Hoi daar.
Ik ben een beetje bezig de motor van onze t5 2liter schoon te maken.
Aanzuigbuizen van binnen beetje schoonmaken. Gasklep schoonmaken. Uitgedroogde slangetjes vervangen. Dat soort dingen.
Nu heb ik ook de stappenmotor een badje gegeven en schoongepulkt.
Was erg vies, en ik merkte wel eens een beetje schommeling in stationair-toeren. Dus ik dacht ik test hem ook meteen even.
Dus de stappenmotor zo los even aan de kabel gehangen en het contact op 2 gezet.
De stappenmotor ging flink vibreren wat ik op zich al vreemd vind maar de klep klapt ook niet dicht.
Die blijft staan waar ie staat. En als je hem wat heen en weer schudt klapt ie ook gewoon zo los heen en weer net als ie doet als er geen stroom op staat.
Ik ben gewend van andere autos dat de klep naar dicht positie gaat als je hem zo aan de stroom hangt. En dat ie niet trilt trouwens
Kan iemand mij misschien bevestigen of de stappenmotor dit zo hoort te doen? En hoe je hem dan kan testen??
Bedankt!
Ik ben een beetje bezig de motor van onze t5 2liter schoon te maken.
Aanzuigbuizen van binnen beetje schoonmaken. Gasklep schoonmaken. Uitgedroogde slangetjes vervangen. Dat soort dingen.
Nu heb ik ook de stappenmotor een badje gegeven en schoongepulkt.
Was erg vies, en ik merkte wel eens een beetje schommeling in stationair-toeren. Dus ik dacht ik test hem ook meteen even.
Dus de stappenmotor zo los even aan de kabel gehangen en het contact op 2 gezet.
De stappenmotor ging flink vibreren wat ik op zich al vreemd vind maar de klep klapt ook niet dicht.
Die blijft staan waar ie staat. En als je hem wat heen en weer schudt klapt ie ook gewoon zo los heen en weer net als ie doet als er geen stroom op staat.
Ik ben gewend van andere autos dat de klep naar dicht positie gaat als je hem zo aan de stroom hangt. En dat ie niet trilt trouwens
Kan iemand mij misschien bevestigen of de stappenmotor dit zo hoort te doen? En hoe je hem dan kan testen??
Bedankt!