Het gebeurt niet vaak dat ik over mijn eigen auto schrijf, maar deze ervaring wil ik jullie niet onthouden.
Ik heb mijn auto nu ruim 4 jaar.
Toen ik de auto aanschafte had deze iets meer dan 80.000km op de klok.
Inmiddels is er vrij veel aan gedaan.
Alle preventieve aanraders zijn gedaan en hij heeft ook een stage zero gehad.
Onderdeel van deze stage zero is het vervangen van het complete onderstel, inclusief aandrijflijn en alles wat daarbij hoort.
Heb dit met originele onderdelen gedaan, omdat ik de auto zo wilde laten, zoals hij (op de tekentafel) bedoeld was.
Dat deze gelijkwaardig rijdt aan een nieuwe is dan ook niet verbazend.
Echter, ja er is een maar, af en toe had hij last van onverklaarbare trillingen.
Een aantal dealers en Volvo specialisten hebben zich hier al op stuk gebeten.
Hun antwoord was dat er soms trillingen in een auto zijn, welke je nooit gaat vinden.
De wedervraag of Volvo dan auto's bouwt om te trillen resulteerde in een antwoord in de trend van Tja, misschien inruilen voor een andere ?
:wtf: Dit is geen antwoord, maar een uitvlucht.
Als er een trilling in de auto zit, dan kan hij er ook uit, althans, dit was mijn stelling.
Martin, van MMTS dacht er ook zo over en wilde de uitdaging wel aangaan.
Dat had hij niet tegen dovemansoren verteld.
We zijn lang aan het zoeken geweest en het bleek echt een uitdaging te zijn.
Tijdens een planning van een aankomende meeting zaten Martin, Gery (GS Powerflush) en ondergetekende aan tafel.
Gery heeft veel ervaring vanuit de racerij en uiteraard met automaten, wellicht dat hij nog een idee had.
Na flink filosoferen kwam Gery met een diagnose, het moest uit de bak komen.
De klachten, zoals ik die beschreef zouden uit de koppelomvormer wegkomen, aldus Gery.
Zowel Martin, als ook ikzelf waren behoorlijk verrast door deze uitspraak, omdat je normaal gesproken een defecte koppelomvormer altijd voelt.
Gery beweerde het tegendeel, dit gebaseerd op zijn ervaringen vanuit het verleden.
Ok, zou dus kunnen, maar dit betekende veel sleutelwerk.
Gery zou de revisie organiseren en Martin en ik zouden het sleutelwerk gaan doen.
Zo gezegd, zo gedaan.
Ik heb mijn auto nu ruim 4 jaar.
Toen ik de auto aanschafte had deze iets meer dan 80.000km op de klok.
Inmiddels is er vrij veel aan gedaan.
Alle preventieve aanraders zijn gedaan en hij heeft ook een stage zero gehad.
Onderdeel van deze stage zero is het vervangen van het complete onderstel, inclusief aandrijflijn en alles wat daarbij hoort.
Heb dit met originele onderdelen gedaan, omdat ik de auto zo wilde laten, zoals hij (op de tekentafel) bedoeld was.
Dat deze gelijkwaardig rijdt aan een nieuwe is dan ook niet verbazend.
Echter, ja er is een maar, af en toe had hij last van onverklaarbare trillingen.
Een aantal dealers en Volvo specialisten hebben zich hier al op stuk gebeten.
Hun antwoord was dat er soms trillingen in een auto zijn, welke je nooit gaat vinden.
De wedervraag of Volvo dan auto's bouwt om te trillen resulteerde in een antwoord in de trend van Tja, misschien inruilen voor een andere ?
:wtf: Dit is geen antwoord, maar een uitvlucht.
Als er een trilling in de auto zit, dan kan hij er ook uit, althans, dit was mijn stelling.
Martin, van MMTS dacht er ook zo over en wilde de uitdaging wel aangaan.
Dat had hij niet tegen dovemansoren verteld.
We zijn lang aan het zoeken geweest en het bleek echt een uitdaging te zijn.
Tijdens een planning van een aankomende meeting zaten Martin, Gery (GS Powerflush) en ondergetekende aan tafel.
Gery heeft veel ervaring vanuit de racerij en uiteraard met automaten, wellicht dat hij nog een idee had.
Na flink filosoferen kwam Gery met een diagnose, het moest uit de bak komen.
De klachten, zoals ik die beschreef zouden uit de koppelomvormer wegkomen, aldus Gery.
Zowel Martin, als ook ikzelf waren behoorlijk verrast door deze uitspraak, omdat je normaal gesproken een defecte koppelomvormer altijd voelt.
Gery beweerde het tegendeel, dit gebaseerd op zijn ervaringen vanuit het verleden.
Ok, zou dus kunnen, maar dit betekende veel sleutelwerk.
Gery zou de revisie organiseren en Martin en ik zouden het sleutelwerk gaan doen.
Zo gezegd, zo gedaan.