Hey hey,
Hier ben ik weer..
Het zit even niet mee met mijn Volvotje.. een klein lek blijkt al snel een aardig mankementje.
Afgelopen dinsdag (3/12/13) breng ik mijn zeer begeerde en met liefde onderhouden V70 binnen voor een routine onderhoud (310.000km) Als snel had ik door dat dit geen goedkoop onderhoudje ging worden want ja hoor, tijd voor een nieuwe distributieriem en waterpomp.
Al bij al een beurt van een slordige 800 Euro "Slik".
Nog geen 25 min nadat ik mijn auto daar gelaten had kreeg ik telefoon "zou hij al klaar zijn ?" Niks bleek minder waar.
Een Olielek aan de verstelbare Nokkenas zorgde voor veel ellende, KABOOM 300 euro erbovenop voor nieuwe onderdelen, en men auto 2 dagen kwijt..
Na veel trekken en sleuren aan een van de medewerkers toch een Leenwagen gekregen, maar ook dit grapje kost me 30 euro voor de 2 dagen + 11 cent/km. (Leuk als je werk aan de andere kant van het land ligt)
Maar dat was nog niet alles, ook een klein piettepeuterig lekje in mijn koelvloeistofcircuit zorgde voor een lekkage, nog een slordige 100 euro erbovenop.
Alles bij elkaar kreeg ik een "voorlopige kostenraming" van 1659.56 Euro dat was er te veel aan..
Aangezien ik juist besloten had om te gaan samenwonen kon ik bijna niet anders dan de reparatie afblazen en afstand te doen van mijn wagen
Gelukkig kreeg ik na 2 uur een nieuw telefoontje van de garage.. Ze wouden een betalingsregeling treffen "omdat ik zo een goede klant was" (vind je het gek.. 20.000km onderhoud, dus ja om de 3 maanden staan we daar weer met een paar geeltjes te zwaaien)
Eind goed al goed (of het is maar hoe je het beziet) Heb ik mijn auto nog, en mag ik hem morgenvroeg gaan halen ..
Mijn vraag aan jullie:
- is het groot onderhoud altijd zo duur ?
- zijn die stukken dan echt zo belachelijk duur ?
- hebben jullie enig zicht op wat uw garage telt op de werkuren ?
Ik vind het Bizar, en oke "kwaliteit kost geld"
Maar inmiddels heb ik op een jaar meer geld erin kunnen steken dan dat ik er voor betaald heb :s
Greetz Dominique
Hier ben ik weer..
Het zit even niet mee met mijn Volvotje.. een klein lek blijkt al snel een aardig mankementje.
Afgelopen dinsdag (3/12/13) breng ik mijn zeer begeerde en met liefde onderhouden V70 binnen voor een routine onderhoud (310.000km) Als snel had ik door dat dit geen goedkoop onderhoudje ging worden want ja hoor, tijd voor een nieuwe distributieriem en waterpomp.
Al bij al een beurt van een slordige 800 Euro "Slik".
Nog geen 25 min nadat ik mijn auto daar gelaten had kreeg ik telefoon "zou hij al klaar zijn ?" Niks bleek minder waar.
Een Olielek aan de verstelbare Nokkenas zorgde voor veel ellende, KABOOM 300 euro erbovenop voor nieuwe onderdelen, en men auto 2 dagen kwijt..
Na veel trekken en sleuren aan een van de medewerkers toch een Leenwagen gekregen, maar ook dit grapje kost me 30 euro voor de 2 dagen + 11 cent/km. (Leuk als je werk aan de andere kant van het land ligt)
Maar dat was nog niet alles, ook een klein piettepeuterig lekje in mijn koelvloeistofcircuit zorgde voor een lekkage, nog een slordige 100 euro erbovenop.
Alles bij elkaar kreeg ik een "voorlopige kostenraming" van 1659.56 Euro dat was er te veel aan..
Aangezien ik juist besloten had om te gaan samenwonen kon ik bijna niet anders dan de reparatie afblazen en afstand te doen van mijn wagen
Gelukkig kreeg ik na 2 uur een nieuw telefoontje van de garage.. Ze wouden een betalingsregeling treffen "omdat ik zo een goede klant was" (vind je het gek.. 20.000km onderhoud, dus ja om de 3 maanden staan we daar weer met een paar geeltjes te zwaaien)
Eind goed al goed (of het is maar hoe je het beziet) Heb ik mijn auto nog, en mag ik hem morgenvroeg gaan halen ..
Mijn vraag aan jullie:
- is het groot onderhoud altijd zo duur ?
- zijn die stukken dan echt zo belachelijk duur ?
- hebben jullie enig zicht op wat uw garage telt op de werkuren ?
Ik vind het Bizar, en oke "kwaliteit kost geld"
Maar inmiddels heb ik op een jaar meer geld erin kunnen steken dan dat ik er voor betaald heb :s
Greetz Dominique