Hallo allemaal,
Hier een probleem met behoorlijke olielekkage tussen de motor en de versnellingsbak.
Het probleem is ontstaan doordat mijn zoon over een steen/drempel bij een supermarkt is gereden.
Je kunt goed zien aan de onderkant dat er wel wat is gebeurd, beschadiging spoor is zichtbaar.
Het gaat zeker om de motorolie, want daar ben ik veel van kwijt.
Het gaat om een V70D5 met handbak uit 2001.
Waar komt de olie vandaan: tussen de versnellingsbak en de motor, zie foto’s en filmpje.
Ook zie je dat er een kapje weg is, je ziet de tanden van het tandwiel, zie foto.
Mijn vragen zijn:
-waar zou de lekkage van de motorolie weg kunnen komen (kering?)
-Kan het kloppen dat er een kapje weg is?, of is er toch wat afgebroken.
-Is de het verwijderen van de versnellingsbak veel werk?
Wij hebben de V70 al bijna 12jaar en zijn er eigenlijk wel behoorlijk aan gehecht.
Groeten Jeroen
Hier een probleem met behoorlijke olielekkage tussen de motor en de versnellingsbak.
Het probleem is ontstaan doordat mijn zoon over een steen/drempel bij een supermarkt is gereden.
Je kunt goed zien aan de onderkant dat er wel wat is gebeurd, beschadiging spoor is zichtbaar.
Het gaat zeker om de motorolie, want daar ben ik veel van kwijt.
Het gaat om een V70D5 met handbak uit 2001.
Waar komt de olie vandaan: tussen de versnellingsbak en de motor, zie foto’s en filmpje.
Ook zie je dat er een kapje weg is, je ziet de tanden van het tandwiel, zie foto.
Mijn vragen zijn:
-waar zou de lekkage van de motorolie weg kunnen komen (kering?)
-Kan het kloppen dat er een kapje weg is?, of is er toch wat afgebroken.
-Is de het verwijderen van de versnellingsbak veel werk?
Wij hebben de V70 al bijna 12jaar en zijn er eigenlijk wel behoorlijk aan gehecht.
Groeten Jeroen
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).