De opvolger, maar welke.....

Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

Re: De opvolger, maar welke.....

· 
Posted: 27.10.2019 - 21:07  ·  #61
Ik ben ook niet zo van het japanse design. Maar de huidige franse merken maken helemaal bont. Maar de gefacelifte V70 vanaf 2012 of 13 met de afgeronde middenconsole vind ik ook niet mooi. Maar uiteindelijk gaan alle randvoorwaarden op een hoop en zullen sommige onderaan de lijst komen. Bovenaan staan probleemloosheid en rijgenot.
trabbit
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 28.10.2019 - 17:09  ·  #62
Quote door V70Rene

De enige waar ik serieus naar kijk en heb 3 collega's met ervaring is de : Passat 2015- 2016 model. Erg rustig op het dashboard - redelijk zuinig - lichter ( 250 kg ) dan de huidige V70. Mijn collega's hebben ruim 2 ton op de teller - 1 bijna 3 ton met zijn Passat 2013 en is er erg tevreden van. Geen noemenswaardige problemen , geen olie verbruik - Sowieso minder EGR problemen dan de V60 1.6 diesel.

Dus ja WalterJ, qua design wordt het moeilijk om Volvo te evenaren.

Alle auto's die je benoemt zijn geen euro 6 dus niet relevant toch? Die 1.6d euro5 werd volgens mij ook bij Ford gebruikt, die staan niet bekend als egr-vreters.
brinkie
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 30.10.2019 - 23:00  ·  #63
Quote door V70Rene

Mijn zoon komt ook met wat Japans als optie ( Mazda 6 - Toyota Avensis ) moaaahhh , NEE ! Als je de dashboards zie van die auto's wordt het altijd zeer onrustig in mijn hoofd. Ik kan er echt niet tegen - verschillende kunststoffen - knopjes overal en nergens. Ik vind juist te rust die Volvo uitstraalt met z'n dashboard erg fijn - zelfs de Ford Mondeo vind ik al onrustig ogen.

Exact daarom staat hier een Volvo V70 voor de deur en geen Japanner of Mondeo. Plus de heerlijke stoelen maakt het rijden er in een rustgevende belevenis.

Ik zeg altijd als vrienden en kennissen bij mij komen voor advies om een auto die alleen maar goedkoop en betrouwbaar van A naar B moet brengen (ik heb akelig veel technische onbenullen in mijn vrienden- en kennissenkring), koop een Toyota. Een daarvan heeft jaren geleden het advies ter harte genomen en rijdt sindsdien in dezelfde Corolla van 2001. Het ding roest niet, reed al eens een muur omver en vervoert 3 kinderen op de achterbank naar Frankrijk (zonder airco). Ziet er allemaal niet uit, rijdt niet spannend maar hey, goedkoop en betrouwbaar, wat wil je nog meer. Of koop een nieuwe hybride uit Japan, bijvoorbeeld een Mitubishi Outlander. Spuuglelijk, totaal geen communicatie met de weg, maar ook totaal geen problemen en trekt moeiteloos een caravan.

Volvo's, zeker de laatste generatie V70, het is een dure hobby aan het worden. Ik krijg het idee dat de productie is geoptimaliseerd om na afloop van de lease- c.q. garantietermijn stuk te gaan. Bij 150.000 - 180.000 km komen gewoon grote kosten, zoals achterasrubbers, airco condensor, dubbelmassa vliegwiel, etc.

Maar een Japanner, nee. Komt er niet in. Vind het al erg genoeg dat er een Japanse motor in m'n V70 zit.
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 38
Homepage: fs1forum.com
Subject:

· 
Posted: 31.10.2019 - 09:17  ·  #64
Waarom vind je dat erg?
Gimle
Supporting Member
Geslacht:
Homepage: royalcrystalline.n…
Subject:

· 
Posted: 31.10.2019 - 13:49  ·  #65
Quote door brinkie

Quote door V70Rene

Mijn zoon komt ook met wat Japans als optie ( Mazda 6 - Toyota Avensis ) moaaahhh , NEE ! Als je de dashboards zie van die auto's wordt het altijd zeer onrustig in mijn hoofd. Ik kan er echt niet tegen - verschillende kunststoffen - knopjes overal en nergens. Ik vind juist te rust die Volvo uitstraalt met z'n dashboard erg fijn - zelfs de Ford Mondeo vind ik al onrustig ogen.

