Ik ben van plan het onderstel van mijn S60 te vernieuwen aangezien de meeste rubbers hun tijd hebben gehad. Er komen nieuwe draagarmen en fuseekogels van Lemförder, nieuwe axiaalkogels en veerpootrubbers en -lagers op.
Ik heb 2 jaar geleden de schokdempers vervangen en toen bleek dat er geen veerisolators op zaten. Zou het aan te raden zijn deze alsnog te plaatsen aangezien alles toch los moet? Gaat de wagen dan vooraan niet wat hoger liggen? Ik heb eigenlijk nooit last gehad van geluiden zonder de isolators.
Ivm de veerpootrubbers: Ik lees hier dat vooral Sachs wordt aangeraden. Ik weet dat er ook een heavy duty variant(XC90?) bestaat, maar heb gezien dat de set die SKF verkoopt ook voor de XC90 geschikt is. https://www.autodoc.be/skf/1363712
De SKF set kost 114€ terwijl de Sachs met XC90 rubbers op 150€ zouden komen. Zou ik voor SKF gaan of voor Sachs met de rubbers van XC90, en passen deze rubbers zonder meer?
Ik heb 2 jaar geleden de schokdempers vervangen en toen bleek dat er geen veerisolators op zaten. Zou het aan te raden zijn deze alsnog te plaatsen aangezien alles toch los moet? Gaat de wagen dan vooraan niet wat hoger liggen? Ik heb eigenlijk nooit last gehad van geluiden zonder de isolators.
Ivm de veerpootrubbers: Ik lees hier dat vooral Sachs wordt aangeraden. Ik weet dat er ook een heavy duty variant(XC90?) bestaat, maar heb gezien dat de set die SKF verkoopt ook voor de XC90 geschikt is. https://www.autodoc.be/skf/1363712
De SKF set kost 114€ terwijl de Sachs met XC90 rubbers op 150€ zouden komen. Zou ik voor SKF gaan of voor Sachs met de rubbers van XC90, en passen deze rubbers zonder meer?