Na ruim 2000 prima kilometers met onze nieuwe V70 loop ik tegen het volgende probleem aan.
V70 (tweede editie) 186.000km benzine automaat. (Geen turbo!)
Als de motor warm is (bij een koude motor nog niet kunnen testen) floept na een aantal minuten +/- 1Km het oliedruk lampje aan.
Dus auto aan de kant, oliepeil gekontroleerd staat op 3/4 van de peilstok, auto weer gestart lampje uit en na +/- 1Km weer het zelfde, weer wachten en vervolgens het zelfde.
Ik zie geen of merk verder geen bijzonderheden!
Ik kan me voorstellen als de pomp kapot is dat er dan gelijk geen druk is.. lampje dus constant aan. maar dat is niet het geval!
Zou dit een defecte druksensor kunnen zijn? Wie herkent dit fenomeen!!
Ik heb nog niet gekeken wat de auto doet als ze slechts stationair loopt... zou ik morgen moeten proberen, maar eerst de vraag hier maar eens droppen...
Help....
Frans...
Even een up-date,
Het is nu droog hier dus ben even aan het en gegaan.
Eerst olie gepeild deze staat op ruim 3/4 peilstok dat lijkt me wel okay.
Olie druk sensor gevonden, deze zit aan de voorkant… een beetje lastig bij komen maar was niets aan te zien.. heb het stekkertje er even vanaf gehad en vervolgens weer er op gedrukt.
Auto gestart en rustig laten warm lopen.. na dat ze warm was het toerental rustig naar 3500 toeren gebracht… lijkt allemaal wel okay maar na een paar keer de 3500 toeren bereikt te hebben en bij het gas loslaten floepte het lampje weer aan. Dus gas er af en bij 1000 rpm was het lampje weer uit… motor temp is normaal.
Een paar keer naar 3500 rpm en bij het los laten van het gas ging het lampje aan.
Het lijkt er op of het lampje steeds iets vroeger aangaat. Goed contact uit +/-1 minuut gewacht en weer gestart nu duurde het weer een behoorlijk tijdje maar na een aantal minuten ging weer het lampje aan.
Ik ben verder maar gestopt met het experimenteren, dit heeft verder geen zin. Ik krijg de indruk dat het lampje aangaat bij het loslaten van het gas.. Alhoewel ik gisteravond niet die indruk had.
Bij stationair toerental 900 rpm blijft het lampje uit! Maar het zou kunnen dat deze naar maten de tijd verstrijkt dan ook niet meer uitgaat… zo lang wilde ik niet wachten.
Gezien bovenstaande twijfel ik aan mijn diagnose oliedruk sensor defect, dit lijkt me toch een serieuzer probleem worden.
:shock:
Ben benieuw of iemand dit fenomeen al eens eerder bij de kop heeft gehad... iedere input is gewenst.
Frans…
PS.
Terwijl ik hier zit te typen moet ik zeggen dat mijn handen wel heel verdacht veel naar benzine ruiken.... en ik heb alleen maar olie gepeild... zou het kunnen dat er benzine in mijn olie zit...!!!! dus in feite mijn olie te dun is....??? :?: :!: Ik rij met 5w40 vol synt. ik heb de olie van de peilstok wel aan mijn handen gehad.. mmmmmm iemand een idee hoe er zoveel peut in mijn olie kan komen... Auto start altijd prima, loopt uitstekend ... en kan niet zeggen dat ze veel benzine slurpt...!
V70 (tweede editie) 186.000km benzine automaat. (Geen turbo!)
Als de motor warm is (bij een koude motor nog niet kunnen testen) floept na een aantal minuten +/- 1Km het oliedruk lampje aan.
Dus auto aan de kant, oliepeil gekontroleerd staat op 3/4 van de peilstok, auto weer gestart lampje uit en na +/- 1Km weer het zelfde, weer wachten en vervolgens het zelfde.
Ik zie geen of merk verder geen bijzonderheden!
Ik kan me voorstellen als de pomp kapot is dat er dan gelijk geen druk is.. lampje dus constant aan. maar dat is niet het geval!
Zou dit een defecte druksensor kunnen zijn? Wie herkent dit fenomeen!!
Ik heb nog niet gekeken wat de auto doet als ze slechts stationair loopt... zou ik morgen moeten proberen, maar eerst de vraag hier maar eens droppen...
Help....
Frans...
Even een up-date,
Het is nu droog hier dus ben even aan het en gegaan.
Eerst olie gepeild deze staat op ruim 3/4 peilstok dat lijkt me wel okay.
Olie druk sensor gevonden, deze zit aan de voorkant… een beetje lastig bij komen maar was niets aan te zien.. heb het stekkertje er even vanaf gehad en vervolgens weer er op gedrukt.
Auto gestart en rustig laten warm lopen.. na dat ze warm was het toerental rustig naar 3500 toeren gebracht… lijkt allemaal wel okay maar na een paar keer de 3500 toeren bereikt te hebben en bij het gas loslaten floepte het lampje weer aan. Dus gas er af en bij 1000 rpm was het lampje weer uit… motor temp is normaal.
Een paar keer naar 3500 rpm en bij het los laten van het gas ging het lampje aan.
Het lijkt er op of het lampje steeds iets vroeger aangaat. Goed contact uit +/-1 minuut gewacht en weer gestart nu duurde het weer een behoorlijk tijdje maar na een aantal minuten ging weer het lampje aan.
Ik ben verder maar gestopt met het experimenteren, dit heeft verder geen zin. Ik krijg de indruk dat het lampje aangaat bij het loslaten van het gas.. Alhoewel ik gisteravond niet die indruk had.
Bij stationair toerental 900 rpm blijft het lampje uit! Maar het zou kunnen dat deze naar maten de tijd verstrijkt dan ook niet meer uitgaat… zo lang wilde ik niet wachten.
Gezien bovenstaande twijfel ik aan mijn diagnose oliedruk sensor defect, dit lijkt me toch een serieuzer probleem worden.
:shock:
Ben benieuw of iemand dit fenomeen al eens eerder bij de kop heeft gehad... iedere input is gewenst.
Frans…
PS.
Terwijl ik hier zit te typen moet ik zeggen dat mijn handen wel heel verdacht veel naar benzine ruiken.... en ik heb alleen maar olie gepeild... zou het kunnen dat er benzine in mijn olie zit...!!!! dus in feite mijn olie te dun is....??? :?: :!: Ik rij met 5w40 vol synt. ik heb de olie van de peilstok wel aan mijn handen gehad.. mmmmmm iemand een idee hoe er zoveel peut in mijn olie kan komen... Auto start altijd prima, loopt uitstekend ... en kan niet zeggen dat ze veel benzine slurpt...!