Ongelukje en auto dweilt met volgas

 
 
 
 
 
JérômeV70R
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zeeland
Berichten: 114
Geregistreerd: 11 / 2011
Subject:

Re: Ongelukje en auto dweilt met volgas

 · 
Posted: 22.02.2014 - 10:17  ·  #16
Mij lijkt dat je op een 4 wiel aangedreven auto 4 dezelfde banden zet.... Sterker nog, met een beetje pech kan je 4 nieuwe banden halen als je 2 "oude" Michelins al wat versleten zijn. Dit heeft te maken met het feit dat je dient te voorkomen dat je banden met een verschillende diameter gebruikt. 1 a 2 mm verschil kan je AWD al om zeep helpen! Lees je instructieboekje maar eens...

Succes ermee!

Jérôme
Turbodesk
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Niebert
Leeftijd: 49
Berichten: 1804
Geregistreerd: 02 / 2011
Subject:

Re: Ongelukje en auto dweilt met volgas

 · 
Posted: 22.02.2014 - 13:15  ·  #17
Jullie zijn allemaal wel erg gefocust op de banden.

Die nieuwe banden zijn aan de achterzijde gemonteerd. Al zijn dat B banden, dan gaat de auto daar echt niet zo snel van dweilen met optrekken.

De moeder heeft de auto ook laten uitlijnen (bij wie?). Is dit wel goed gebeurd?

Als een jan Doedel de voorbanden verkeerd heeft gezet (teveel uitspoor) gaat de auto ook dweilen.
Petrus64
 
Avatar
 
Subject:

Re: Ongelukje en auto dweilt met volgas

 · 
Posted: 22.02.2014 - 15:27  ·  #18
Ik weet niet hoe het uitlijnen gebeurd is maar waar ik laat uitlijnen is dat bijna niet mogelijk. Daar word in de computer het model/bouwjaar etc ingevoerd en met de lazer uitgelijnd. Op een display verschijnen vlakken die aangeven in groen wanneer het goed is.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39846
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Ongelukje en auto dweilt met volgas

 · 
Posted: 22.02.2014 - 16:38  ·  #19
Die laser zegt ook niet alles.
Heb dit ook al eens laten doen en nog voelde de auto niet goed.
Achteraf bleek, bij de dealer, dat elk wiel een paar graden afwijking had.
Kan dus wel degelijk.
Petrus64
 
Avatar
 
Subject:

Re: Ongelukje en auto dweilt met volgas

 · 
Posted: 22.02.2014 - 19:13  ·  #20
Tja , ik heb in de loop der jaren verschillende autos laten doen en nooit problemen gehad. Was daarna altijd beter.
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Ongelukje en auto dweilt met volgas

 · 
Posted: 22.02.2014 - 21:51  ·  #21
Ik denk als ik eerlijk ben ook dat dit fenomeen met uitlijning te maken heeft. Niet zo zeer met de banden. ;)
Lunar
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Swifterbant
Leeftijd: 31
Berichten: 313
Geregistreerd: 02 / 2013
Subject:

Re: Ongelukje en auto dweilt met volgas

 · 
Posted: 22.02.2014 - 22:30  ·  #22
Probleem opgelost.

Bandenspanning rechtsachter was 1.9 bar terwijl de rest 2,5 was. Kijk het de komende dagen wel aan om te controleren of hij lekt. Verwacht je gewoon niet bij net nieuwe banden.

Uitlijningsrapport heb ik hier gewoon liggen en dit is gewoon netjes gedaan allemaal. Spikslinter nieuwe 3D uitlijningsapparatuur hadden ze daar.

Omtrek van de band geloof ik wel ten opzichte van voor. De omtrek van de banden zullen nooit exact gelijk zijn, dan maakt die millimeter ook niet uit. Verschil is namelijk net 1mm. Hifly's zullen wel iets harder slijten waardoor het verschil wat groter gaat worden, maar dat zie ik dan wel weer.
ProVolvo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Z.O. Brabant
Leeftijd: 65
Berichten: 2446
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: Ongelukje en auto dweilt met volgas

 · 
Posted: 23.02.2014 - 12:05  ·  #23
Lunar,

Fijn dat het probleem is opgelost, een hele zorg minder want in zo'n geval verwacht je in eerste instantie dat de oplossing (veel) geld gaat kosten.
Nu ben ik wel heel benieuwd wat je verdere ervaringen zijn met en over Hifly banden zijn. Het prijsverschil met Michelins is flink en hoe is het weggedrag van de Hifly's.
Prettig als jij je ervaringen na een aantal maanden aan ons meldt.
Petrus64
 
Avatar
 
Subject:

Re: Ongelukje en auto dweilt met volgas

 · 
Posted: 23.02.2014 - 18:39  ·  #24
Mooi opgelost. Verwacht je niet van een nieuw setje zoals je schreef. Verstandig om het idd even in de gaten te houden.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39846
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Ongelukje en auto dweilt met volgas

 · 
Posted: 23.02.2014 - 20:42  ·  #25
Ik heb bij Knip S70 in de auto gezeten en ik kan niets geen negatieve dingen zeggen over de Hifly's.
Sterker zelfs, ik was verrast toen hij mij vertelde wat voor een merk banden hij onder de auto gehad.
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Ongelukje en auto dweilt met volgas

 · 
Posted: 23.02.2014 - 20:57  ·  #26
Hifly's.... Ja leuk spul onder de auto's van de beide Knippie's! Ik heb meermaals in zowel de groene als de zwarte S70 mee gereden. Ik kan er kort over zijn... Super veel band voor minder geld! :love: Ik denk wel dat deze banden iets sneller slijten maar daar is de prijs dan ook naar. Verder moet ik bekennen dat de beide auto's als een huis op de weg liggen! Wat dat betreft kan ik dit merk alleen maar aanbevelen. :love:

Alleen Hifly zeggen ze... Bij Knip is het meer laagvliegen! :bandit: :bandit:
Lunar
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Swifterbant
Leeftijd: 31
Berichten: 313
Geregistreerd: 02 / 2013
Subject:

Re: Ongelukje en auto dweilt met volgas

 · 
Posted: 25.02.2014 - 23:11  ·  #27
Hij dweilt nog steeds een beetje, dus het lag toch niet alleen aan de bandenspanning. Ik heb de bandenspanning nu op 2,6 bar staan, dus daar ligt het niet aan. Dit is echt alleen met hard optrekken, dus voor een minder snel model of bij normaal rijgedrag zijn het gewoon prima bandjes, want met normaal gebruik is er niets mis mee. Wat betreft slijtage kom ik over een tijdje wel op terug, daar valt nu niks zinnigs over te zeggen.
Roffeltje
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: @home in Zuid Limburg (Gelaen) :)
Leeftijd: 59
Berichten: 1024
Geregistreerd: 06 / 2012
Subject:

Re: Ongelukje en auto dweilt met volgas

 · 
Posted: 25.02.2014 - 23:37  ·  #28
@Lunar...
Je zegt dat je bij hard optrekken een dweil gevoel hebt... al eens vanuit hogere snelheid hard geremd??
Heb je dan ook het gevoel dat je van de weg af slingert? (effe goed uitkijken en zorgen dat de weg vrij is) :'(

Ik heb het mee gemaakt, op weg naar Z-Frankrijk. Onderweg een flink gat in de weg niet meer kunnen ontwijken, dus vol erin en een enorme klap gehad. Tja, met een zware caravan er achter kun je niet zomaar effe uitwijken in de laatste seconde.

Maar toen ik veel later opeens hard moest remmen, kreeg ik het gevoel opeens haaks de bocht door te gaan. De caravan doet dan ook nog aardig mee in het doordrukken.

Gelukkig is het nog allemaal goed gegaan. Maar toch, effe checken en jawel..
De triangel rechts voor was compleet uit de rubbers gescheurd. Ik had 5 cm speling naar voren en achteren met het wiel. Dit was simpel te checken door de auto op de krik te zetten en een flinke ruk aan het wiel te geven.
Gevolg was dus dat ik ook een dweil gevoel had bij optrekken en hard remmen.

Ik kan me nu voorstellen bij de klap die de auto gehad heeft, dat één van je wieldraagarmen ook uit de rubber gescheurd is en er dus relatief veel speling op zit.

Ik zou het daar gaan zoeken.
Lunar
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Swifterbant
Leeftijd: 31
Berichten: 313
Geregistreerd: 02 / 2013
Subject:

Re: Ongelukje en auto dweilt met volgas

 · 
Posted: 26.02.2014 - 00:07  ·  #29
Bedankt voor je reactie.

Dat zou inderdaad best kunnen. Ik heb nog niet hard geremd met een hogere snelheid en dit is misschien wel een goeie. Ik moet morgen toch sowieso de boel inpakken voor de testdag van de rally auto's van m'n opleiding, dus dan kan ik hem wel even op de brug zetten.

Ik bericht morgen wel over wat ik heb kunnen constateren in het onderstel.
Roffeltje
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: @home in Zuid Limburg (Gelaen) :)
Leeftijd: 59
Berichten: 1024
Geregistreerd: 06 / 2012
Subject:

Re: Ongelukje en auto dweilt met volgas

 · 
Posted: 26.02.2014 - 00:10  ·  #30
 
Selected quotes for multi-quoting:   0