De opvolger, maar welke.....

PvL
Administrator
Geslacht:
Subject:

Re: De opvolger, maar welke.....

· 
Posted: 20.11.2019 - 16:00  ·  #106
Echt wel....
ikbat
VolvoV70forum core member
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 20.11.2019 - 16:38  ·  #107
Quote door Bolbo

Tssss, ik heb voor het total loss wrak van mijn V70N hier nog 500 euro gekregen bij de sloop, terwijl Volvo hier nou niet bepaald een makkelijk te verkopen merk is, en al zeker de V70 niet. Maar Walter, jouw auto kan toch nog best een tonnetje of 2 mee?! :-)

Zou het kunnen zijn dat er een sloop subsidie of andere regeling is in spanje voor de sloop?

Maar idd, €450 is of dat ze hem niet willen.

Of hem behandelen als een standaard auto mbt de km stand ed,
Volvo is gewoon meer waard over het algemeen ook met de hoge km standen.

Ik ken ook garage’s die het niet meer aandurven, omdat ze vonden dat ze er te lang mee bleven zitten. En ze alleen nog maar aan pakken wanneer ze er ook wel een extra duit op kunnen pakken
trabbit
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 20.11.2019 - 17:38  ·  #108
2.4i v50 waar ik wel is in rijd draait rond de 3000tpm bij 120km/h, is denk ik dezelfde bak als in de V70. Is wel een 5 bak, vind ik overigens prima. Ik vind 6 versnellingen vaak nutteloos zolang bij een 5-bak de 5de versnelling maar een lange overbrenging heeft.
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 20.11.2019 - 20:01  ·  #109
Ja denk dat de auto nog wel even mee kan, maar dan is een turborevisie en cylinderkoprevisie wel aan te raden als de teller richting de 5 ton gaat. En de vraag is of ik dat er nog in wil stoppen. Als ik die kosten plus nog wat andere zaken ga doen om mweer helemaal tiptop te krijgen ben ik weer €1500 verder. En het blijft een 19 jaar oude auto. Dus die 1500 kan ik eigenlijk van de aankoopprijs vd nieuwe aftrekken.
En die 450 was notabene bij een volvo dealer, en daar was verder niet aan te tornen. Je zou toch verwachten dat ze iets meer moeite doen om iemand in een volvo houden. Maar als iemand interesse heeft in de auto kunnen we altijd praten. Beetje zonde als een bovengemiddeld goed exemplaar in de handel verdwijnt.
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 22.11.2019 - 22:48  ·  #110
Het was vandaag weer proefrit-vrijdag 8-)
Met een 2013 mazda6 2.0 gereden en een 2009 bmw 318i.
Mazda viel me tegen, was best stug en stuiterig geveerd, met drempels echt opletten, op de snelweg constant corrigeren om m rechtdoor te houden en als je wat snel een korte bocht neemt glijdt ie over het voorwiel weg. Alle toeters en bellen doen het wel goed, ook embedded tomtom, maar wel druk aan boord met alle knoppen. Standaard audio is redelijk. Motor doet t wel goed maar 145 pk houdt niet over. Op de snelweg wel rustig aan boord bij 120, maar even vlot inhalen kan alleen in zn 4.
De bmw was de positieve verrassing van vandaag, ik had niet veel van de 318 met 2 liter verwacht, heeft ook maar 143 pk, maar voelt vlotter aan dan de mazda. Het blok draait makkelijker, meer kracht onderin, en motor en 6 bak passen goed bij elkaar. En het onderstel is heel soepel en comfortabel (kwam ook door de 16 inch banden), op klinkers en over drempels beduidend fijner dan de mazda. Het sturen doet alleen een bmw zoals het hoort; strak direkt en zonder overhellen en onderstuur. Dit is een auto waarbij alles klopt. Tenminste, als hij het goed doet, want na drie kwartier ging hij in noodloop en de motor liep nog maar op 3 cylinders....... Gelukkig was ik weer bijna terug bij de garage, al schuddend en stinkend naar de benzine heb ik m weer afgeleverd.
Dus ja, fijne auto die bmw, maar t moet wel heel blijven. (Helaas was de mazda ook niet geheel probleemloos, koppeling was bijna op, overgespoten en was verkleurd, en wat beschadigingen)
Oja, en audio is niet veel in een bmw, daar moet ook wat mee gebeuren, gelukkig is er veel te koop.
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 58
Subject:

