraak maar wat in. Vier keer nul, vier keer één, dat soort dingen. En vervolgens gaf het display alleen nog maar het woord 'off' aan.
Vanmorgen met frisse moed het probleem tegemoet getreden. Even de code erbij zoeken, invoeren en klaar is Kees. Dacht ik. Twee problemen: (1) het display stond nog steeds op 'off' (terwijl dat volgens het instructieboekje na 3 uur weer op 'vier beveiligingscode in' zou moeten staan) en (2) ik blijk de code niet te hebben.
Dus.
Vraag: kan dit nog gefixt worden? Bijvoorbeeld ij de dealer, aan de hand van het chassisnummer ofzo. Of moet ik op zoek naar een nieuwe head unit?
PDJ
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

Re: OFF - en nu?

· 
Posted: 27.02.2016 - 16:37  ·  #2
Bij mij is het zo dat ik het contact 2 uur aan moet laten staan met de radio aan (met dus de melding in het display). Na die tijd word er weer om de code gevraagd.
eV70T
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 59
Subject:

· 
Posted: 27.02.2016 - 18:57  ·  #3
Klopt, dus zet effe een acculader erop dat voorkomt ellende van een lege accu
ik heb dat probleem bijna elke week wel een keertje dat ik de code moet invoeren, geen idee hoe dat komt
gelukkig weet ik de code uit mijn hoofd :D
Turbotom
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 27.02.2016 - 21:21  ·  #4
Ik heb met andere merken de ervaring dat de dealer deze codes kan achterhalen.

Tom
Super72
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 57
Subject:

· 
Posted: 28.02.2016 - 17:00  ·  #5
TWEE uur met contact aan? :o Nou, dan gaat het nog even duren, ben ik bang. Ik rijd bepaald niet dagelijks afstanden van twee uur, en twee uur in de auto gaan zitten op een parkeerplaats vind ik ook weer zo wat. Man, wat onhandig :devil:
Maar de dealer weet dus raad, qua code? Da's een hele opluchting.
Dank allen!
PDJ
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

· 
Posted: 28.02.2016 - 20:59  ·  #6
De dealer zou zo maar eens daarvoor wat kunnen rekenen, hou daar rekening mee.
Kan je niet bij de auto wegblijven terwijl het contact aanstaat? Of staat de auto aan de straat?
Ik liet het contact aanstaan en deed de auto met de 2e sleutel op slot, en ging iets anders doen, maar als de auto op straat staat is dat risicovol idd.
Maar na 2 uur ongeveer kan je de code weer invoeren en zou de radio het weer moeten doen iig.
waal70
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 46
Subject:

· 
Posted: 29.02.2016 - 08:44  ·  #7
De code wil ook nog wel eens op het chassis van de radio geschreven staan, spaart je wellicht een trip naar de dealer

Selected quotes for multi-quoting:   0