Opvolger V70N of V70NN

Nu V70N D5

 
 
 
 
 
joostgroot
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Utrecht
Berichten: 100
Geregistreerd: 05 / 2014
Subject:

Opvolger V70N of V70NN

 · 
Posted: 29.09.2015 - 02:00  ·  #1
Ha allen,

Het begint te kriebelen. Mijn huidige D5 automaat komt uit 2003. Ondertussen 385k mee gereden. Afgelopen jaar (tot nu toe) een 40k afgelegd. Niet veel bijzonderheden gehad. Nu toch wel wat dingetjes die eraan zitten te komen

- Gordel linksachter klemt de eerste 20 cm niet. Ivm plaatsen kinderstoel moet dat worden opgelost. Nieuwe gordel zal wel een duur grapje zijn
- Airco stopte er in de zomer mee. Ligt niet aan de bijvulling. Wsl versleten magneet koppeling.
- Vervelende storing in mijn elektrisch netwerk. Een keer in de maand a twee maanden krijg ik de foutmeling SRS spoed. Weliswaar zonder het airbag tekentje. Deze melding ontstaat omdat (meestal bij regenachtig weer) mijn heel display zonder stroom zit. Kilomterteller etc niks doet het meer. Het ligt niet aan de DIM zelf. Deze is door ETS al onder handen genomen. Zal vast ergens corrosie op een aansluiting oid zitten. Zal wel een tijdrovende (en daardoor dure) klus zijn om op te lossen. Melding verder is met vida gewoon te resetten en blijft dan ook weer een maand of zelfs twee maanden weg. Wel erg irritant.
- Over een 5000 kilomter weer tijd voor een grote beurt.

Kortom, er komen nogal wat kosten aan. Auto indertijd voor 3250 gekocht. Veel afschrijving zal er dus niet opzetten. Het begint nu toch wel een beetje te kriebelen. Budget is ongeveer 15.000 euro. De vraag is echter of ik dat allemaal wil uitgeven. Ik heb nog nooit in een NN gereden. Vind het optisch wel een nieuwerwetsere auto, in de juiste uitvoering ook erg mooi. Vraag is ook of hij net zo fijn is als de N...

En daar volgt mijn dilemma. Ga ik investeren in mijn huidige wagen? Of zoek ik naar een iets jonger model van de N? Uit 2006 oid, D5 blok, automaat en met ongeveer 200k op de teller kun je die toch al vinden voor 7000-8000 euro. Ga ik meer plezier hebben van een NN met 200.000 op de klok uit 2009-2010 voor een bedrag van 15.000? In beide situaties sowieso een automaat. Bij de NN denk ik toch ook maar het D5 blok. Wel minder te krijgen dan de D3 en D4.

Ik weet het niet, jullie hebben vast voorkeuren/tips over de beide versies. Gewoon lekker spuien om tzt mijn beslissing te kunnen staven... Ik hoor het graag :)
Piet_piraat
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1485
Geregistreerd: 01 / 2015
Subject:

Re: Opvolger V70N of V70NN

 · 
Posted: 29.09.2015 - 07:49  ·  #2
Waarom begint het te kriebelen? Bij mij is dat meestal als ik een upgrade wil. Nieuwer model, nieuwe looks, het gevoel vooruit gegaan te zijn. Als dat het is, valt een N dus af en moet het een NN worden. Als je ook vrede hebt met een N zou ik geen 5k bijlappen voor een andere, maar de huidige laten bijpunten en er mee doorrijden. Zoals je al zegt: hij schrijft amper meer af. Laat die SRS-melding voor wat het is, laat de airco checken en eventueel met een slooponderdeel bijwerken en doe die beurt, dan kun je er weer tijden tegenaan. Gordel vervangen is een kwestie van een paar boutjes en een andere van de sloop halen. Als je een beetje handig is kun je dat mogelijk zelf nog.

Maar nogmaals: auto's kopen is ook een beetje emotie. Dus als je iets anders wil, kun je ook voor een NN gaan. Kost je een paar centen, maar heb je wel weer een glimlach.
olaf
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Biddinghuizen
Berichten: 1938
Geregistreerd: 01 / 2010
Subject:

Re: Opvolger V70N of V70NN

 · 
Posted: 29.09.2015 - 08:20  ·  #3
Heb de stap gemaakt dit voorjaar .
Van een N naar de NN , ben er zeer tevreden over nu heb ik een 2013 model net voor de laatste facelift zeg maar .
Vind vooral binnenin de looks een stuk moderner en daar er erg content mee .
Vind hem ook strakker sturen , maar verschil kan ook komen door het sport onderstel en 18inch wielen , voor mij op het randje wat betreft het comfoor , al ben ik er inmiddels aan gewend .
Dan zijn er nog de dingetjes met de telefoon , gewoon aan de usb of via bluethooth , maakt het allemaal erg relaxed instappen en rijden .
Ook lijkt de auto stiller dan de n die ik hiervoor had , en dan bedoel ik de rij geluiden .
Beide D5 .
Nu wel een GT hiervoor de 6 bak manueel .
Beide heerlijke wagens , en de laatste weer een stapje vooruit wat mij betreft .
Maar degelijkheid etc moet nog blijken natuurlijk .
 
Selected quotes for multi-quoting:   0