ombouw van 2.4 naar 2.5 t

 
 
 
 
 
maurice kuyntjes
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 29
Geregistreerd: 06 / 2015
Subject:

ombouw van 2.4 naar 2.5 t

 · 
Posted: 16.11.2015 - 19:58  ·  #1
ik zit er aan te denken om mijn 2.4 144pk om te bouwen naar een 2.5t
nu komt de vraag
gaat de kabelboom 1 op 1 passen in deze auto
het spul komt uit een 1998 er xc70
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 54
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: ombouw van 2.4 naar 2.5 t

 · 
Posted: 16.11.2015 - 21:46  ·  #2
Dit gaat niet zomaar werken. Op en rond de turbo zitten meerdere sensoren en kleppen.
Daarnaast zal het motormanagement anders zijn met andere kenvelden.
V70R^2
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Leerdam
Leeftijd: 37
Berichten: 2080
Geregistreerd: 07 / 2015
Subject:

Re: ombouw van 2.4 naar 2.5 t

 · 
Posted: 17.11.2015 - 00:08  ·  #3
NIET DOEN!

2.5t is de slechtste keuze die je kan maken, befaamd om het scheurende onderblok (doen ze allemaal vroeg of laat).

Direct opteren voor een B5234t (2.3t).
626Ronin
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Cocoa City
Leeftijd: 51
Berichten: 1226
Geregistreerd: 09 / 2014
Subject:

Re: ombouw van 2.4 naar 2.5 t

 · 
Posted: 17.11.2015 - 06:30  ·  #4
of als je toch een 2.5T wilt, een jongere, uit een N/S60.. die zijn minder fragiel
zo'n jongere 2.5T zou toch mijn voorkeur hebben door het heerlijke rustige (dieselachtige) karakter en lagere verbruik..
Baksteen
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Homepage: motor-forum.nl
Berichten: 791
Geregistreerd: 07 / 2013
Subject:

Re: ombouw van 2.4 naar 2.5 t

 · 
Posted: 17.11.2015 - 07:23  ·  #5
Quote door V70R^2

NIET DOEN!

2.5t is de slechtste keuze die je kan maken, befaamd om het scheurende onderblok (doen ze allemaal vroeg of laat).



Onzin.
Dirk342
In nagedachtenis
Avatar
Geslacht:
Locatie: Nijmegen
Berichten: 1640
Geregistreerd: 02 / 2014
Subject:

Ik

 · 
Posted: 17.11.2015 - 08:26  ·  #6
bouw motoren hier vrij regelmatig om, zoals de andere posters ook wel weten. De kabelboom van een 10-klepper gaat niet passen op een turbo model. Dit ivm de sensoren bij de turbo (PTC nippel) en o.a. LMM (wat een 10 klepper niet heeft).

Dus je zult de kabelboom mee moeten pakken dan. Maar...... Als jij een N hebt (met canbus) gaat de kabelboom niet zo werken van een turbo uit '98. Dus dan moet je een kabelboom hebben van een N uit hetzelfde BJ en dan van een turbo model.

Bij de x70's is gebleken dat Volvo er een complete janboel van heeft gemaakt met de kabels, zeker in de bouwjaren '97-'00. Ik heb hier momenteel ook een 'probleemgevalletje' met de kabelboom na de ombouw van een 2.5T naar 2.3T en van een handbak naar automaat.

Als je voor een turbo model wilt gaan, denk ik dat je beter naar een andere auto kunt gaan kijken want het is een vreselijke pens werk met bijkomende kosten. En ook als je voor een turbo model wilt gaan, kijk dan meteen naar de 2.3T ipv de 2.5T, deze 2.3 zijn vele malen steviger en zwaarder belastbaar als een 2.5T
yes996
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Zeewolde
Berichten: 1426
Geregistreerd: 08 / 2013
Subject:

Re: ombouw van 2.4 naar 2.5 t

 · 
Posted: 17.11.2015 - 11:16  ·  #7
Quote door V70R^2

NIET DOEN!

2.5t is de slechtste keuze die je kan maken, befaamd om het scheurende onderblok (doen ze allemaal vroeg of laat).

Direct opteren voor een B5234t (2.3t).

Doen ze vroeg of laat allemaal.....Heb jaren met een 2.5T gereden. Nooit van het befaamde scheurende onderblok gehoord.
Met mijn huidige 2.5T is het onderblok ook nog steeds heel...
Waar haal je die "kennis" vandaan?
Mark
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: HengelooooĆ³ (Ov)
Leeftijd: 47
Berichten: 808
Geregistreerd: 03 / 2015
Subject:

Re: ombouw van 2.4 naar 2.5 t

 · 
Posted: 17.11.2015 - 11:28  ·  #8
Vriend van me rijd een xc70 (2002) met 400.000 ook een 2.5T ding loopt super!
Heb van de problemen met de 2.5T ook nog niet heel vaak gehoord, dus hoor graag waar dit vandaan komt, nieuwsgierigheid.
^_^
volvo355
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oss, Noord-Brabant
Leeftijd: 25
Homepage: volvov70forum.nl
Berichten: 4925
Geregistreerd: 10 / 2014
Subject:

Re: ombouw van 2.4 naar 2.5 t

 · 
Posted: 17.11.2015 - 12:08  ·  #9
OttoV
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dubbeldam
Leeftijd: 38
Berichten: 1761
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: ombouw van 2.4 naar 2.5 t

 · 
Posted: 17.11.2015 - 13:38  ·  #10
Quote door V70R^2

NIET DOEN!

2.5t is de slechtste keuze die je kan maken, befaamd om het scheurende onderblok (doen ze allemaal vroeg of laat).

Direct opteren voor een B5234t (2.3t).


Goed verhaal, lekker kort ook. U is specialist mogen wij aannemen?
V70R^2
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Leerdam
Leeftijd: 37
Berichten: 2080
Geregistreerd: 07 / 2015
Subject:

Re: ombouw van 2.4 naar 2.5 t

 · 
Posted: 17.11.2015 - 14:43  ·  #11
Heren, goed lezen, TS heeft het over het blok uit een 1998'er, en ja die gaan allemaal stuk door scheuren in de wand, sommigen eerder dan anderen. Een van de grotere fouten gemaakt door volvo, een goed sterk blok opboren tot er amper nog een cilinderwand over is..:
Quote door maurice kuyntjes


het spul komt uit een 1998 er xc70


Nogmaals, niet doen want voor je het weet kan je er weer een ander blok in hangen.

Zoals gezegt, de enige logische keuze na het kopen van een andere wagen is de 2.3t.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0