V70 2.5T
Bj; 2004
LPG
km 400.000
hallo,
na een tijd redelijk probleem loos gereden te hebben (lekke koppakking) nu weer een erg vervelende storing.
2 jaar geleden al eens een oliedruk probleem gehad en toen opgelost met de carter O-ringen vervangen en daarna geen problemen meer gehad tot vorige week.
vorige week na 5 kilometer rijden zomaar het olie lampje aan en melding dat ik direct moest stoppen, binnen 5 sec auto uitgezet en na controle oliepeil maar weer gestart, geen lampje meer, na 2 kilometer weer lampje, auto direct uitgezet en ben afgesleept naar huis.
olie afgetapt en carter verweiderd, O-ringen bekeken en waren allemaal weer slecht en ingedroogd met scheurtjes.... (had een compleet setje ergens via een webshop gekocht maar dat is dus geen aanrader).
alle 7 ringen vervangen voor originele en nieuw filter en nieuwe olie en toen weer rijden.. maar helaas maar 100 kilometer kunnen rijden toen weer olie lampje.. weer afgesleept.
bij navraag dealer waarschijnlijk drijfstanglagers versleten, allemaal los gehad maar zien er uit als nieuw dus niet het probleem..
bij navraag 2 dealer werd geadviseerd complete motor te reviseren... dat gaan we dus eerst maar niet doen
internet afzoeken en rond bellen.
olie aanzuigbuis wil ook met nieuwe O-ringen soms nog wel eens lucht aanzuigen dus extra ringen geplaats, ook alle bevestiging afgekit zodat lekken eigenlijk onmogelijk word en nog een keer alles door geblazen en gecontroleerd maar niks gevonden.
ook de overduk klep in carter boven oliefilter verweiderd en schoon gemaakt (kwam geen viezigheid uit) en gecontroleerd en is mooi dicht en moet redelijk druk zetten om los te krijgen, mee naar dealer geweest en vergeleken met een nieuw klepje en is gelijk aan mijne dus is goed.
klep die boven de oliepomp zit voor zuigerbodem koeling er uit gehaald schoon gemaakt (kwam geen viezigheid uit) en gecntroleerd en lijkt ook prima te werken..
de VVT verstellers willen soms wel eens een lekke inwendige pakking hebben en dan olie druk verlies, beide verweiderd maar pakkingen netjes en ziet er allemaal goed uit, de verstellers schoon gemaakt en weer terug geplaats.
soms is de carterontluchting het probleem en kan de olie vanuit de kop niet snel genoeg terug lopen in het carter, kanaal in het blok was mooi schoon en open en toen toch de slangen maar verweiderd en door geblazen en schoon gemaakt, iets viezigheid maar zeker niet verstopt.
soms oliepomp probleem, pomp verweiderd en uitelkaar gehaald maar niks te zien aan pomp, beetje rond gebeld en soms niks aan pomp te zien maar kan dan toch het probleem zijn... nieuwe pomp er op gezet maar na 5 kilometer weer olie lampje, lampje ging maar 2 seconde aan en toen weer uit dus dit is al een verbetering maar is dus nog steeds niet goed....
wie heeft er nog een idee wat ik nog meer kan controleren? ben er een beetje doorheen..
Bj; 2004
LPG
km 400.000
hallo,
na een tijd redelijk probleem loos gereden te hebben (lekke koppakking) nu weer een erg vervelende storing.
2 jaar geleden al eens een oliedruk probleem gehad en toen opgelost met de carter O-ringen vervangen en daarna geen problemen meer gehad tot vorige week.
vorige week na 5 kilometer rijden zomaar het olie lampje aan en melding dat ik direct moest stoppen, binnen 5 sec auto uitgezet en na controle oliepeil maar weer gestart, geen lampje meer, na 2 kilometer weer lampje, auto direct uitgezet en ben afgesleept naar huis.
olie afgetapt en carter verweiderd, O-ringen bekeken en waren allemaal weer slecht en ingedroogd met scheurtjes.... (had een compleet setje ergens via een webshop gekocht maar dat is dus geen aanrader).
alle 7 ringen vervangen voor originele en nieuw filter en nieuwe olie en toen weer rijden.. maar helaas maar 100 kilometer kunnen rijden toen weer olie lampje.. weer afgesleept.
bij navraag dealer waarschijnlijk drijfstanglagers versleten, allemaal los gehad maar zien er uit als nieuw dus niet het probleem..
bij navraag 2 dealer werd geadviseerd complete motor te reviseren... dat gaan we dus eerst maar niet doen
internet afzoeken en rond bellen.
olie aanzuigbuis wil ook met nieuwe O-ringen soms nog wel eens lucht aanzuigen dus extra ringen geplaats, ook alle bevestiging afgekit zodat lekken eigenlijk onmogelijk word en nog een keer alles door geblazen en gecontroleerd maar niks gevonden.
ook de overduk klep in carter boven oliefilter verweiderd en schoon gemaakt (kwam geen viezigheid uit) en gecontroleerd en is mooi dicht en moet redelijk druk zetten om los te krijgen, mee naar dealer geweest en vergeleken met een nieuw klepje en is gelijk aan mijne dus is goed.
klep die boven de oliepomp zit voor zuigerbodem koeling er uit gehaald schoon gemaakt (kwam geen viezigheid uit) en gecntroleerd en lijkt ook prima te werken..
de VVT verstellers willen soms wel eens een lekke inwendige pakking hebben en dan olie druk verlies, beide verweiderd maar pakkingen netjes en ziet er allemaal goed uit, de verstellers schoon gemaakt en weer terug geplaats.
soms is de carterontluchting het probleem en kan de olie vanuit de kop niet snel genoeg terug lopen in het carter, kanaal in het blok was mooi schoon en open en toen toch de slangen maar verweiderd en door geblazen en schoon gemaakt, iets viezigheid maar zeker niet verstopt.
soms oliepomp probleem, pomp verweiderd en uitelkaar gehaald maar niks te zien aan pomp, beetje rond gebeld en soms niks aan pomp te zien maar kan dan toch het probleem zijn... nieuwe pomp er op gezet maar na 5 kilometer weer olie lampje, lampje ging maar 2 seconde aan en toen weer uit dus dit is al een verbetering maar is dus nog steeds niet goed....
wie heeft er nog een idee wat ik nog meer kan controleren? ben er een beetje doorheen..