Beste,
Afgelopen vrijdag heb ik in al mijn enthousiasme voor de eerste keer een aantal filters(olie-, lucht- en pollenfilter) en olie gewisseld aan mijn volvo s60 2.4T(5244T3) van 11-2000 (208000 km) op LPG. De laatste oliewissel was 17.000 km geleden(tegelijk met reparatie van lekke koppakking) en gedurende die 17.000 km heb ik geen druppel olie hoeven bijvullen.
Uitgebreid instructies vooraf gekeken hoe de oliewissel exact moet worden uitgevoerd en deze nauwgezet gevolgd. (Eerst motor warm rijden, toen meteen de brug op, oliefilter losgehaald en aftapplug eruit en laten uitlopen.Toen nieuwe filter erin en nieuwe O-ring (ingesmeerd met olie), goed vastgedraaid. Toen aftapplug met nieuwe ring erop er in gedraaid en olie bijgevuld (5 l). Toen even 10 sec laten draaien en de laatst 0,8 l erbij).
Nu heb ik er zo'n 400 km mee gereden en kijk vanavond even onder de auto (nadat deze 1,5 dag heeft stilgestaan) en zie potverdrie druppels hangen aan de bodemplaat en daarbij een klein plasje op de grond en het oliepeil staat niet meer op max.
De gebruikte olie is conform de Kroon-Oil productadvies: SPECIALSYNTH MSP 5W-40
Ik heb in ieder geval zowel de filter als de aftapplug goed vastgedraaid.
Ik ga ben voornemens om morgen nog een keer op de burg te zetten en kijken of ik wat over het hoofd zou hebben gezien.
Wat kan hier fout zijn gegaan? Kan het zijn dat ik er toch wat dikkere olie in moet doen? Hebben jullie andere suggesties waar ik op moet letten?
Alvast hartelijk bedankt.
Ton
Afgelopen vrijdag heb ik in al mijn enthousiasme voor de eerste keer een aantal filters(olie-, lucht- en pollenfilter) en olie gewisseld aan mijn volvo s60 2.4T(5244T3) van 11-2000 (208000 km) op LPG. De laatste oliewissel was 17.000 km geleden(tegelijk met reparatie van lekke koppakking) en gedurende die 17.000 km heb ik geen druppel olie hoeven bijvullen.
Uitgebreid instructies vooraf gekeken hoe de oliewissel exact moet worden uitgevoerd en deze nauwgezet gevolgd. (Eerst motor warm rijden, toen meteen de brug op, oliefilter losgehaald en aftapplug eruit en laten uitlopen.Toen nieuwe filter erin en nieuwe O-ring (ingesmeerd met olie), goed vastgedraaid. Toen aftapplug met nieuwe ring erop er in gedraaid en olie bijgevuld (5 l). Toen even 10 sec laten draaien en de laatst 0,8 l erbij).
Nu heb ik er zo'n 400 km mee gereden en kijk vanavond even onder de auto (nadat deze 1,5 dag heeft stilgestaan) en zie potverdrie druppels hangen aan de bodemplaat en daarbij een klein plasje op de grond en het oliepeil staat niet meer op max.
De gebruikte olie is conform de Kroon-Oil productadvies: SPECIALSYNTH MSP 5W-40
Ik heb in ieder geval zowel de filter als de aftapplug goed vastgedraaid.
Ik ga ben voornemens om morgen nog een keer op de burg te zetten en kijken of ik wat over het hoofd zou hebben gezien.
Wat kan hier fout zijn gegaan? Kan het zijn dat ik er toch wat dikkere olie in moet doen? Hebben jullie andere suggesties waar ik op moet letten?
Alvast hartelijk bedankt.
Ton