Olieverlies

Bij hogere snelheden

 
 
 
 
 
Riscybeertje
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 60
Berichten: 20
Geregistreerd: 12 / 2014
Subject:

Olieverlies

 · 
Posted: 18.01.2015 - 17:17  ·  #1
Hallo

Ik heb het idee dat ik olie verlies tenminste dan is de onderzijde nat van olie als ik eronder kijk heb ik het idee dat het van de zijkant van het blok komt aan de bestuurderszijde.
Kom ik niet boven de 120/130 heb ik het idee dat er niets aan de hand is.
Het is een S60 2.4 T uit 2001 op lpg met 356412 km erop. Verder rijdt hij perfect.

Gr Peter
Herby
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Tiel
Leeftijd: 53
Berichten: 200
Geregistreerd: 09 / 2012
Subject:

Re: Olieverlies

 · 
Posted: 18.01.2015 - 21:01  ·  #2
Indien de olie tussen je versnellingsbak en je motorblok vandaan komt, dan is zeer waarschijnlijk het rubberen stopje achter het vliegwiel los gekomen en gaan lekken.

Dat is geen leuke reparatie :sick: dus ik hoop voor je dat het dat niet is.
Patrick V
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: N br
Leeftijd: 57
Berichten: 92
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

ring vuldop

 · 
Posted: 19.01.2015 - 19:03  ·  #3
Het kan ook zijn dat de rubberring in de vuldop hard geworden is .
Dan lekt dit onder de zwarte deksel door naar onder ,hieronder is dan ook alles nat maar zo niet te zien.
De olie lekt dan naar beneden tot onder aan het blok
Ring kost 3 euro of zo dit kan je de kop niet kosten.
Ik ben zo ongeveer 1 liter olie kwijt geraakt en dacht ook aan de krukaskeering maar was dus vuldop
Gr Peer
dennis850estate
Forumsponsor
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 57
Homepage: volvoservice.eu
Berichten: 208
Geregistreerd: 11 / 2009
Subject:

Re: Olieverlies

 · 
Posted: 19.01.2015 - 20:17  ·  #4
Quote door Herby

Indien de olie tussen je versnellingsbak en je motorblok vandaan komt, dan is zeer waarschijnlijk het rubberen stopje achter het vliegwiel los gekomen en gaan lekken.

Dat is geen leuke reparatie :sick: dus ik hoop voor je dat het dat niet is.



zo'n rubber stopje zit alleen maar in een paar bouwjaren D5 motoren, de benzine blokken hebben daar geen stopje. het zou wel de krukaskeerring kunnen zijn en dat is vrij simpel te controleren
M@rcel
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 200
Geregistreerd: 03 / 2009
Subject:

Re: Olieverlies

 · 
Posted: 19.01.2015 - 20:20  ·  #5
Quote door dennis850estate
het zou wel de krukaskeerring kunnen zijn en dat is vrij simpel te controleren
Hoe doe je dat dan?
Riscybeertje
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 60
Berichten: 20
Geregistreerd: 12 / 2014
Subject:

Re: Olieverlies

 · 
Posted: 19.01.2015 - 20:24  ·  #6
Ja ben ook hier benieuwd naar hoe je dat simmpel kan controleren.
Riscybeertje
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 60
Berichten: 20
Geregistreerd: 12 / 2014
Subject:

Re: Olieverlies

 · 
Posted: 20.01.2015 - 21:29  ·  #7
Hopelijk het probleem gevonden.kap eraf gehaald boven op het motorblok en lag aardig wat olie in bleek de slangeklem van de carterslangetje gewoon los te liggen nieuwe klem erop en morgen ook maar gelijk nieuwe ring in de vuldop en hopelijk is het dan voor bij
1-wiel
Standkachel en koplamp deskundige
Avatar
Geslacht:
Locatie: Beers (nb)
Leeftijd: 50
Berichten: 2785
Geregistreerd: 04 / 2012
Subject:

Re: Olieverlies

 · 
Posted: 20.01.2015 - 21:37  ·  #8
Lag er dan nooit olie onder de auto als deze ergens geparkeerd stond?
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 54
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Olieverlies

 · 
Posted: 20.01.2015 - 23:55  ·  #9
Hopelijk is het daarmee opgelost. Vaak verhard die slang en dan breekt hij kapot.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0