Beste mensen,
Sinds twee jaar ben ik de trotse bezitter van een V70N (MY 2005), handgeschakeld, 2.4d. Sinds begin dit jaar is er een onverklaarbare trilling in de hele auto voelbaar, die door twee Volvospecialisten niet is opgelost.
Even de geschiedenis van wat afgelopen tijd vervangen is (tussen KMstand 290.000 en 350.000):
- draagarmrubbers voor
- Schokbrekers voor en achter
- alle motorrubbers
- koppeling en vliegwiel
- stuur- en fuseekogels
- Stabilisator en stabilisatorstangen
- Banden (Michelin) en nieuwe velgen
Toch blijft de auto hinderlijk trillen. Het lijkt wel alsof hij vanaf lage snelheden, vanaf 60 zacht begint te hobbelen, wat tussen de 100 en 130 trillingen wordt (de passagiersstoel staat echt te wiebelen). Op een gegeven moment trilt zelfs het stuur mee, maar het lijkt echt van achter te komen. Boven de 140 lijkt het iets te stabiliseren, maar het is niet weg.
Eigenlijk zit ik een beetje met mijn handen in het haar. Op onze dam staat een prachtige V70, in topstaat qua onderhoud, maar die op cruisesnelheid juist dat comfort mist, wat je zoekt in de Volvo.
De ene Volvospecialist heeft geen waar we nu moeten zoeken. De ander verdenkt de rubbers van de achteras.
Mijn vraag is: klinkt jullie dat plausibel? Waar moet je dan beginnen (het barst van de rubbers daar). Of is de complete achteras vervangen een optie (met een lagere kmstand)?
Wat is wijsheid? Als het niet verholpen wordt, overweeg ik 'm weg te doen. Maar dat voelt ook als enorm zonde, gezien de staat van onderhoud.
Ik wacht af.
Sinds twee jaar ben ik de trotse bezitter van een V70N (MY 2005), handgeschakeld, 2.4d. Sinds begin dit jaar is er een onverklaarbare trilling in de hele auto voelbaar, die door twee Volvospecialisten niet is opgelost.
Even de geschiedenis van wat afgelopen tijd vervangen is (tussen KMstand 290.000 en 350.000):
- draagarmrubbers voor
- Schokbrekers voor en achter
- alle motorrubbers
- koppeling en vliegwiel
- stuur- en fuseekogels
- Stabilisator en stabilisatorstangen
- Banden (Michelin) en nieuwe velgen
Toch blijft de auto hinderlijk trillen. Het lijkt wel alsof hij vanaf lage snelheden, vanaf 60 zacht begint te hobbelen, wat tussen de 100 en 130 trillingen wordt (de passagiersstoel staat echt te wiebelen). Op een gegeven moment trilt zelfs het stuur mee, maar het lijkt echt van achter te komen. Boven de 140 lijkt het iets te stabiliseren, maar het is niet weg.
Eigenlijk zit ik een beetje met mijn handen in het haar. Op onze dam staat een prachtige V70, in topstaat qua onderhoud, maar die op cruisesnelheid juist dat comfort mist, wat je zoekt in de Volvo.
De ene Volvospecialist heeft geen waar we nu moeten zoeken. De ander verdenkt de rubbers van de achteras.
Mijn vraag is: klinkt jullie dat plausibel? Waar moet je dan beginnen (het barst van de rubbers daar). Of is de complete achteras vervangen een optie (met een lagere kmstand)?
Wat is wijsheid? Als het niet verholpen wordt, overweeg ik 'm weg te doen. Maar dat voelt ook als enorm zonde, gezien de staat van onderhoud.
Ik wacht af.