Ik ben helemaal voor!!!
Maar waar vinden we 5-6 casus testpersonen/wagens? Ik heb er best wat voor over om deze test te doen, mits er van meerdere kanten budget vrij komt dit te doen. Dat betekend ook aanschaf van de wagens en het in dezelfde staat brengen.
Dergelijk 100% onafhankelijk onderzoek is heden ten dage vrij uniek te noemen, dat zou echt wat bijdragen.
Ik vind de suggestie ardeca een goede, als we een interessant lijstje zouden maken dan kom ik op minimaal de volgende oliën:
Allen in gelijke viscositeit, en met dezelfde toepassing:
Motul 300V,
Ardeca ester technology
een premium olie, Castrol edge o.i.d.
een goedkope action olie, gelijke viscositeit.
Hier moeten minimaal nog 2 oliën tussen komen, semi-syntheet/ andere merken welke de wereld beloven.
En hoe gaan we dit alles strak regelen/funden?
Ik wil best een deel hiervan op mij nemen, daar ik al lange tijd dit overweeg te doen.
Ik kan prima de testwagens allen stallen, 6 stuks van een volvo 850 10V o.i.d. en deze identiek gebruiken, dus om de zoveel tijd een identieke rit laten maken met identieke omstandigheden.
Dat zal ook circuit gebruik kunnen zijn op gegeven moment, na bijv. 5.000km een rondje of 10 op de ring en daarna direct samples nemen en vergelijken.
Maar waar vinden we 5-6 casus testpersonen/wagens? Ik heb er best wat voor over om deze test te doen, mits er van meerdere kanten budget vrij komt dit te doen. Dat betekend ook aanschaf van de wagens en het in dezelfde staat brengen.
Dergelijk 100% onafhankelijk onderzoek is heden ten dage vrij uniek te noemen, dat zou echt wat bijdragen.
Ik vind de suggestie ardeca een goede, als we een interessant lijstje zouden maken dan kom ik op minimaal de volgende oliën:
Allen in gelijke viscositeit, en met dezelfde toepassing:
Motul 300V,
Ardeca ester technology
een premium olie, Castrol edge o.i.d.
een goedkope action olie, gelijke viscositeit.
Hier moeten minimaal nog 2 oliën tussen komen, semi-syntheet/ andere merken welke de wereld beloven.
En hoe gaan we dit alles strak regelen/funden?
Ik wil best een deel hiervan op mij nemen, daar ik al lange tijd dit overweeg te doen.
Ik kan prima de testwagens allen stallen, 6 stuks van een volvo 850 10V o.i.d. en deze identiek gebruiken, dus om de zoveel tijd een identieke rit laten maken met identieke omstandigheden.
Dat zal ook circuit gebruik kunnen zijn op gegeven moment, na bijv. 5.000km een rondje of 10 op de ring en daarna direct samples nemen en vergelijken.