Quote door V70Rene
Mijn zoon komt ook met wat Japans als optie ( Mazda 6 - Toyota Avensis ) moaaahhh , NEE ! Als je de dashboards zie van die auto's wordt het altijd zeer onrustig in mijn hoofd. Ik kan er echt niet tegen - verschillende kunststoffen - knopjes overal en nergens. Ik vind juist te rust die Volvo uitstraalt met z'n dashboard erg fijn - zelfs de Ford Mondeo vind ik al onrustig ogen.
Exact daarom staat hier een Volvo V70 voor de deur en geen Japanner of Mondeo. Plus de heerlijke stoelen maakt het rijden er in een rustgevende belevenis.
Ik zeg altijd als vrienden en kennissen bij mij komen voor advies om een auto die alleen maar goedkoop en betrouwbaar van A naar B moet brengen (ik heb akelig veel technische onbenullen in mijn vrienden- en kennissenkring), koop een Toyota. Een daarvan heeft jaren geleden het advies ter harte genomen en rijdt sindsdien in dezelfde Corolla van 2001. Het ding roest niet, reed al eens een muur omver en vervoert 3 kinderen op de achterbank naar Frankrijk (zonder airco). Ziet er allemaal niet uit, rijdt niet spannend maar hey, goedkoop en betrouwbaar, wat wil je nog meer. Of koop een nieuwe hybride uit Japan, bijvoorbeeld een Mitubishi Outlander. Spuuglelijk, totaal geen communicatie met de weg, maar ook totaal geen problemen en trekt moeiteloos een caravan.
Volvo's, zeker de laatste generatie V70, het is een dure hobby aan het worden. Ik krijg het idee dat de productie is geoptimaliseerd om na afloop van de lease- c.q. garantietermijn stuk te gaan. Bij 150.000 - 180.000 km komen gewoon grote kosten, zoals achterasrubbers, airco condensor, dubbelmassa vliegwiel, etc.
Maar een Japanner, nee. Komt er niet in. Vind het al erg genoeg dat er een Japanse motor in m'n V70 zit.