Oleg file v70

oerend hard

AvHV70
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

Re: Oleg file v70

· 
Posted: 22.03.2015 - 20:59  ·  #16
Volgens mij heeft obbe bij mij ook de oleg file geladen. Prachtig. Moest wel op voorhand ff wastegate ventiel vervangen en afstellen, verder appel ei. 2,5t, automaat uit 2002.

Sindsdien wel 2x gehad dat de auto even niet wilde starten, maar dat is ook al weer 2 weken geleden
Piet_piraat
VolvoV70forum core member
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 22.03.2015 - 21:25  ·  #17
Kuba was naar mij toe ook erg enthousiast over de Oleg-file. Uit een mailwisseling met Obbe bleek echter dat de ARD-file wel wat meer foolproof is dan de Oleg. Die laatste gaat voor serieuze power, maar doet dus ook wel meer een beroep op de kwaliteit van de onderdelen. Vandaar dat ik ook neig naar even geen tuning of de ARD-file. Ben zo afhankelijk van de auto dat ik 'm niet tot het uiterste wil pushen, vooral omdat ik dat meestal toch niet gebruik. En de ARD-file zou daarvoor meer geschikt zijn, zo maakte ik op uit de mail van Obbe.
iceblue
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 59
Subject:

· 
Posted: 23.03.2015 - 09:00  ·  #18
Deze week ga ik veel testen om een voor mij zo juist mogelijke combinatie te krijgen in ARD of Oleg file (waar ik al mee rond heeft gereden tot nu toe). Het enige wat ik nu ga proberen uit te sluiten met de "Boys from Elst" (Volvotune - Volvoservice) is de TCV turbo control valve (plastic volvo) en de juiste wastegate afstelling. Ik krijg namelijk een storing op mijn BC wanneer ik even de v70 op de donder heeft gegeven en vervolgens er mee op de snelweg wilt rijden. Hij vliegt direct in de noodloop "motormanagement service vereist". Na uitlezen blijft het maar weer gissen hoe en wat op te lossen? Ik heb een twee dagen rustig gereden met een ARD file, deze is minder rap en misschien wel de betere optie voor oudere volvo's. Ik ben een rustige rijder maar wil wel de power kunnen voelen als ik gas bij gaat geven. Van ARD is er bij volvotune ook nog een veel betere TCV klep te krijgen afgestemd op auto's met een soort van tuning.

To be continue....
Gr, Raymond (Iceblue)
Gerald de Groot
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 49
Subject:

· 
Posted: 23.03.2015 - 15:34  ·  #19
De mijne rijdt nu ongeveer een half jaar op een ARD stage 2+ tuning. Na wat opstartproblemen in het begin nu heerlijk probleemloos. De motorische wijzigingen bij mij zijn: TCV van IPD, Bobines van IPD, K&N inlegfilter, 3" BSR downpipe met 200cpi kat en een 2,5" cat-back uitlaat. Ik had bewust voor een 200cpi kat gekozen omdat je dan vaak geen storing krijgt op de 2e lambda-sonde. Helaas bij mij dus wel, maar dit is via Obbe netjes opgelost.
iceblue
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 24.03.2015 - 08:25  ·  #20
To be continue.... Iceblue

Afgelopen maandag maar weer eens langs the boys from Elst gereden met het verzoek even te testen met de ARD file en hierna uitlezen. Nou de storingen kwamen weer naar voren nu monteur Kuba even de v70 flink op z'n turbo had gegeven. Ook LMM even vervangen maar mocht niet baten. Zelf moet ik zeggen dat ik nu pas heeft ervaren dat de ARD file het meest geschikt is voor doorgaans oudere auto's en rustig blijft in gasgeven en toeren maken. De Oleg file is bruut, die vereist direct veel van je motor, je hoort het ook aan het geluid. En dan juist komen er sneller wat storingen naar voren als de auto niet 100% in orde is, maar nu ben ik weer terug bij af.

