Ik heb gisteren een proefrit gemaakt met een XC70 uit 2015 met een D4 motor en het viel mij op dat het stuur erg de neiging had om te centreren. Het voelt overdreven aan en het maakt het stuurgedrag van de auto wat nerveus. Dit valt extra op als ik daarna in een XC70 D5 stap eveneens uit 2015. Deze rijd een stukken rustiger en voelt ligt als een huis op de weg. De stuurhuizen zijn volgens de VIN nummers identiek. Het verschil is dat de D4 een FWD is met 17" velgen en de D5 een AWD is met 18" velgen.
Ik ga nu nog een ritje maken met de D5 en dan kijken of het uitmaakt als ik de stuurbekrachtiging ondersteuning op de laagste stand zet (staat nu op medium). Bij de D4 heb ik deze optie niet gezien in het My Car-> Voertuig instellingen -> Instelbare Stuurkracht.
Iemand enig idee of een vergelijkbare ervaring?
Ik ga nu nog een ritje maken met de D5 en dan kijken of het uitmaakt als ik de stuurbekrachtiging ondersteuning op de laagste stand zet (staat nu op medium). Bij de D4 heb ik deze optie niet gezien in het My Car-> Voertuig instellingen -> Instelbare Stuurkracht.
Iemand enig idee of een vergelijkbare ervaring?