Olieverbruik en Rokende auto die daarbij soms een brandlucht geeft

V70 my2012 verbruikt olie, rookt ook bij starten met warme motor en soms grote walmen die een brandlucht hebben

Blade
Forumsponsor
Geslacht:
Leeftijd: 35
Homepage: autobedrijfpolter.…
Subject:

Re: Olieverbruik en Rokende auto die daarbij soms een brandlucht geeft

· 
Posted: 14.04.2019 - 19:25  ·  #16
Geef even het kenteken of chassisnr bij import. Dan zal ik eens kijken of er wat in TIE staat vermeld over dit probleem. Wellicht staat er nog een campagne open.

ALs er écht een motor mechanisch probleem is, lijkt mij dat het constant aanwezig is. Wellicht gaat er iets fout in het carterventilatie systeem.
Dennis__78
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 46
Subject:

· 
Posted: 14.04.2019 - 19:53  ·  #17
Misschien iets heel doms, maar kan het ook komen door een niet goed afdichtende oliedop?
Tenminste, dat het rubber gewoon keihard is?
Bij mijn vorige beurt had ik een flinke druppel olie aan de onderzijde van de turbo hangen, tussen de 2 beurten door het rubber van de dop vervangen, omdat er een behoorlijk plasje olie op de kop lag, nu bij de laatste beurt was de turbo kurk droog.
En ja, er zat nog olie in het blok ;-)
Fingie
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 16.04.2019 - 20:41  ·  #18
Een aanvullende tussentijdse vraag. Ik wacht nog op een reactie van de verkoper nadat ik deze gesproken heb en intern overlegd moest worden.

Ik zie nu in de onderhoudshistorie dat oliepijlsensor vervangen is bij 145.000 km en dat deze bij 82.000km gereset is. Kan een foutieve waarde mijn probleem verklaren? Als ik nu een signaal krijg dat het niveau laag is, staat de olie op de pijlstok in het midden, bijvullen doe ik dan per 0,25 liter met tussenpauzes totdat het niveau op of net onder max staat volgens de pijlstok.

Ook zie ik dat de pakking van het uitlaatspruitstuk is vervangen bij 156.000 km, maar als ik daarop google lijkt mij niet dat dit gerelateerd kan zijn aan wat ik ervaar.
Blade
Forumsponsor
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 16.04.2019 - 22:56  ·  #19
Er staat helaas voor zover ik heb kunnen achter halen niks in de technische journaals van volvo. Toch is er nog een kans dat er wat op gaat duiken.
Fingie
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 18.04.2019 - 22:02  ·  #20
Ok, dank voor het nakijken!

Ik heb van de verkoper nog geen reactie gekregen. Morgen maar weer eens achteraan bellen.
Blade
Forumsponsor
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 18.04.2019 - 22:05  ·  #21
Het zou natuurlijk ook nog de turbo kunnen zijn. Is alleen wel lastig na te kijken en te diagnosticeren. Je zou de uitlaat kant goed kunnen (laten) bekijken bijv.

Selected quotes for multi-quoting:   0