Goedendag,
Ik rijd in een S60 2005 2.5T handbak.
Reed vandaag best vlotjes over de snelweg en ineens komt het OLIEPEIL LAAG BIJVULLEN bericht op m'n instrumentarium. Ook al is dit nog niet de meest extreme variant van dit bericht dat op het scherm kan verschijnen ben ik maar direct gestopt op de vluchtstrook.
Gelukkig heb ik altijd een enorme berg gereedschap bij me om dit ouwe hok op de weg te houden, dus direct de acculamp en de spiegel aan een stokje erbij gepakt. Kurkdroog boven & onder de motor ook bij het filter en de carterplug. Nergens die klassieke lucht van fikkende olie op heet blok. Geen blauwe walmen in de spiegel. Peilstok eruit, schoongeveegd, gepeild met HETE motor, gaf halfvol aan.
Nog geen twee weken geleden heb ik de auto een oliebeurt gegeven., heb er luxe Shell Helix Ultra 5W40 ingemikt (0W30 is echt debiel duur en had dit nog liggen voor mijn inmiddels verkocht S70). Er ging precies een 5 liter kan in een heet blok (dus niet al het oude is eruit gekomen, had geen tijd voor afkoelen) tot de peilstok weer vol aangaf.
Heb er maar een halve liter bijgemikt op de vluchtstrook en ben weer gaan rijden. Lampje ging weer aan natuurlijk.
Iemand enig idee wat er mis kan zijn? Die peilstok liegt niet lijkt me.
Ik rijd in een S60 2005 2.5T handbak.
Reed vandaag best vlotjes over de snelweg en ineens komt het OLIEPEIL LAAG BIJVULLEN bericht op m'n instrumentarium. Ook al is dit nog niet de meest extreme variant van dit bericht dat op het scherm kan verschijnen ben ik maar direct gestopt op de vluchtstrook.
Gelukkig heb ik altijd een enorme berg gereedschap bij me om dit ouwe hok op de weg te houden, dus direct de acculamp en de spiegel aan een stokje erbij gepakt. Kurkdroog boven & onder de motor ook bij het filter en de carterplug. Nergens die klassieke lucht van fikkende olie op heet blok. Geen blauwe walmen in de spiegel. Peilstok eruit, schoongeveegd, gepeild met HETE motor, gaf halfvol aan.
Nog geen twee weken geleden heb ik de auto een oliebeurt gegeven., heb er luxe Shell Helix Ultra 5W40 ingemikt (0W30 is echt debiel duur en had dit nog liggen voor mijn inmiddels verkocht S70). Er ging precies een 5 liter kan in een heet blok (dus niet al het oude is eruit gekomen, had geen tijd voor afkoelen) tot de peilstok weer vol aangaf.
Heb er maar een halve liter bijgemikt op de vluchtstrook en ben weer gaan rijden. Lampje ging weer aan natuurlijk.
Iemand enig idee wat er mis kan zijn? Die peilstok liegt niet lijkt me.