Bedankt allemaal voor de input tot nu toe
Ik ben overigens niet van plan het karakter van de auto te veranderen, het stuurkarakter van de auto bevalt me prima zo. Ik heb nu het gevoel dat bepaalde onderdelen gewoon versleten zijn na zo'n 355.000km en als het toch er toch iets vervangen moet worden dan maar meteen alles.
In eerste instantie dacht ik alleen de rubbers te vervangen, aangezien voor mijn gevoel de schokdempers nog prima hun werk doen. (Ik ben natuurlijk allang vergeten, hoe de dempers bij aanschaf aanvoelde
) Maar omdat ik toch zo'n 40.000 km per jaar rijd, en nog minstens 3 jaar met de auto wil doorrijden, heb ik maar besloten om de schokdempers ook maar meteen mee te nemen.
Naast de keuze of ik voor imitatie of origineel spul ga, heb ik zelf niet de technische kennis of de middelen om deze klus zelf uit te voeren. Daarnaast ben ik dagelijks afhankelijk van de auto, dus ik kan ook dit niet als een project opzetten.
Dit betekend dat als de kogel door de kerk is, ik dit (snel) zal laten uitvoeren door een professionele
monteur of dealer (daar ben ik nog niet uit?) Offertes zijn uitgevraagd
Mijn planning is om hier eind van de week een beslissing in te nemen.
Wat betreft de onderdelen, daarvan neig ik op dit moment om voor originele Volvo onderdelen te gaan.