Quote door koennie
Ja dat geloof ik graag.
Goede motorolie valt of staat met de additieven. Als je die informatie zelf kan ophalen in je fabriek en kennis van zaken hebt, dan kan ik me voorstellen dat je dat doet.
Als ik er action olie in zou gooien, dan heb ik geen idee wat ik er in gooi. Ik neem liever geen onnodig risico en gooi er een gerenommeerd merk in voor 20 eu meer. 30 of 60 euro olie vind ik niet zo spannend als je ook je banden voor 600 eu moet vervangen. Als ik goedkoop wil rijden, ga ik wel weer Peugeot rijden.
Voor mij is de betrouwbaarheid van de auto het belangrijkste. Met besparen op olie werk ik dat tegen.
Is dat ook daadwerkelijk zo, of denk je dat maar? Je kan perfect zien op de flessen aan welke specificaties de olie voldoet die je koopt. 'Onze' blokken zijn best 'antiek', ik geloof dus niet dat je blok daadwerkelijk minder lang mee gaat als je gewoon een olie gebruikt die voldoet aan de specificaties van Volvo. Naar mijn idee 'win' je meer aan levensduur door gewoon netjes elk jaar/elke 15.000 km (ofzo, niet de 30.000 long life intervallen van Volvo in ieder geval) je olie + filter te verversen