Oliepeilstok springt eruit

Baksteen
VolvoV70forum member
Geslacht:
Homepage: motor-forum.nl
Subject:

Re: Oliepeilstok springt eruit

· 
Posted: 21.09.2015 - 13:23  ·  #16
Quote door Babak

Ik heb het advies gevolgd @VolvoS60Racer en de motor gereinigd met Wynn's Oil System Cleaner. Tot mijn grote verbazing zat er ook veel bezinksel in de olie.

Alleen weet ik nu niet of het komt door de reiniging dat er zoveel troep in de olie zat, of dat er iets ernstiger aan de hand is met de motor. Olie was drie weken terug nog ververst!

Ik heb ooit olie ververst.
Een 100 km later, olie was nog brandschoon, Forte reiniger erin gegooid en direct daarna weer olie ververst.
De olie die nog brandschoon was kwam er ondoorzichtig diepzwart weer uit.

Motor was in prima conditie, geen problemen voor of na de reiniging.
PepijnZ
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 21.09.2015 - 16:50  ·  #17
... Heb ik weer geluk dat ik zo weinig rijdt :D Mijn olie wordt elke 6000 à 7000km ververst (dus 1x/jaar)
lerren
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 21.09.2015 - 21:38  ·  #18
Quote door lerren

Je geeft aan dat er een nokken-askeerring eruit gedrukt was. Dat duidt op overdruk onder je kleppendeksel en niet alleen in het carter. Dan denk ik dat de carterontluchting gewoon open was, loopt immers naar de kop, en juist goed funktioneerde.

Ik moet mezelf even corrigeren hier, kan het bericht zelf niet meer aanpassen: ontluchting loopt niet naar de kop :dont: , maar komt ook van de kop. Dus ontluchting kan wel degelijk defect zijn geweest. :yes: Ik had even iets langer moeten nadenken. Sorry, wil mensen niet op het verkeerde been zetten. :shame:

In ieder geval goed om te lezen dat de peilstok nu blijft zitten. :-)
eagle142
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 55
Subject:

· 
Posted: 22.09.2015 - 15:46  ·  #19
Ik kan mij herinneren dat er bij de S80 T6 in eerste instantie een verkeerde peilstok met maar 1 rubbertje zat die er ook om de haverklap uit werd geduwd met als gevolg overal olie. Bij de onderhoudsbeurt werd deze peilstok destijds vervangen door een uitvoering met 2 rubbertjes en was het probleem opgelost. Misschien dat het hier ook zoiets kan zijn? Afijn, ik zou er sowieso een expert naar laten kijken want normaal gesproken is het geen goed teken als de peilstok eruit geduwd wordt.

Selected quotes for multi-quoting:   0