Na een tijdje redelijk gereden te hebben (ca 15000 km), barstte het geweld afgelopen woensdag goed los...spontaan van benzine naar gas, toerental omhoog naar 1500 + toeren, onregelmatig lopen, waarschuwingslichtjes, the works.
Vol trots mijn Dice en Vida aangehaakt en storingen uitgelezen, dat waren er nogal wat:
AUM-41FF, versterker, subantennesignaal ontbreekt (rood) - dan maar zingen
DDM-0025, spiegelmotor signaal ontbreekt (rood)
ECM 3502, onregelmatige loop cilinder 2 (rood)
ECM 620A, stationair toerental - stationair toerental te hoog (rood)
CEM 6A01, portier ontgrendeld links achter signaal te hoog (oranje) - sloten werken echter normaal
REM 4A44, brandstofpeil gas onjuist signaal (rood)
CEM 1A5d, communicatie met regeleenheid electronische gasklepeenheid: signaal ontbreekt (oranje)
ECM 3503, onregelmatige loop cilinder 1 (oranje)
ECM 440A, adaptieve lambdaregeling ondergrens (oranje)
Leek me reden genoeg een serieuze afspraak met de Volvo dealer te maken, maar dat kan pas woensdag. Wellicht heeft er iemand een briljante ingeving waardoor veel verklaard en hopelijk snel verholpen kan worden...ik vrees een giga rekening.
Ter info: bobines en bougies zijn kleine 15000 km geleden vervangen....
Vol trots mijn Dice en Vida aangehaakt en storingen uitgelezen, dat waren er nogal wat:
AUM-41FF, versterker, subantennesignaal ontbreekt (rood) - dan maar zingen
DDM-0025, spiegelmotor signaal ontbreekt (rood)
ECM 3502, onregelmatige loop cilinder 2 (rood)
ECM 620A, stationair toerental - stationair toerental te hoog (rood)
CEM 6A01, portier ontgrendeld links achter signaal te hoog (oranje) - sloten werken echter normaal
REM 4A44, brandstofpeil gas onjuist signaal (rood)
CEM 1A5d, communicatie met regeleenheid electronische gasklepeenheid: signaal ontbreekt (oranje)
ECM 3503, onregelmatige loop cilinder 1 (oranje)
ECM 440A, adaptieve lambdaregeling ondergrens (oranje)
Leek me reden genoeg een serieuze afspraak met de Volvo dealer te maken, maar dat kan pas woensdag. Wellicht heeft er iemand een briljante ingeving waardoor veel verklaard en hopelijk snel verholpen kan worden...ik vrees een giga rekening.
Ter info: bobines en bougies zijn kleine 15000 km geleden vervangen....