Zo gisteravond de olie maar eens ververst! Met een grote spuit welke je voor 4,75 bij elke Welkoop kunt halen. ( Deze worden gebruikt voor het toedienen van medicatie bij lammetjes) De olie die eruit kwam stonk een uur in de wind dus het was geen luxe.
Resultaat? Een veel strakker stuurgedrag en het pendelen is vele malen minder!!! Nou was het gelukkig nog niet erg maar nu is het bijna weg.
Misschien dat ik het over een paar weken nog eens doe om nog meer verse olie in het systeem te krijgen.
Dus maar eens naar de Welkoop rijden. Hebben ze dit bij iedere welkoop? Scheelt een hoop gedoe als ik het zo lees.
Je zou kunnen kijken hoe lang de olie groenig blijft. Mijn ervaring is dat met nieuwe verse olie het weer een hele tijd goed kan blijven gaan. Ik heb alleen zelf problemen dat mijn tankje volgens mij begint te zweten. Een probleem wat wel vaker voorkomt meen ik me te herinneren.
Sturen gaat nog steeds goed, ondanks flinke speling op beide binnenste stuurkogels.
Wie weet waar de stuurbekrachtigingsfilter zit?
Mijn olie is na bijna een week weer bruin, ik vermoed dat alleen de olie ververst is en niet de filter.
Af en toe hoor je hem janken, de stuurbekrachtiging dan hé...
ik heb de olie ook vervangen, is een klusje van niks, ik had een groten inhectie spuit van 100ml met en slangetje eraan. er komt precies 500cc uit, toen 500cc bijgevuld, motor gestart en wielen naar de andere kant gedraaid, toen weer 500cc eruit, en 500cc nieuw erin; en klaar was Klara.
de olie stonk niet, was nog best mooi groen, wel een beetje troebel. maar het is weer vers. het lijkt dat hij iets diecter stuurt, maar dat kan ook suggestie zijn.
is het zo dat de olie constant rond gaat als je stuurt? dacht eerst dat het net als bij het remssyteem gewoon een buffer olie is in het vaatje.
(de maatbeker gaat niet meer terug naar de keuken)
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Mooi groene kleur. Welk bouwjaar was je wagen? Bij mij was de kleur bruin, het stonk lekker en was overduidelijk aan vervanging toe. Sturen is nog steeds een genot met de verse synthetische olie.
De olie wordt rondgepompt door de stuurpomp. Dus als motor draait zou met behulp van stuurpomp en draaiende beweging van het stuur de olie mooi door het hele circuit rondgepompt moeten worden.
Ik ga ook maar eens zo'n welkoop spuit halen. Mooi dat het gelukt is dit klusje @Waltersan.
hij is van 2000, dus is op zeker al een keer vervangen. in het slangetje was het mooi doorzichtig groen, maar in de kom dus niet. de spuit heb ik uit het ziekenhuis, stukje doorzichtige benzine slang van de brommerzaak, en werkt perfect. in totaal 10 ker volzuigen en weer legen, maar alles bij mekaar minder dan 10 minuten werk.