Hallo allemaal,
ik heb al veel onderwerpen gelezen maar nog niet helemaal gevonden wat ik zocht vandaar dat ik nu zelf maar een post plaatst met het probleem waar ik tegen aan loop.
ongeveer 4 weken geleden heb ik mijn eerste Volvo gekocht een V70 2.4t uit 2001 met 317000 km op de teller. De eerste dag eigenlijk helemaal geen problemen gehad wel wat kleine elektronische mankementen gevonden maar niets groots. De tweede dag was compleet het tegenovergestelde. De motor schokte heel hard, liep slecht en sloeg meerdere keren af in een ritje van 7 km. uitgelezen en meerder meldingen kwamen naar boven met de lucht sensors. Het probleem was snel gevonden want iemand had de stekker van de MAP sensor vervangen door losse kabelschoentjes die sluiting maakten. dit vervangen en alle storing verdwenen. Nu heb ik dus geen storingen meer in het systeem (Vida uitgelezen) maar loopt de motor stationair nog erg onregelmatig (soms ook niet) ook als je rijdt kan de auto schokken. Alsik bij stilstand een beetje gas geeft dipt het toerental eerst zo dat de auto net niet afslaat waarna het weer oploopt. Ook valt de auto soms uit als je rustig rijdt of afremt.
Het gaspedaal kan soms heel agressief reageren terwijl je het rustig intrapt maar soms ook normaal reageren. als je over een hobbel in de weg rijdt kan de auto ook ineens toeren maken of dippen in het toerental.
als de auto stationair draait hoor je regelmatig een klik in de buurt van de Multi riem en dan verandert het toerental ook vlak daarna weer een klik en loopt de auto weer stabiel dit herhaald zich steeds.
ik weet dat het PCV systeem aangepakt moet worden maar vraag me af of deze problemen daaraan gerelateerd kunnen zijn.
onlangs uitgevoerde werkzaamheden zijn:
distributieriem vervangen
dynamo vervangen
gasklephuis vervangen (is mij verteld)
nokkenasversteller vervangen
ik hoor graag jullie suggesties.
ik heb al veel onderwerpen gelezen maar nog niet helemaal gevonden wat ik zocht vandaar dat ik nu zelf maar een post plaatst met het probleem waar ik tegen aan loop.
ongeveer 4 weken geleden heb ik mijn eerste Volvo gekocht een V70 2.4t uit 2001 met 317000 km op de teller. De eerste dag eigenlijk helemaal geen problemen gehad wel wat kleine elektronische mankementen gevonden maar niets groots. De tweede dag was compleet het tegenovergestelde. De motor schokte heel hard, liep slecht en sloeg meerdere keren af in een ritje van 7 km. uitgelezen en meerder meldingen kwamen naar boven met de lucht sensors. Het probleem was snel gevonden want iemand had de stekker van de MAP sensor vervangen door losse kabelschoentjes die sluiting maakten. dit vervangen en alle storing verdwenen. Nu heb ik dus geen storingen meer in het systeem (Vida uitgelezen) maar loopt de motor stationair nog erg onregelmatig (soms ook niet) ook als je rijdt kan de auto schokken. Alsik bij stilstand een beetje gas geeft dipt het toerental eerst zo dat de auto net niet afslaat waarna het weer oploopt. Ook valt de auto soms uit als je rustig rijdt of afremt.
Het gaspedaal kan soms heel agressief reageren terwijl je het rustig intrapt maar soms ook normaal reageren. als je over een hobbel in de weg rijdt kan de auto ook ineens toeren maken of dippen in het toerental.
als de auto stationair draait hoor je regelmatig een klik in de buurt van de Multi riem en dan verandert het toerental ook vlak daarna weer een klik en loopt de auto weer stabiel dit herhaald zich steeds.
ik weet dat het PCV systeem aangepakt moet worden maar vraag me af of deze problemen daaraan gerelateerd kunnen zijn.
onlangs uitgevoerde werkzaamheden zijn:
distributieriem vervangen
dynamo vervangen
gasklephuis vervangen (is mij verteld)
nokkenasversteller vervangen
ik hoor graag jullie suggesties.