· 
Posted: 23.11.2019 - 08:37  ·  #111
Interessant die reviews 😉
Piet_piraat
Subject:

· 
Posted: 23.11.2019 - 10:28  ·  #112
Bij zo'n BMW kun je ook nog kijken naar een zescilinder. Die lopen mooier en ze verbruiken allemaal praktisch hetzelfde.
V70Rene
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 23.11.2019 - 12:44  ·  #113
Quote door Walterj

Vandaag weer een inruilvoorstel gekregen die iets minder beledigend was dan die van vrijdag. Het staat nu op €1200, wat vrijdag niet verder kwam dan €450.........

Dit heb ik ook gekregen voor mijn V70 ... ietsje meer nog zelfs, toen ik de wagen inruilde. Misschien wel omdat er banden op zaten van net een maand oud op Thor velgen. Het is niet veel, maar particuliere verkoop zag ik niet zitten en had ik ook niet veel meer gekregen.

Als ik de inruilwaarde afzet tegen de aanschaf 12 1/2 jaar terug en de dingen die ik niet heb gedaan of niet heb moeten doen valt me het totaal plaatje erg mee. Alle onderdelen hebben het gewoon bijna 300.000 km volgehouden.

Nooit gedaan/gehad : Carter ontluchting - preventieve carter reparatie - Bobine - Lambda sonde's - schokdemping vering - elektrische storing - automaat flush - ophanging rubbers , en andere ongein die ik wel eens lees dat mensen er reparaties aan hebben of hebben gehad.
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 38
Homepage: fs1forum.com
Subject:

· 
Posted: 23.11.2019 - 13:45  ·  #114
Veel dingen zijn ook geen 'moetjes', maar preventief, en van b.v. nieuwe dempers/rubbers gaat je auto een stuk beter rijden.
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 23.11.2019 - 21:20  ·  #115
Vandaag weer een bijzondere ervaring. Kwam bij een voor mij onbekende garage voor een proefrit, sleutels zaten er al in, veel plezier. Rijbewijs, proefrit formulier? Allemaal niet nodig. Kwam er ook snel achter dat deze auto echt wel terug gebracht zou gaan worden bij de garage.
Ik denk dat hij een paar dagen in de regen heeft gestaan met alle ramen open. Ding was nat en klam en muf en schimmelig. En alle lichten zat vocht in. Maar toch maar rijden voor de ervaring. Dit was een mercedes met 1800cc kompressor op benzine. Hij deed het technisch goed, los van het feit dat de parkeersensor herrie maakte als ik remde. Ik vond m zeer oncomfortabel. Op klinkers en over drempels erg onprettig. Mogelijk is het exemplarisch, of door de elegance uitvoering (elegance en avantgarde zijn anders geveerd).

De motor is een fijn ding en levert bij stationair al best wat koppel, fijne motor die best krachtig aanvoelt. Eigenlijk een redelijk alternatief voor de 2.4T.
Het stuurt erg licht, bijna afstandelijk, maar het rolt wel mooi door bochten, een echte achterwielaandrijver. Dit is in tegenstelling tot de bmw een reisauto die toevallig ook nog eens strak stuurt. Grootste probleem voor mij was dat ik er niet goed in kan zitten. Kreeg al vrij snel last van mijn been en heup, en ondanks stellen van de stoel vond ik geen goede positie.
Ik heb er ongeveer een half uur mee gereden, ik vond mijn klamme kont en vochtige rug ook niet zo fijn, ook een klamme gordel over de borst is niet fijn.
Ik kreeg vandaag ook het inruilvoorstel op de bmw, €1000, met cassiopeas met nieuwe banden en de volledige dikke stereo, dus dat aan we niet doen. Ook lees ik veel over de problemen met de bobines en injectoren van dit model, dus dat stemt mij niet zo vrolijk, ondanks dat het de fijnste auto was uit onderstaand overzicht.
Misschien moet ik nog even doorsparen en voor een V70 2.0T (viercylinder) gaan, dus daar wil ik ook mee rijden.

