Wat Hans al zegt, de 2 liter 4 cilinder VEA motoren lijken vrij betrouwbaar te zijn. Weinig gekke dingen tot nu toe.
Volvo heeft de boel versimpeld als ik het goed begrijp. Het is telkens hetzelfde blok in de basis en met paar toevoegingen/veranderingen heb je de T4/T5/T6/T8 varianten in de diverse modellen. (een compressor erbij, een electromotor erbij, andere compressie etc.)
Voor de V70 is het bij T4 en T5 gebleven vanaf? In elk geval na 2013 (de laatste fase/aanpassingen voor P3)
Daarvoor is de keuze wel ruimer zoals al gezegd.
Ik heb nu 2 week de "simpele" T4 van 2 liter. Maar ik sta inderdaad te kijken van de kracht en souplesse van die motor: 300Nm bij 1300-400 toeren. De 1.6 (Ford) )motor is iets lager maar de cijfers zijn ook niet slecht, kwestie van uitproberen. En in 7,1 seconden van 0-100 is die toch maar bijna 2 seconden sneller van mijn vorige S60. Ik heb die 0-100 sprint nog niet eens gedaan, maar je bent echt vlot weg bij een stoplicht!
Ik mis de duw in de rug van de getunede S60 5 cilinder, maar deze motor past heel erg goed bij het "lobbige" karakter van een V70 als ik het zo zeggen mag.
Wil je een leuk stukje sturen kijk dan echt naar de V60 of S60. Ik had ook een lange proefrit in een prachtige V60 gemaakt die een waslijst aan opties had, en wat reed die auto lekker strak en dynamisch. Nu is dat wel een stukje minder met de V70. Dus mogelijkheden/keuzes genoeg.
Wel leuk auto's uitzoeken, dat traject is eigenlijk leuker dan het daadwerkelijke kopen; haastige proefritjes/ deadlines van beslissingen etc..
Succes hoor. Je kan altijd eens in de mijne rijden dan heb je in elk geval een p3 gevoel erbij, Amsterdam is niet zo gek ver weg en ik toer nog wel eens wat.
DJ
P.S. er schijnen wel wat problemen met handbakken bij de latere P3 's voor te komen, ik weet er het fijne niet van maar als je even zoekt vind je daar wel iets over. Iets met een druklager in/om de as van de versnellingsbak.
Volvo heeft de boel versimpeld als ik het goed begrijp. Het is telkens hetzelfde blok in de basis en met paar toevoegingen/veranderingen heb je de T4/T5/T6/T8 varianten in de diverse modellen. (een compressor erbij, een electromotor erbij, andere compressie etc.)
Voor de V70 is het bij T4 en T5 gebleven vanaf? In elk geval na 2013 (de laatste fase/aanpassingen voor P3)
Daarvoor is de keuze wel ruimer zoals al gezegd.
Ik heb nu 2 week de "simpele" T4 van 2 liter. Maar ik sta inderdaad te kijken van de kracht en souplesse van die motor: 300Nm bij 1300-400 toeren. De 1.6 (Ford) )motor is iets lager maar de cijfers zijn ook niet slecht, kwestie van uitproberen. En in 7,1 seconden van 0-100 is die toch maar bijna 2 seconden sneller van mijn vorige S60. Ik heb die 0-100 sprint nog niet eens gedaan, maar je bent echt vlot weg bij een stoplicht!
Ik mis de duw in de rug van de getunede S60 5 cilinder, maar deze motor past heel erg goed bij het "lobbige" karakter van een V70 als ik het zo zeggen mag.
Wil je een leuk stukje sturen kijk dan echt naar de V60 of S60. Ik had ook een lange proefrit in een prachtige V60 gemaakt die een waslijst aan opties had, en wat reed die auto lekker strak en dynamisch. Nu is dat wel een stukje minder met de V70. Dus mogelijkheden/keuzes genoeg.
Wel leuk auto's uitzoeken, dat traject is eigenlijk leuker dan het daadwerkelijke kopen; haastige proefritjes/ deadlines van beslissingen etc..
Succes hoor. Je kan altijd eens in de mijne rijden dan heb je in elk geval een p3 gevoel erbij, Amsterdam is niet zo gek ver weg en ik toer nog wel eens wat.
DJ
P.S. er schijnen wel wat problemen met handbakken bij de latere P3 's voor te komen, ik weet er het fijne niet van maar als je even zoekt vind je daar wel iets over. Iets met een druklager in/om de as van de versnellingsbak.