Quote door PepijnZ
Blijft wel raar dat bij het aandraaien van de bouten er niets gemerkt is, want de bout zal er ook nooit fijn in zijn gegaan.
Die bout is er zeker niet fijn ingegaan.
Deze worden met een automatische sleutel op moment vastgezet.
Zit hij scheef, dan bereikt hij ook zijn moment, zonder dat men iets meekrijgt.
De nacontrole indeze, daar zullen we het maar niet meer over hebben.
Quote door PepijnZ
Als ik de foto's zo zie, is, met de kennis die we nu hebben, er vrij eenvoudig een simpele controle uit te voeren door de bouten stuk voor stuk los te draaien, kijken of er rondom het draad een randje vrij van roest is, waarna je de bout weer kunt vastzetten.
De bouten om een koppelomvormer vast te zetten zijn slechts 1x te gebruiken.
Dit zijn rekbouten en kunnen bij hergebruik desastreuze gevolgen hebben.
Sterker zelfs, je koppelomvormer kan in zeer korte tijd vastlopen.
Volgens het revisiebedrijf gaat het maar 4 op de 10 keer goed.
De rest wordt of gereviseerd, of vervangen door een nieuwe.
De koppelomvormer in dit topic is overigens wel uitgebalanceerd om trillingen, of schade aan lagers te voorkomen (extra naar gevraagd).