Exact daarom staat hier een Volvo V70 voor de deur en geen Japanner of Mondeo. Plus de heerlijke stoelen maakt het rijden er in een rustgevende belevenis.

Ik zeg altijd als vrienden en kennissen bij mij komen voor advies om een auto die alleen maar goedkoop en betrouwbaar van A naar B moet brengen (ik heb akelig veel technische onbenullen in mijn vrienden- en kennissenkring), koop een Toyota. Een daarvan heeft jaren geleden het advies ter harte genomen en rijdt sindsdien in dezelfde Corolla van 2001. Het ding roest niet, reed al eens een muur omver en vervoert 3 kinderen op de achterbank naar Frankrijk (zonder airco). Ziet er allemaal niet uit, rijdt niet spannend maar hey, goedkoop en betrouwbaar, wat wil je nog meer. Of koop een nieuwe hybride uit Japan, bijvoorbeeld een Mitubishi Outlander. Spuuglelijk, totaal geen communicatie met de weg, maar ook totaal geen problemen en trekt moeiteloos een caravan.

Volvo's, zeker de laatste generatie V70, het is een dure hobby aan het worden. Ik krijg het idee dat de productie is geoptimaliseerd om na afloop van de lease- c.q. garantietermijn stuk te gaan. Bij 150.000 - 180.000 km komen gewoon grote kosten, zoals achterasrubbers, airco condensor, dubbelmassa vliegwiel, etc.

Maar een Japanner, nee. Komt er niet in. Vind het al erg genoeg dat er een Japanse motor in m'n V70 zit.

Heb ik dan geluk gehad? Dat is bij mij allemaal nog origineel (volgens de boekjes en heb het zelf ook niet hoeven te vervangen) en de km-stand staat bij mij op 333.400 (gisteren over de magische 333.333 grens gegaan 8-) )
brinkie
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 31.10.2019 - 15:17  ·  #66
Quote door [-Tom-]

Waarom vind je dat erg?

Kwalitatief niets op aan te merken, maar Japanse motoren zijn hoogtoerig en daarmee onrustig. Deze is ook nog eens gekoppeld aan een vijfbak, draait 4000 toeren bij 130 km/h, max. vermogen bij 6000, redline ligt op 6750 toeren. Dat is een stijlbreuk met de rest van de auto, al is de geluidsisolatie een heel stuk beter dan mijn vorige auto met Japanse motor (een Ford Focus met 1.6 liter Yamaha-motor)

Quote door Gimle

Heb ik dan geluk gehad? Dat is bij mij allemaal nog origineel (volgens de boekjes en heb het zelf ook niet hoeven te vervangen) en de km-stand staat bij mij op 333.400 (gisteren over de magische 333.333 grens gegaan 8-) )

Bij die (hele mooie :) ) kilometerstand is er beslist al eens een andere condensor in gekomen, dat schrijft men lang niet altijd in het boekje. Heb je pech, kun je binnenkort de volgende erin zetten. ;) Hoe is het onderstel eraan toe?
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 38
Homepage: fs1forum.com
Subject:

· 
Posted: 31.10.2019 - 15:30  ·  #67
Dat ligt ook maar net aan de motor natuurlijk. Ik heb een Avensis T25 gehad met een 2.4 liter automaat (nagenoeg dezelfde AW automaat zoals in Volvo te vinden) en die was lekker laagtoerig. Wat dat betreft was het 2.3 liter Mazda blok (met 6-bak) misschien logischer geweest hoor de V70.
Overigens, de voornaamste reden dat ik die Avensis weg heb gedaan was de zitpositie, en dat ik het stuur niet ver genoeg naar mij toe kon halen. Ik kon er niet aan wennen (erg hoog).
Kwalitatief verder een prima auto, ook qua interieur (geen kraaltjes in tegenstelling tot mijn S80 :P)
bartk
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 31.10.2019 - 17:09  ·  #68
Quote door brinkie

....

