Vorig jaar behoorlijk wat uitdagingen gehad, met deze fraaie bak. dit jaar begint niet veel beter
Toch telkens geprobeerd de auto goed te krijgen, incl nieuwe distributie en even later een nieuw thermostaathuis. Een auto moet goed zijn.
Uiteindelijk toch -vanwege de vaste lasten- besloten de XC90 maar op marktplaats te zetten, en je raad het al, bij de eerste serieuze bieding een nieuw issue. Koper afgehaakt. Enfin, een kapotte auto verkoopt niet, garages hebben pas over een paar weken tijd, dus maar weer zelf begonnen aan t oplossen. Kom er echter niet goed uit
De eerste symptomen waren hickups op de snelweg. ook minder vermogen. Stationair valt op dat de motor loopt zwaar loopt, hij zwoegt echt. LPG/ benzine beiden het zelde issue. Uitgelezen met vida:
1ste keer uitlezen:
ECM 4007 benzinedamp afzuigsysteem -signaal te hoog
ECM 640A Inlaat nokkenasregeling - trage regulatie
ECM 6806 regelsysteem voor de turbocompressor, onjuiste stoming - doorstroming te laag
Toen nog wat getest op de snelweg om verschil tussen benzine en lpg te verifieren,
Meldingen gemist en opnieuw uit gelezen
Nu zijn de meldingen echter:
ECM-3503 Onregelmatige loop bij tenminste één cilinder. Emissie-impact / katalysatorschade
ECM-3513 Onregelmatige loop cilinder 1. Emissie-impact / katalysatorschade
ECM-3553 Onregelmatige loop cilinder 5. Emissie-impact / katalysatorschade
ECM-990A Nullastregeling. Onjuist signaal
Vandaag de 6 bougies maar venieuwd omdat ik die wil uitsluiten en omdat ik toch aan ontstekings issues dacht.
Wie o wie kan me op weg helpen bij de volgende stap vd diagnose. Jullie input wordt gewaardeerd
oh ja de autio is een XC90 executive T6 2.9 2004 met 345dkm
Toch telkens geprobeerd de auto goed te krijgen, incl nieuwe distributie en even later een nieuw thermostaathuis. Een auto moet goed zijn.
Uiteindelijk toch -vanwege de vaste lasten- besloten de XC90 maar op marktplaats te zetten, en je raad het al, bij de eerste serieuze bieding een nieuw issue. Koper afgehaakt. Enfin, een kapotte auto verkoopt niet, garages hebben pas over een paar weken tijd, dus maar weer zelf begonnen aan t oplossen. Kom er echter niet goed uit
De eerste symptomen waren hickups op de snelweg. ook minder vermogen. Stationair valt op dat de motor loopt zwaar loopt, hij zwoegt echt. LPG/ benzine beiden het zelde issue. Uitgelezen met vida:
1ste keer uitlezen:
ECM 4007 benzinedamp afzuigsysteem -signaal te hoog
ECM 640A Inlaat nokkenasregeling - trage regulatie
ECM 6806 regelsysteem voor de turbocompressor, onjuiste stoming - doorstroming te laag
Toen nog wat getest op de snelweg om verschil tussen benzine en lpg te verifieren,
Meldingen gemist en opnieuw uit gelezen
Nu zijn de meldingen echter:
ECM-3503 Onregelmatige loop bij tenminste één cilinder. Emissie-impact / katalysatorschade
ECM-3513 Onregelmatige loop cilinder 1. Emissie-impact / katalysatorschade
ECM-3553 Onregelmatige loop cilinder 5. Emissie-impact / katalysatorschade
ECM-990A Nullastregeling. Onjuist signaal
Vandaag de 6 bougies maar venieuwd omdat ik die wil uitsluiten en omdat ik toch aan ontstekings issues dacht.
Wie o wie kan me op weg helpen bij de volgende stap vd diagnose. Jullie input wordt gewaardeerd
oh ja de autio is een XC90 executive T6 2.9 2004 met 345dkm