Inmiddels zo,n 30.000 km verder na een powerflush. Is zeer goed bevallen. Is een V70 D5 summum bj. 2005 met inmiddels 470.000 km op de teller.
Probleemloze auto maar de geartronic zou iets beter kunnen. Het is niet zo erg dat ik hem nu al moet laten reviseren of wat dan ook, maar het enige is dat de auto wat licht schokt bij terugschakelen. Op zich best mee te leven. Maar ik wil hem nog beter.
Heb hem al paar keer opnieuw ingeleerd en dat geeft iedere keer weer een beter resultaat, maar ik ben er nog niet helemaal.
Nu ben ik een volkomen leek maar ik vraag me het volgende af: als de auto koud is schakelt hij als boter en ervaar ik ook geen schokken. Zodra ik een flink aantal kilometers heb gereden en de motor-en dus neem ik aan de olie van de geartronic ook- flink heet is, gaat ie dus schokken bij terugschakelen. Lijkt er dus op dat de temperatuur van de olie wel een rol speelt. Zou er een alternatieve olie zijn? (beter bestand tegen hogere temperaturen, misschien dikker?)
Daarnaast vraag ik me af of er een koeler op de geartronic zit. Want zoals ik al zei zodra de olie heter wordt, gaat hij iets minder lekker schakelen.
Koudere of andere olie zou dat wellicht kunnen verhelpen.
Probleemloze auto maar de geartronic zou iets beter kunnen. Het is niet zo erg dat ik hem nu al moet laten reviseren of wat dan ook, maar het enige is dat de auto wat licht schokt bij terugschakelen. Op zich best mee te leven. Maar ik wil hem nog beter.
Heb hem al paar keer opnieuw ingeleerd en dat geeft iedere keer weer een beter resultaat, maar ik ben er nog niet helemaal.
Nu ben ik een volkomen leek maar ik vraag me het volgende af: als de auto koud is schakelt hij als boter en ervaar ik ook geen schokken. Zodra ik een flink aantal kilometers heb gereden en de motor-en dus neem ik aan de olie van de geartronic ook- flink heet is, gaat ie dus schokken bij terugschakelen. Lijkt er dus op dat de temperatuur van de olie wel een rol speelt. Zou er een alternatieve olie zijn? (beter bestand tegen hogere temperaturen, misschien dikker?)
Daarnaast vraag ik me af of er een koeler op de geartronic zit. Want zoals ik al zei zodra de olie heter wordt, gaat hij iets minder lekker schakelen.
Koudere of andere olie zou dat wellicht kunnen verhelpen.