Oleg file v70

oerend hard

iceblue
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 59
Subject:

Oleg file v70

· 
Posted: 28.02.2015 - 14:51  ·  #1
Hallo forumgasten,

Vandaag al vroeg in de morgen naar Elst vertrokken voor de "Oleg file" oerend hard door Obbe van Volvotune geïnstalleerd. De V70 automaat turbo heeft er wat PK's bijgekregen, iets wat nog niet op mijn verlanglijst was gerealiseerd tot op heden.

Mijn ervaring .... een stuk rustiger bij lage toeren maar gaat als de brandweer na het intrappen van de kickdown. Zelfs rangerovers krijg ik nu achter mij aan die in mijn dubbele uitlaat pijpen willen kijken?

Volvotune en Volvoservice Elst krijgen nu meer gestalte want 14 Maart is er een meeting / opening officieel. Uiteraard ben ik ook hier van de partij.

Fotobeelden van de tuning in Elst (C30 is van de vrouw van Obbe) zorgt altijd voor de koffie.

Gr. Raymond (Iceblue) uit Tiel
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
volvo355
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 25
Homepage: volvov70forum.nl
Subject:

Re: Oleg file v70

· 
Posted: 28.02.2015 - 14:55  ·  #2
iceblue
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 28.02.2015 - 15:05  ·  #3
Hoi Casper,

Volgens Obbe meer als 30+ sowieso, ...ik weet wel dat ik zo op de 250km p/u zat maar moet even de eerste 500km rustig alles weer inleren met rijden. Ik krijg nog wat informatie enzovoorts toegestuurd over wat er uiteindelijk bij is gekomen. Ook merk ik duidelijk dat ie rustiger is bij lage toeren en snelheid maar schreeuwt bij vol power (kickdown). Net of er geen einde aan komt... nou ja Koos Spee die mij aan de kant zet dan?

Morgen maar weer eens de v70 wassen, tijd nie gedaan.

Mvg, Raymond
FreddyNL
VolvoV70forum member
Geslacht: n/a
Leeftijd: 36
Subject:

· 
Posted: 28.02.2015 - 21:28  ·  #4
Gemiddeld +30% extra vermogen, dus tel het maar ongeveer uit :)
volvopeter
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 28.02.2015 - 21:41  ·  #5
Lekker hoor! Ik heb recent de eco powertune gekregen. Is de oleg file daar een variatie op?
iceblue
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 28.02.2015 - 22:15  ·  #6
hoi peter,

Geen eco maar wel veel power voor benzine motoren, had al standaard 200pk. Zal nu wel rond de 230 of zelfs meer liggen, juiste informatie zal mij nog worden toegezonden met uitdraai van Obbe (volvotune - Elst). Had haast, Oleg file er in en inrijden de eerste 500km. V70 blijft maar door trekken..., meer info over deze file via Obbe.

Groet, Raymond
Martijn
Veteraan
Geslacht:
Leeftijd: 27
Homepage: mnijenkamp.nl
Subject:

· 
Posted: 28.02.2015 - 22:36  ·  #7
Quote door iceblue

had al standaard 200pk. Zal nu wel rond de 230 of zelfs meer liggen

Je had over 30% vermogensstijging. Dan kun je denk ik wel uitgaan van 190 x 1.3 = 247PK. Hoe zit het met koppel, met welk percentage is dit toegenomen, koppelkromme bijna vlak ?

Overigens ....
In de Autoweek stond enkele maanden geleden een artikel over auto's en vermogens.

Het kwam er op neer dat er merken zijn die erg voorzichtig zijn met het opgeven van vermogens. Porsches leveren zomaar tot 10% meer vermogen als opgegeven.

Ook Volvo staat er om bekend om méér PK's te leveren dan dat er volgens de fabriek in zit. E.E.A. afhankelijk van rijstijl, onderhoud, km-stand, maar gemiddeld genomen levert een ruime meerderheid van de Volvo's minimaal het opgegeven vermogen. :yes:

Ben daarom ook benieuwd naar jou gegevens, als daar ook de gegevens van 'voor' in zitten. :shame:
vrolijk nootje
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 41
Subject:

· 
Posted: 28.02.2015 - 23:46  ·  #8
Ook ik had een file van Oleg in de T5, ook blij verrast, winst van 70pk op de bank!
Kan niet wachten op de zomerbanden zodat ie eeeeeeeindelijk een keer vol open kan :)

En zoals al vermeld hierboven, het blijft maar gaaaaaaaaaaaan, komt geen eind aan!
OttoV
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 38
Subject:

· 
Posted: 01.03.2015 - 10:34  ·  #9
30%... Bedoel je niet 30 pk?