De Oleg file terug gezet en weer vanuit daar testen wat voor mij het beste is, ik ben zelf geen racemonster want daar hebben wij Kuba voor. Mijn stijl van rijden is doorgaans rustig optrekken, toeren maken en de kickdown er op waar nodig is. Het zal mij dan ook niet verbazen dat ik binnenkort terug ga naar de ARD file met ARD TCV-klep. Het enige wat dan nog kan opspelen is een andere LMM.

Tijdens de testen in Elst (onveilig gemaakt de straten rond om het bedrijfspand) en terugrijden gaf de BC weer een storing aan maar is later gereset. Kuba van volvoservice vond dat mijn expansievat nogal bol stond en het koelwater hoog, zelf staat het peil bij afkoelen altijd op maximum en hoef ik nooit bij te vullen. Hij draaide dan ook de dop iets losser zodat de opgebouwde druk kon ontsnappen, ik moet zeggen er is dan ook extreem mee gereden in de toeren en turbo gebruik. Na wat gepraat kwam naar voren dat er misschien een klein lekje kan ontstaan zijn in de koppakking., maar ook dat moet ik goed controleren in koelwater peil en verlies. Maar ik herinner mij bij andere auto's dat ik daar nog wel eens een andere vuldop (expansievat) heeft vervangen wat een wereld van verschil bracht. Meestal door ouderdom dat de overdrukventiel dicht kan zitten en hierdoor zijn druk niet kwijt kan.

Kortom ik heb nu bijna twee rommelige weken achter de rug.... dit verhaal krijgt nog een vervolg.

Maar alle ervaringen met Oleg file en ARD is welkom, vooral volvo's vanaf '2000 tot heden.

Mvg, Raymond (Iceblue) :sick:
iceblue
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

APK goed ook na steekproef RDW

· 
Posted: 24.03.2015 - 13:28  ·  #21
Lichtpuntje voor Iceblue v70 !!!

Volvo is APK goed gekeurd ook na steekproef garage keurmeester in Tiel. Kan ook niet anders, al zoveel aan verspijkerd in onderdelen en geld. Wel moest er nog aan drie punten gewerkt worden, de remklauwen losser maken wat door nieuwe remblokken al opgelost is. Het linker knipperbolletje was niet meer oranje van kleur en de hoogte afstelling van de lampen voor. Al met al vond zelfs de keurmeester van de RDW de volvo een mooie auto als stationwagen.

Nu op naar de komende projecten mits de v70 motorisch z'n best blijft doen.

Mvg, Raymond (Iceblue)
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
DinanT5
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 51
Subject:

· 
Posted: 24.03.2015 - 13:33  ·  #22
Quote door iceblue
Het linker knipperbolletje was niet meer oranje van kleur en de hoogte afstelling van de lampen voor.
:o Daar is die van mij ooit op afgekeurd... o.O Zijn de regels versoepeld?
Martijn
Veteraan
Geslacht:
Leeftijd: 27
Homepage: mnijenkamp.nl
Subject:

· 
Posted: 24.03.2015 - 16:56  ·  #23
Mooi dat hij is goedgekeurd !
Philken
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 55
Subject:

· 
Posted: 24.03.2015 - 17:10  ·  #24
wat ook aan de basis kan liggen voor de fouten is misschien een gebarsten inlaat, vroeger ook een getunede 2.4T gehad en dat euvel gehad, motor ging ook in noodloop en viel zelfs stil, na 2minuten batterijklem los, konik verder tot de volgende noodloop
na vervangen inlaat geen last meer gehad, scheuren zou een combi van ouderdom en tuning zijn...(werd mij gezegd)
iceblue
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 24.03.2015 - 19:42  ·  #25
Hoi Philken,

Dat klinkt interessant over de inlaatscheuring, bij wie had jij de volvo destijds laten tunen.

Mvg, Iceblue
Philken
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 55
Subject:

· 
Posted: 24.03.2015 - 20:12  ·  #26
Quote door iceblue

Hoi Philken,

Dat klinkt interessant over de inlaatscheuring, bij wie had jij de volvo destijds laten tunen.

