Hallo beste mensen. Langs deze weg hoop ik wat hulp te vinden om de probleempjes van de t5 aan te pakken. Auto is net door mij aangekocht van particulier, overigens een coulant iemand. Maar nu komen de problemen toch wel om de hoek. Ben al bij de garage geweest daar is olie lekkage geconstateerd zeker bij de carterpan en wellicht ook wat hoger. Iets wat ik niet hoop want dan schijnt de versnellingsbak eruit te moeten en is erg kostbaar. Olie lijkt vooral rechts voor te druppelen, en is ook wel redelijk heftig volgens mij. Moet wel melden dat ik echt geen kaas gegeten heb van autotechniek. Carterpan is goed nat. Nu heeft de auto het laatste jaar weinig tot niet gereden en is er wellicht iets verdroogd? Blok is overigens Een ruilblok met ongeveer 150.000 km ervaring auto zelf 316.000 koppeling en riem zijn 30.000 geleden vervangen bij montage nieuwe blok.
Nu bij rijden en volgas geven van de week motormanagment service lampje branden. Bij de garage kwam er het volgende uit ecm 91 fo throttle position faulty current. Ecm91a7 throttle position faulty control. Ecm 6110 electric cooling fan nelay. En ecm 130a airflow faulty flow. 4 meldingen dus. Nu is alleen niet zeker of deze meldingen niet gereset zijn, of dat ze veroorzaakt zijn door volgas. Tot nu toe na weinig rijden en niet volgas zijn ze nog weg. Maar ik vrees dat ze toch door volgas zijn veroorzaakt, en dat dat icm het stotteren vooral bij 50 km en nu ook andere snelheden te maken hebben. Iets zit er dus niet goed maar ben er niet uit wat. Ideeen meer dan welkom. Vooral ook omdat ik erg veel geld heb verloren aan de auto hiervoor. Tips zijn meer dan welkom. Ben toe aan een fijne rustige betrouwbare auto. Hoop op jullie hulp. Groet Maron
Nu bij rijden en volgas geven van de week motormanagment service lampje branden. Bij de garage kwam er het volgende uit ecm 91 fo throttle position faulty current. Ecm91a7 throttle position faulty control. Ecm 6110 electric cooling fan nelay. En ecm 130a airflow faulty flow. 4 meldingen dus. Nu is alleen niet zeker of deze meldingen niet gereset zijn, of dat ze veroorzaakt zijn door volgas. Tot nu toe na weinig rijden en niet volgas zijn ze nog weg. Maar ik vrees dat ze toch door volgas zijn veroorzaakt, en dat dat icm het stotteren vooral bij 50 km en nu ook andere snelheden te maken hebben. Iets zit er dus niet goed maar ben er niet uit wat. Ideeen meer dan welkom. Vooral ook omdat ik erg veel geld heb verloren aan de auto hiervoor. Tips zijn meer dan welkom. Ben toe aan een fijne rustige betrouwbare auto. Hoop op jullie hulp. Groet Maron