A.s. dinsdag gaat mijn V70 voor een zogeheten second opinion naar Volvoservice in Elst. Ik hoop dat er eindelijk iets uit gaat komen. Als het gevonden is, zal ik een uitgebreid topic schrijven over mijn inmiddels al een jaar durende zoektocht naar de oorzaak van deze ellende.
maar de achteras zit er nog niet onder als ik het goed begrijp?
Voor 150,- had ik dat sowieso laten doen met een km stand van 360.000 komen de rubbers daarvan er uiteindelijk toch aan.
Inderdaad: achteras is nog even geparkeerd. Stuur begon ook mee te trillen.... Maar die optie staat nog open; Als de trillingen verdwenen zijn gaan we verder met optimalisatie
Inderdaad: achteras is nog even geparkeerd. Stuur begon ook mee te trillen....
Ja, als het maar hard genoeg trilt, gaat op een gegeven moment je stuur ook meetrillen.
Ik heb eens een winterband met hoogteslag op de achteras gehad, daarvan ging het stuur ook trillen
Long shot, maar gezien mijn eigen recente ervaringen: heb je al eens gekeken of de topbouten van de achterdempers vastzitten?
Bij mij liepen/(lopen?) deze los. Met trillingen en gerammel tot gevolg, met name bij lage snelheden. Zitten onder de kofferbakbodem, de plaat die tegen de achterbank aanzit. Links en rechts zitten twee flapjes waaronder de bouten zitten. Even kijken is genoeg om te zien of er speling zit.
Long shot, maar gezien mijn eigen recente ervaringen: heb je al eens gekeken of de topbouten van de achterdempers vastzitten?
Bij mij liepen/(lopen?) deze los. Met trillingen en gerammel tot gevolg, met name bij lage snelheden. Zitten onder de kofferbakbodem, de plaat die tegen de achterbank aanzit. Links en rechts zitten twee flapjes waaronder de bouten zitten. Even kijken is genoeg om te zien of er speling zit.
Bedoel je de drie of vier bouten om de top van de achterdempers? Ik kon ze stevig aandraaien, maar durfde op een gegeven moment niet verder. Iemand een idee wat het aandraaimoment van die dingen is?