Wat hier zo nu en dan wel voorbij komt is de noodzaak van het koelen van de automaten olie. Door zo'n topic vroeg ik me af wat de opties zijn bij de gewone motorolie.
Voor koeling van de gewone motorolie zit er de bekende warmtewisselaar achter op het motorblok. Voor benzine motoren de 3120190 en voor de diesel de 31201912.
Die laatste is ongeveer een derde groter en heeft dus ook een grotere koelcapaciteit.
In eerste instantie zou je zeggen om zo'n D5 versie op een benzine turbo blok te schroeven. Echter, heeft de benzine versie twee ronde olieringen (30637339) en de diesel een ronde(30637339) en een soort van ovale(3063199).
Maakt dat het wisselen en dus extra koelen van de motorolie onmogelijk of is zo'n diesel warmtewisselaar wel te plaatsen op een benzine turbo blok?
Iemand hier ervaring mee?
Voor koeling van de gewone motorolie zit er de bekende warmtewisselaar achter op het motorblok. Voor benzine motoren de 3120190 en voor de diesel de 31201912.
Die laatste is ongeveer een derde groter en heeft dus ook een grotere koelcapaciteit.
In eerste instantie zou je zeggen om zo'n D5 versie op een benzine turbo blok te schroeven. Echter, heeft de benzine versie twee ronde olieringen (30637339) en de diesel een ronde(30637339) en een soort van ovale(3063199).
Maakt dat het wisselen en dus extra koelen van de motorolie onmogelijk of is zo'n diesel warmtewisselaar wel te plaatsen op een benzine turbo blok?
Iemand hier ervaring mee?