als de besturing dan weer zwaar en dan weer licht gaat denk ik eerder aan een slippende multiriem.
de pomp zit hoog links vooraan tegen het blok.
eens de riem spanning (te slap is spanner niet in orde of aan het einde van z'n spanbereik)
en de staat van de multiriem. (let op scheurtjes en weggesleten V-groeven)
Overigens zal je met dit koude weer sneller last hebben van een slippende multiriem omdat de olie van de stuurservo pomp koud en dik is (meer kracht nodig om de pomp te laten werken) en het rubber stug is.
de pomp zit hoog links vooraan tegen het blok.
eens de riem spanning (te slap is spanner niet in orde of aan het einde van z'n spanbereik)
en de staat van de multiriem. (let op scheurtjes en weggesleten V-groeven)
Overigens zal je met dit koude weer sneller last hebben van een slippende multiriem omdat de olie van de stuurservo pomp koud en dik is (meer kracht nodig om de pomp te laten werken) en het rubber stug is.