Ga ik heel kort door de bocht als mijn conclusie uit het Honda-onderzoek is dat ik in mijn Classic (2.5T met hydraulische klepstoters) beter een semi-syntheet (mag vh boekje, als spec maar ACEA A3 is, en qua dikte mag volgens het boekje alles tussen 5W en W40) kan gooien dan een volsyntheet?
En gezien temperatuur best een 10W40 of 15W40? (hoe dichter bij elkaar hoe stabieler de olie?).
Om meer dan 3500 toeren te maken moet ik nl kick-downen of boven 140/150 kmu rijden (Qua toeren lijkt ie meer op een diesel dan een benzine: bij 120kmu ca 2500 toeren). En ik rijd veel korte ritjes.
Sorry als ik vraag naar iets wat ik in de vele discussies op internet en hier op het forum kan lezen (voor onze Amazon zijn er ook veel meningen over de olie), maar ipv veel achtergrondinfo en details zou ik graag voor een olieleek als ik 'gewoon' willen horen dat mijn geplande overstap naar een semisyntheet 10W40 toch niet slim is als ik mijn motor wil sparen.
En gezien temperatuur best een 10W40 of 15W40? (hoe dichter bij elkaar hoe stabieler de olie?).
Om meer dan 3500 toeren te maken moet ik nl kick-downen of boven 140/150 kmu rijden (Qua toeren lijkt ie meer op een diesel dan een benzine: bij 120kmu ca 2500 toeren). En ik rijd veel korte ritjes.
Sorry als ik vraag naar iets wat ik in de vele discussies op internet en hier op het forum kan lezen (voor onze Amazon zijn er ook veel meningen over de olie), maar ipv veel achtergrondinfo en details zou ik graag voor een olieleek als ik 'gewoon' willen horen dat mijn geplande overstap naar een semisyntheet 10W40 toch niet slim is als ik mijn motor wil sparen.