To be continue.... Iceblue
Afgelopen maandag maar weer eens langs the boys from Elst gereden met het verzoek even te testen met de ARD file en hierna uitlezen. Nou de storingen kwamen weer naar voren nu monteur Kuba even de v70 flink op z'n turbo had gegeven. Ook LMM even vervangen maar mocht niet baten. Zelf moet ik zeggen dat ik nu pas heeft ervaren dat de ARD file het meest geschikt is voor doorgaans oudere auto's en rustig blijft in gasgeven en toeren maken. De Oleg file is bruut, die vereist direct veel van je motor, je hoort het ook aan het geluid. En dan juist komen er sneller wat storingen naar voren als de auto niet 100% in orde is, maar nu ben ik weer terug bij af.
De Oleg file terug gezet en weer vanuit daar testen wat voor mij het beste is, ik ben zelf geen racemonster want daar hebben wij Kuba voor. Mijn stijl van rijden is doorgaans rustig optrekken, toeren maken en de kickdown er op waar nodig is. Het zal mij dan ook niet verbazen dat ik binnenkort terug ga naar de ARD file met ARD TCV-klep. Het enige wat dan nog kan opspelen is een andere LMM.
Tijdens de testen in Elst (onveilig gemaakt de straten rond om het bedrijfspand) en terugrijden gaf de BC weer een storing aan maar is later gereset. Kuba van volvoservice vond dat mijn expansievat nogal bol stond en het koelwater hoog, zelf staat het peil bij afkoelen altijd op maximum en hoef ik nooit bij te vullen. Hij draaide dan ook de dop iets losser zodat de opgebouwde druk kon ontsnappen, ik moet zeggen er is dan ook extreem mee gereden in de toeren en turbo gebruik. Na wat gepraat kwam naar voren dat er misschien een klein lekje kan ontstaan zijn in de koppakking., maar ook dat moet ik goed controleren in koelwater peil en verlies. Maar ik herinner mij bij andere auto's dat ik daar nog wel eens een andere vuldop (expansievat) heeft vervangen wat een wereld van verschil bracht. Meestal door ouderdom dat de overdrukventiel dicht kan zitten en hierdoor zijn druk niet kwijt kan.
Kortom ik heb nu bijna twee rommelige weken achter de rug.... dit verhaal krijgt nog een vervolg.
Maar alle ervaringen met Oleg file en ARD is welkom, vooral volvo's vanaf '2000 tot heden.
Mvg, Raymond (Iceblue)