Ik ben gewend aan Italiaanse auto's en hun Self Heeling Italian Technnology. Nu maak ik het ook bij Volvo mee. Wie kan me helpen de reden te ontdekken?
Mijn nieuwe Volvo heeft een probleem met het stuurhuis. Als je aan het stuur draait gaat dat bij vlagen heel zwaar en het stuur loopt niet terug na een bocht. Ik heb een goede andere pomp gemonteerd met de juiste vloeistof en dit maakte eigenlijk geen verschil.
Ik bereidde me voor om het stuurhuis te vervangen. Ik kocht een goede gebruikte en ging naar de washal om met ontvetter en de hogedruk spuit de boel schoon te maken onder de motorkap. Dat klust prettiger. Toen ik wegreed bij de washal deed mijn stuurbekrachtiging het ineens weer normaal. Echt niets aan de hand. Hoe kan dat?
Zit er ergens elektronica die de weerstand snelheidsafhankelijk wijzigt? Het is het stuurhuis met twee losse hogedruk aansluitingen erop.
Mijn nieuwe Volvo heeft een probleem met het stuurhuis. Als je aan het stuur draait gaat dat bij vlagen heel zwaar en het stuur loopt niet terug na een bocht. Ik heb een goede andere pomp gemonteerd met de juiste vloeistof en dit maakte eigenlijk geen verschil.
Ik bereidde me voor om het stuurhuis te vervangen. Ik kocht een goede gebruikte en ging naar de washal om met ontvetter en de hogedruk spuit de boel schoon te maken onder de motorkap. Dat klust prettiger. Toen ik wegreed bij de washal deed mijn stuurbekrachtiging het ineens weer normaal. Echt niets aan de hand. Hoe kan dat?
Zit er ergens elektronica die de weerstand snelheidsafhankelijk wijzigt? Het is het stuurhuis met twee losse hogedruk aansluitingen erop.