Ik heb 'm ook bij Obbe laten tunen, en ik kreeg er een kaartje bij dat er 35 pk is bijgekomen. En dan nog is het theoretisch he...
Martijn
Veteraan
Geslacht:
Leeftijd: 27
Homepage: mnijenkamp.nl
Subject:

· 
Posted: 01.03.2015 - 10:35  ·  #10
Quote door OttoV

Ralf, R-W, had/heeft het ook over 30% toename op zijn 2.4T
FreddyNL
VolvoV70forum member
Leeftijd: 36
Subject:

· 
Posted: 01.03.2015 - 11:37  ·  #11
Quote door OttoV

Ik heb 'm ook bij Obbe laten tunen, en ik kreeg er een kaartje bij dat er 35 pk is bijgekomen. En dan nog is het theoretisch he...

Echt 30%.
Staat ook op het certificaat dat ik van Obbe heb. Maatje van mij die mee was toen ik naar Obbe ging en zijn V70 tegelijk heeft laten doen heeft hetzelfde percentage en weet dat Obbe dit gemiddeld aan houd.
iceblue
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

Oerend hard part two

· 
Posted: 01.03.2015 - 20:53  ·  #12
Hallo Oleg file bezitters,

Ik denk ook dat er meer zaken mee spelen bij wegligging en downforce etc...
De mijne ligt een paar centimeters boven het asfalt en is afgeveerd met een duitse combi van veren en schokbrekers. Naast dit ook nog 19 inch eronder en dubbele sport uitlaten.

De ene v70 zal denk ik anders reageren of aanvoelen dan de ander? Ik merk nu zelf wel waar ik normaal 120 rijdt ik nu toch al gauw op 160 zit... foei mag niet in Ollanda.

Obbe stuurt mij nog het certificaat met de juiste gegevens van de tuning van jl., al met al duurde de tuning werkzaamheden een kleine twee uur.

Mvg, Raymond (Iceblue)
vrolijk nootje
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 41
Subject:

· 
Posted: 02.03.2015 - 00:20  ·  #13
Op verzoek van Obbe bij deze nog een keer de uitdraaien van mijn runs in de T5.

1e run was sowieso voor mij om te zien of er ergens misschien iets kapot of mis was, dit was niet het geval gelukkig en kwam op 230 pk's. Niet misselijk bij een auto van 15 jaar oud en net geen 3 ton op het klokje ;)

2 weken later bij Obbe langs voor de tuning, en kreeg zowaar een keuze:)
De eerste optie was een file uit de US and A (correct me if i'm wrong)
En de tweede optie een file van Oleg.

Met allebei de files gereden, was in Uden een heerlijk rustig en recht eind asfalt dat zich daar prrrrrima voor leende,
en mijn ervaring met de file van Oleg was stukken beter dan de eerste.
De auto was wat springeriger, maar overall gezien heel gladjes wat betreft het vermogen (en daar ook nog eens meer dan genoeg van).
Aangezien Obbe ook nieuwsgierig was naar het resultaat allebei de ecu's meegekregen om bij de 2e run op de testbank de resultaten te vergelijken en terug te koppelen naar Obbe.

Ben op dezelfde testbank geweest, een week na de tuning, en het resultaat was niet misselijk..
Met de USA file kwam ik op 261 pk/373Nm
Met de Oleg file kwam ik op 301 pk/379Nm
Daarbij is de curve bij de file van Oleg ook een stuk vloeiender, dit verschil had ik reeds gemerkt met de test bij Obbe.

