Hallo,
Sinds het vervangen van het koelvloeistof (na het vervangen van de koppakking) heb ik met name bij een koude motor last van geborrel in de kachelradiateur. Met een warme motor komt het ook gewoon voor. Dat alleen met optrekken. De kachel wordt ook niet warm wanneer de auto stationair draait, maar alleen wanneer ik toeren maak, wordt de lucht warm. Ik heb gisteren de auto met koude motor op een lichte helling gezet en de motor circa 10 tot 15 min stationair laten draaien zonder de dop op het koelwaterreservoir. Dit leek te helpen tot het moment dat ik de auto weer uitzette en vervolgens een uur later weer vertrok, was het geborrel weer terug. De voorste koelslang werd warm, maar pas na circa 5 tot 10 min stationair draaien. De thermostaat is recent samen met de kachelradiateur vervangen. Het koelwater in het koelwaterreservoir staat met een koude motor rond het minimum en een wame motor rond het maximum. Soms ook in het midden.
Iemand enig idee?
Fijne feestdagen!
Gr. Wouter
Sinds het vervangen van het koelvloeistof (na het vervangen van de koppakking) heb ik met name bij een koude motor last van geborrel in de kachelradiateur. Met een warme motor komt het ook gewoon voor. Dat alleen met optrekken. De kachel wordt ook niet warm wanneer de auto stationair draait, maar alleen wanneer ik toeren maak, wordt de lucht warm. Ik heb gisteren de auto met koude motor op een lichte helling gezet en de motor circa 10 tot 15 min stationair laten draaien zonder de dop op het koelwaterreservoir. Dit leek te helpen tot het moment dat ik de auto weer uitzette en vervolgens een uur later weer vertrok, was het geborrel weer terug. De voorste koelslang werd warm, maar pas na circa 5 tot 10 min stationair draaien. De thermostaat is recent samen met de kachelradiateur vervangen. Het koelwater in het koelwaterreservoir staat met een koude motor rond het minimum en een wame motor rond het maximum. Soms ook in het midden.
Iemand enig idee?
Fijne feestdagen!
Gr. Wouter