Uiteraard hebben beide garages de wielen gewisseld van een andere v70 (wel origineel). Overigens hebben deze imitatievelgen precies een naaf van 65, dus dat past perfect (via European Tuning).
De aandrijfassen zijn inmiddels ook al gewisseld.
Dus banden/velgen en de beide assen zijn al uitgesloten.
Hoe staat het met de wiellagers ?
Let op, deze hoef je niet te horen om defect te zijn !
De beste controle is met de hand.
-auto op de (garage) krik.
-remklauw en schijf verwijderen (tevens nazien of deze goed gangbaar is).
-vervolgens met de hand aan het lager draaien.
-als deze gelijkmatig draaid en je geen (kogels) kunt voelen, dan is deze goed.
-ook zou je nog eens kunnen kijken wat er gebeurd als je het wiel draaid (slag ?).
Je zou niet de eerste zijn waar ze dit over het hoofd hebben gezien.
Hij geeft aan dat de wielen gewisseld zijn met een set van een andere auto , die ik (neem ik aan ) geen trillingen had , dan zou dat uitgesloten moeten zijn .
Heb wel is te maken gehad met een vergelijkbare klacht , en toen bleek de naaf niet helemaal recht te zijn , zijn er toen achter gekomen door de banden aan de auto te balanceren , daar kwam een slingering naar voren tijdens het balanceren , boel uit elkaar gehaald en die was duidelijk verbogen , hoe ?? stoeprand aanrijding misschien ooit , is nooit duidelijk geworden , wiellager was overigens toen niet beschadigd of slecht .
Wiellager en trillingen is ook niet echt waar ik naar zou zoeken , gonzen gieren weet ik wat nog meer wel, pas als lager echt stuk is , maar dan zijn de geluiden ook echt wel duidelijk en is er geen twijfel of het een lager is dat voel je dan meteen , dat zou inmiddels wel gevonden moeten zijn lijkt mij .
Succes met opsporen
Bigdog
Administrator
Geslacht: Locatie: De glimlach van Twente Homepage:volvov70forum.com Berichten: 39921 Geregistreerd: 07 / 2009
Met alle respect, maar dat waag ik te betwijfelen.
De ellende is dat iedereen zo denkt en precies daar gaat het dan ook fout.
Het komt niet vaak voor, maar kan wel degelijk.
Een defect wiellager bij een Volvo is niet altijd te horen, ofschoon je dit wel verwachten zou.
Vraag Martin van MMTS maar eens, die dacht er in het verleden ook zo over net als wij.
Maar goed, zo ging het met de temperatuursensor, O-ringen in de Carter etc. ook.
Wat dat betreft verbaasd mij niets meer.
Met alle respect, maar dat waag ik te betwijfelen.
De ellende is dat iedereen zo denkt en precies daar gaat het dan ook fout.
Het komt niet vaak voor, maar kan wel degelijk.
Een defect wiellager bij een Volvo is niet altijd te horen, ofschoon je dit wel verwachten zou.
Vraag Martin van MMTS maar eens, die dacht er in het verleden ook zo over net als wij.
Maar goed, zo ging het met de temperatuursensor, O-ringen in de Carter etc. ook.
Wat dat betreft verbaasd mij niets meer.
Ben het wel met je eens , maar aangezien ze de wielen eraf gehad hebben , en met de klachten zou je toch aannemen(meestal de eerste fout een aanname) dat ze de wiellagers goed bekeken hebben .
Als dit niet het geval is zou ik is ergens anders heen gaan , de oplossing in meeste gevallen is toch het gaan uitsluiten van dingen , helaas zit zodra er delen worden vervangen meestal een prijskaartje aan .
Bigdog
Administrator
Geslacht: Locatie: De glimlach van Twente Homepage:volvov70forum.com Berichten: 39921 Geregistreerd: 07 / 2009
Jouw eigen gedachte was overigens ook geen foute.
Ik bedoel de slag in de naaf, ben dit ook al eens tegengekomen.
Dat is er wel een, welke je vrij snel over het hoofd ziet, tenzij het een extreme is.
Bij het rijden goed te merken, maar wel slecht te zien.
Ik heb iets soortgelijks. Bij mij begint mijn auto vanaf 80 te trillen, wat het hinderlijst is tussen 80 en 100km/u. Daarna wordt het minder, maar verdwijnt dus niet. Banden zijn rondom vrij nieuw. De velgen heb ik 2e hands, maar die zijn recht. Heb er een proefrondje mee gereden na aankoop, op de vesleten en te kleine maat die er omheen lagen (V70n velgen die op een classic hebben gezeten) wat ontzettend comfortabel reed.
Heb verder ook niet het idee dat het aan de banden ligt. Zou het, naast slechte rubbers, ook aan de schokdempers kunnen liggen?
Heeft de achteras geen opdonder gehad, of een keer los geweest en niet recht teruggezet? succes verder met zoeken en hoop voor je dat het snel opgelost word.
Bekijk de handremschoenen eens dit heb ik gehad mijn auto trilde als een gek en dan was het weer helemaal weg .
Je kon dan 50 km rijden geen trilling te bekennnen en dan zo uit t niks zo hard vibreren dat de binnenspiegel trilde .
Zelfs dealer wist er geen raad mee en uit eindelijk na wat zoek werk uitgekomen bij de handremschoentjes .
vervangen en nooit geen last meer gehad .
Succes met de zoektocht misschien kun je hier iets mee.
gr Patrick
Bigdog
Administrator
Geslacht: Locatie: De glimlach van Twente Homepage:volvov70forum.com Berichten: 39921 Geregistreerd: 07 / 2009
De velgen heb ik 2e hands, maar die zijn recht. Heb er een proefrondje mee gereden na aankoop, op de vesleten en te kleine maat die er omheen lagen (V70n velgen die op een classic hebben gezeten) wat ontzettend comfortabel reed.
Dat van de handremschoenen heb ik al eens eerder gehoord. Ik heb nog nooit de remmen van de auto verwijderd. Is dat een beetje te doen als amateursleutelaar? En hoe zie je of die kapot zijn? Er zin wel speling op (auto loopt achteruit als je 'm niet voluit aantrekt) en soms voelt 't of die vast zit bij het wegrijden.
Wat me opvalt is dat niemand reageert op de suggestie van de specialist dat de trilling mogelijk veroorzaakt wordt door achterasrubbers.
Er zijn twee dingen die ik mogelijk als oorzaak zie:
1. te zware belading van de achterklep (de auto heeft (nog) geen trekhaak...).
2. ooit heeft de draagarm rechtsachter op een betonnen rand gelegen. Echter: als mijn informatie klopt kan dat wel scheeftrekken, maar geen trilling veroorzaken.