Dus all and all heel veel kudo's voor Obbe en Oleg, ondernemers zoals ik ze graag zie! :thumb:

En om nog eens in de procenten te treden, dit komt nu dus neer op net geen 30% haha

Hieronder nog de uitdraaien van alle drie de runs:

STANDAARD ECU

USA FILE

OLEG FILE
iceblue
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 22.03.2015 - 18:36  ·  #14
Hallo Vrolijk Nootje,

Via Obbe heb ik jou bevindingen toegespeeld gekregen over de ARD en Oleg file. Voor 3 weken terug reed ook ik nog rond met mijn v70 (2.4T automaat turbo 200pk standaard bj 'Maart 2000 facelift model). Op mijn verlanglijstje en eigenlijk door aangeven van Kuba (monteur volvoservice nu eveneens in Elst) had ik ook gehoord van de oleg file. Na installatie door Obbe en enige tijd daarvoor nog door Dennis om de wastegate te laten afstellen ben ik tot een volgende ontdekking gekomen of het is gewoon pech.

Na de 1e week rond te rijden met de oleg file viel het mij op dat de v70 een stuk rapper was maar ook wat lui onderin. Om te kunnen planken moest ik toch wel gebruik maken van de kickdown waarna ie als de brandweer ging. Maar na een week wilde ik een inhaal manoeuvre doen op een provinciale weg tussen Buren - Tiel. Mijn verbazing was dat de v70 na het intrappen van het gaspedaal even niet van de plaats kwam, het leek op een soort van uitval, schokken en met moeite de juiste versnelling kunnen pakken om vaart te maken. Nou rustig naar huis gereden met in het achterhoofd wat is er aan de hand,... de Oleg file misschien de weg kwijt?

Nou al het andere wat volgden de afgelopen week heb ik al uitgebreid toegelicht op de forum onder diverse reacties. Tijd voor actie richting de "Boys from Elst". Na het uitlezen van storingen waarbij veelvuldig vacuüm, turbodruk, en gasklephuis voorbij kwamen de onderdelen vervangen incl. gasklephuis voorzien van gele sticker en de intercooler die lek was. Immobilizer en accu was ook al geregeld dus bleef nog over het stellen opnieuw van de wastegate. Kuba aka "Racemonster" van volvoservice ging met de v70 een stukkie rijden waarbij het hem was opgevallen dat de wastegate nog wel wat beter kon. Na dit versteld te hebben afgelopen zaterdag 21 maart is het mij weer overkomen dat ik al snel langs de kant moest om in de noodloop terug te rijden naar het bedrijfspand wat er prima bij staat voor de heren en gastvrouw. Met een flinke griep de hele week en het maar vreemd vinden waarom zoveel storingen ineens, kan dat dan toch aan de oleg file liggen. Obbe heeft op advies de ARD file laten installeren en ik moest maar kijken hoe dat aanvoelden, mijn ervaring was snel gemaakt.

1. De ARD file was minder rap dan de Oleg file, klonk ook rustiger en kwam later opgang. Een soort van nieuwe manier van rijden zeg maar en geen storingen vermelden op de BC. Duidelijk dus auto proof voor de meeste auto's zoals Obbe laat weten.

2. Toch wil ik graag terug naar mijn Oleg file en dan testen met de ARD turbodruk regelventiel. Uiteraard om te testen voor een week, hopelijk geeft of krijg ik dan geen storingen als ook de wastegate goed af is gesteld.

Mijn vraag aan jou Vrolijk Nootje is nu, waarom heb ik wel storingen na flink de turbo er van langs te geven. En heb jij dat niet met de oleg file. Heb ik of de heren soms iets over het hoofd gezien los dat de v70 ruim 15 jaar oud is? Met welke combinatie rijdt jij nu rond zoals:

Luchtfilter, LMM, turbodruk-regelventiel, afstelling wastegate, automaat of handbak, verlaagd en 19inch sloffen eronder. Natuurlijk alles komt tengoede voor het testen en ervaringen om te delen met collega Oleg file rijders.

Graag hoor ik van je of reacties van Oleg file rijders hier op de forum. Ik heb nu nog wel wat projectjes voor later maar wil eerst genieten van mijn bolide. Ik ben even het vertrouwen kwijt in de v70.

Mvg, Iceblue (Raymond uit Tiel) :thumb:
iceblue
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 22.03.2015 - 19:18  ·  #15
Wie rijdt er met een Oleg file of ARD file, en in welke combinatie zoals turbodruk regelventiel standaard volvo of ARD, luchtfilter welke, automaat en of handbak, welke inch velgen enzovoorts. Of wie herkent storingen met de files op de BC en hoe is dat opgelost.

Groet, Iceblue

Selected quotes for multi-quoting:   0