Mvg, Iceblue

RICA via de dealer
iceblue
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

ARD power icm IPD TCV

· 
Posted: 12.04.2015 - 13:39  ·  #27
Hallo luitjes en getunede v70 rijders,

Sinds afgelopen weekeinde heb ik mijn bolide terug gezet naar de ARD file met IPD turboregelklep, de eerste indruk was weer een rustige v70 dan het bokkerige wat ik kreeg met de Oleg file (vergt het uiterste van je auto). Nu nog de wastegate goed afgesteld krijgen met de juiste druk (IPD schrijft 1.8psi voor) en de v70 turbo moet lopen tussen standaard en smooth ARD. Loopt nu wat rustiger naar de top in zijn toeren. De Oleg file is sneller dat is een feit maar slaat althans bij mij nog wel eens de plank mis waarbij de motor en schakelgedrag automaat niet weet wat ie moet doen. Maar ook met deze combinatie zal ik gaan testen, een kleine verdenking heb ik nog rond de LMM. Ook maar in de loop van tijd vervangen om uiteindelijk een lekker goed lopende volvo te krijgen.

Als er meerdere van jullie zijn die met een ARD file rond rijden ipv de Oleg file dan hoor ik graag jullie bevindingen en mede oplossingen van onderdelen die ook vervangen zijn.

Nu eerst maar weer langs de boys from Elst voor de wastegate en in de planning een onderhoudsbeurt voor het komend jaar. Ergens lekt er ook nog een olie kering van enkele tientjes maar waarvoor het halve blok uit elkaar zal moeten. Tot die tijd hou ik netjes de olie peil bij met kroon oil 5w-30 A-syntho (16 euro per liter) verbruik in olie valt reuze mee.

Mvg, Raymond (Iceblue)
iceblue
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

Van Oleg naar ARD tuning

· 
Posted: 12.04.2015 - 13:45  ·  #28
Hallo luitjes en getunede v70 rijders,

Sinds afgelopen weekeinde heb ik mijn bolide terug gezet naar de ARD file met IPD turboregelklep, de eerste indruk was weer een rustige v70 dan het bokkerige wat ik kreeg met de Oleg file (vergt het uiterste van je auto). Nu nog de wastegate goed afgesteld krijgen met de juiste druk (IPD schrijft 1.8psi voor) en de v70 turbo moet lopen tussen standaard en smooth ARD. Loopt nu wat rustiger naar de top in zijn toeren. De Oleg file is sneller dat is een feit maar slaat althans bij mij nog wel eens de plank mis waarbij de motor en schakelgedrag automaat niet weet wat ie moet doen. Maar ook met deze combinatie zal ik gaan testen, een kleine verdenking heb ik nog rond de LMM. Ook maar in de loop van tijd vervangen om uiteindelijk een lekker goed lopende volvo te krijgen.

Als er meerdere van jullie zijn die met een ARD file rond rijden ipv de Oleg file dan hoor ik graag jullie bevindingen en mede oplossingen van onderdelen die ook vervangen zijn.

Nu eerst maar weer langs de boys from Elst voor de wastegate en in de planning een onderhoudsbeurt voor het komend jaar. Ergens lekt er ook nog een olie kering van enkele tientjes maar waarvoor het halve blok uit elkaar zal moeten. Tot die tijd hou ik netjes de olie peil bij met kroon oil 5w-30 A-syntho (16 euro per liter) verbruik in olie valt reuze mee.

Mvg, Raymond (Iceblue)
Piet_piraat
VolvoV70forum core member
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 12.04.2015 - 18:53  ·  #29
Ik heb ook het idee dat de ARD wat meer foolproof is, dus hopelijk ga je dat zelf ook merken. Hou ons op de hoogte!
iceblue
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 12.04.2015 - 21:46  ·  #30
word vervolgt...

Binnenkort ook de voorbumper vervangen. Wat past allemaal op de v70 met wat aanpassingen. D'r zit nu al een facelift bumper op type 2005-2007. Ook zijn er mooie tuning bumpers te krijgen voor de v70 bij RT en KB tuning in Nederland, geldt ook voor de zijskirts en achterbumper.

Tot horens, Iceblue

Selected quotes for multi-quoting:   0