Mijn volvo V70 xc uit 2000 met 126.000 originele kilometers, gaf laatst een waarschuwing voor een ontbreken aan oliedruk. Uiteraard gelijk gestopt en geen motorschade opgelopen zoals nu wordt gedacht. Eerst is er olie bijgevuld, toen weer zelfde melding. Controle door mijn garage (universeel). Zij hebben de carterpan verwijderd/ volledig gereinigd, nieuw oliefilter en groffe(aanzuig)filter in de carter gereinigd. Zat vol met viezigheid volgens hun zeggen, een oplosmiddel toegevoegd en een kwartier staionair laten draaien, om black sluts op te lossen. Controle met benzine in de oliekanalen en weer dicht met nieuwe olie. Na een paar dagen weer dezelfde melding. Weer opengehaald en nu hele fijne stofresten in oliefilter en de groffere in de het aanzuigfilter. Waarschijnlijk door het oplosmiddel in de olie losgekomen. Ook is nu het kanaal van de oliedrukcensor gereinigd en de censor zelf ook vervangen. Weer nieuw oliefilter en weer nieuwe olie. Mijn vraag is ...is dit nu een juiste methode want ik ben bang dat ik binnenkort weer langs de weg sta. Zij stellen nu dat er heel veel problemen zijn met dit type blok ( 2,4 t lagedruk turbo). Ik geloof dit echter niet. Vind er niets van terug op internet. wie o wie herkent dit verhaal of kan er iets over zeggen.