Haha en een Ford Mondeo onderstel, sorry kon het niet laten.
Gimle
Supporting Member
Geslacht:
Homepage: royalcrystalline.n…
Subject:

· 
Posted: 04.11.2019 - 13:03  ·  #69
Quote door brinkie

Quote door Gimle

Bij die (hele mooie :) ) kilometerstand is er beslist al eens een andere condensor in gekomen, dat schrijft men lang niet altijd in het boekje. Heb je pech, kun je binnenkort de volgende erin zetten. ;) Hoe is het onderstel eraan toe?

Gelukkig nog niets merkbaar :)
Binnenkort staat er een beurtje op de lijst, dus zal dat meteen even na laten kijken
brinkie
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 04.11.2019 - 13:55  ·  #70
Quote door bartk

Hihi, inderdaad, wil ik geen Japanner en geen Mondeo, en rijd vervolgens een V70 met Mazda-motor en Mondeo-onderstel. :P
Het ontwerp van het onderstel is echter een kunst wat ze bij Ford ontzettend goed verstaan, net zoals Japanners erg goed motoren kunnen ontwerpen. Dus ik vind het wat dat betreft geen schande dat de P3 Volvo V70 op de Ford Mondeo is gebaseerd en er Japanse techniek onder de motorkap schuilt. Vergeleken met een Japanner of een Ford straalt het design van een V70 echter veel meer rust uit, het klopt ergonomisch gezien gewoon veel beter.
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 04.11.2019 - 18:57  ·  #71
Collega met een mondeo vertelde dat zijn auto het niet meer deed. Brandstofpomp deed het niet. Was een half jaar geleden vervangen en nu stond ie weer stil. Waarschijnlijk rotte contacten op de pompaansluiting. Precies hetzelfde als bij de NN :D
OttoV
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 37
Subject:

· 
Posted: 05.11.2019 - 20:53  ·  #72
Quote door brinkie

Quote door bartk

Hihi, inderdaad, wil ik geen Japanner en geen Mondeo, en rijd vervolgens een V70 met Mazda-motor en Mondeo-onderstel. :P
Het ontwerp van het onderstel is echter een kunst wat ze bij Ford ontzettend goed verstaan, net zoals Japanners erg goed motoren kunnen ontwerpen. Dus ik vind het wat dat betreft geen schande dat de P3 Volvo V70 op de Ford Mondeo is gebaseerd en er Japanse techniek onder de motorkap schuilt. Vergeleken met een Japanner of een Ford straalt het design van een V70 echter veel meer rust uit, het klopt ergonomisch gezien gewoon veel beter.

Heb 't in dit draadje al eerder geroepen: het onderstel van een NN vind ik echt beter dan de N, en dan heb ik met een S60 Sports Edition en een V70R volgens mij best een aardige referentie. Als je vlot rijdt heb je niet het idee met een full size station op pad te zijn, maar eerder een segment kleiner. Heb ik 't puur over rijden, duurzaamheid/degelijkheid heb ik nog geen negatieve ervaringen mee.
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 06.11.2019 - 21:34  ·  #73
Ik ben het geheel met je eens Otto.
T_I
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 52
Homepage: jan.huijsmans.nu/
Subject:

· 
Posted: 07.11.2019 - 10:45  ·  #74
Ik moet toegeven, het onderstel van de S80N bevalt me wel, maar je voelt aan alles dat het wel een slagschip is. (1600 leeg gewicht wil wel schuiven over de voorwielen als je rotondes leuk neemt) De draaicirkel is echter niet Volvo waardig.
Bolbo
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 07.11.2019 - 11:23  ·  #75
Of juist wel. Moet je je maar niet met je koninklijke slagschip op die pauperige kleine weggetjes en rotondes begeven maar gewoon een fatsoenlijke oprijlaan laten aanleggen ipv een 'oprit' (tssss)

Selected quotes for multi-quoting:   0