Al zittend op de bank met mijn nog steeds zere been en muffig ruikende trui, heb ik een overzichtfoto gemaakt, en denk ik dat mijn huidige V70 heel goed is op een paar punten na.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
brinkie
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 24.11.2019 - 10:06  ·  #116
Erg verstandig. Een auto die niet prettig zit en oncomfortabel rijdt moet je niet kopen.
Heb je de zitpositie en de wegligging c.q. veercomfort van een V70 vanaf 2008 al eens ervaren? Zou er gewoon eens een proefrit aan wagen met een 2.0T.
Of een S80? Dat is dezelfde auto maar dan met kont in plaats van als stationcar.
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 24.11.2019 - 10:33  ·  #117
Ik vind een station gewoon handiger dan een sedan, de S80 is erg mooi, maar ik denk dat ik tegen de beperkingen van het sedan model aan ga lopen. Een 5 deur hatchback zou ook kunnen, maar daar is niet zoveel mooi in te koop.
De V70 2.5T blijft een hele mooie wagen, ook mee gereden, maar de prijzen blijven absurd hoog. Dus vandaar dat ik dan liever voor een nieuwere 2012 2.0T zou gaan dan een 08-09 2.5T die ook voor €13000-14000 te koop staat.

[edit]
Dit komt dat ook voorbij op de ipad: https://www.turnhoutautos.nl/aanbod?car=20735379
Maar ja, zo'n hoge km stand met een 1600 blokje, ik weet t niet. Wel een mooie ocean race.
En de mannen bij rima vertelden me ook dat de T2/3/4 blokken niet zo sterk zijn. Deze v60 modellen worden heel veel aangeboden en volgens mij komen ze er niet van af.
Piet_piraat
Subject:

· 
Posted: 24.11.2019 - 16:01  ·  #118
De prijs is in elk geval al wat aantrekkelijker dan 13/14k. Maar nog steeds geld zat. En inderdaad: een viercilinder. Dat hoeft geen probleem te zijn, want ook die kunnen lang mee, maar goed onderhoud is alles. Ik zou de boekjes doorakkeren om te zien hoe of wat. Proefritje kan altijd, toch? Ben benieuwd wat je van de binnenruimte vindt. Ik heb er nog nooit in gezeten maar je hoort bijna overal dat die ruimte tegenvalt, al helemaal voor een station.
T_I
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 52
Homepage: jan.huijsmans.nu/
Subject:

· 
Posted: 25.11.2019 - 15:32  ·  #119
Quote door Walterj
Al zittend op de bank met mijn nog steeds zere been en muffig ruikende trui, heb ik een overzichtfoto gemaakt, en denk ik dat mijn huidige V70 heel goed is op een paar punten na.

Ook een optie. ;)

Overigens moet ik bekennen dat ik de ruimte in een S80 heel erg mee vind vallen, ook met alleen maar de lage kofferbak en een lpg tank. De rugleuning van de achterbank kan neer en dan kan er best wel lang spul in. (ook een 50 kilo radiator, waarvan de oudijzerprijs slechts 0.02 per kilo was ipv de berekende 0.12 ct/kilo :( )

Als je niet te vaak wat mee wil slepen dat net in een V70 zou passen is het een optie om een S80 met sleurhutkoppeling te nemen. (en werkende bedrading, wel handig, heb ik helaas niet) De V60 die je linkt ziet er wel een flink stuk kleinir uit dan je huidige V70. Iets zegt me dat de bagageruimte behoorlijk kleinir is. (ziet er meer uit als een design station dan een bruikbare)
ikbat
Subject:

· 
Posted: 25.11.2019 - 16:37  ·  #120
Mijn zus heeft een nieuwe v60.

En als ik hem vergelijk met mijn xc kofferbak. Ja dat is zeker wel een heel verschil.

De v60 is zeker niet klein te noemen hoor, maar vergeleken met de kofferbak van een v/xc70 lijkt het ineens bijna een hatchback.

Maar buiten dat om, is het gewoon een echt heel mooie auto, en rijd ook heel fijn.
(Vind hem wel een beetje de pit van de audere modellen missen met bijv optrekken)

Selected quotes for multi-quoting:   0