omdat ik volgens toeschouwers op de laatste sleutelmeeting mijn oliefilterdop te strak aan draaide (op dat moment schoot mijn dopsleutel er ook af) zat die dop ook onder de "happen" dus de volgende oliewissel maar een nieuwe, imitatie dop gemonteerd. deze ging er eerst zó moeilijk in, dat ik dacht dat ie scheef zat, maar na controle draaide ie nog steeds de hele weg zwaarder dan de voorgeschreven 25 Nm. dus aandraaien weer iets onder mijn gebruikelijke "kwart voordat ie afbreekt" gedaan en vrolijk op vakantie geweest. weer thuis, 5000 km verder merkte ik ineens flinke vlekken op parkeerplekken, en drupjes op de aan- en afrijroutes ervan. in eerste instantie gaf ik mijn buren de schuld, die willens en wetens met lekkende bestelbussen rijden (1 is al eens afgesleept door handhaving) maar gistermiddag zag ik dus achteruit rijdend gewoon een nieuw spoor ontstaan! motor afgezet, maar er liep nog een flinke cascade rond het oliefilter weg.. dop aandraaien (met de hand al 1/4 slag) hielp nauwelijks, dus bak eronder en dop er onder uit. is de O-ring die om de dop geleverd werd (en die ik dus gemakshalve Niet vervangen had door die van mijn nieuwe Bosch filter, stom) hard en vierkant geworden! na alsnog die Bosch O-ring gemonteerd en 2,5 (!) liter olie bijgevuld te hebben, met 1 oog op het olielampje en andere in de spiegel kijkend naar nieuwe oliesporen naar schoonouders gereden maar vandaag was het peil gelukkig nog prima.. en de halve verversing doet hem ook goed moet ik bekennen..