Kan iemand mij vertellen waar en of er een oliedruksensor zit bij een euro3 D5 blok?
Ik heb al tijden lang dat na het starten er kort de melding verschijnt: Geen oliedruk, stop motor. Na 1 seconde is dit weer verdwenen en het is ook nooit verschenen tijdens het rijden. Gebeurt alleen bij een koude, of afgekoelde motor. Nooit bij een warm blok.
Oliepeil is uiteraard op niveau.
Ik weet dat bij de benzine modellen de o-ring bij de aanzuigbuis scheef komt te staan en dat er verschillende blokken hierdoor in de soep zijn gelopen, maar dat is een euvel dat bij een D5 niet voorkomt. Althans, ik heb het hier eens gevraagd op het forum aan een specialist en die scheef dat de preventieve reparatie niet voor deze blokken geldt.
Ik denk dat het misschien de sensor is die een beetje lam is geworden? Niet gek natuurlijk bij zo'n kilometerstand.
Ik heb al tijden lang dat na het starten er kort de melding verschijnt: Geen oliedruk, stop motor. Na 1 seconde is dit weer verdwenen en het is ook nooit verschenen tijdens het rijden. Gebeurt alleen bij een koude, of afgekoelde motor. Nooit bij een warm blok.
Oliepeil is uiteraard op niveau.
Ik weet dat bij de benzine modellen de o-ring bij de aanzuigbuis scheef komt te staan en dat er verschillende blokken hierdoor in de soep zijn gelopen, maar dat is een euvel dat bij een D5 niet voorkomt. Althans, ik heb het hier eens gevraagd op het forum aan een specialist en die scheef dat de preventieve reparatie niet voor deze blokken geldt.
Ik denk dat het misschien de sensor is die een beetje lam is geworden? Niet gek natuurlijk bij zo'n kilometerstand.